Brzi Pregled
Proizvodnja automobila u EU tokom 2024. dostigla je 12,1 milion vozila, od čega su gotovo 3,9 miliona bili električni ili hibridni modeli. U 2024. godini, električna i hibridna vozila činila su 43 % ukupnog uvoza putničkih automobila u Evropsku uniju, što je pad od jednog procentnog poena u odnosu na 2023. godinu. Sa izvozne strane, njihov udeo porastao je sa 27 % na 28 %, što ukazuje na stabilan, ali usporen rast tržišta vozila na alternativni pogon, podaci su Evrostata.
Posle talasa negodovanja na društvenim mrežama, TikTok je odlučio da ukloni filter koji korisnicima omogućava da sebe prikažu u „punijem izdanju“ — reakcije institucija, stručnjaka i korisnika otkrivaju koliko digitalni efekti mogu uticati na samopouzdanje i norme lepote.
Tehnologija danas češće odlučuje umesto ljudi, o kreditima, zapošljavanju ili pristupu uslugama, dok klasične procene uticaja na zaštitu podataka više ne uspevaju da isprate takav tempo. Priručnik koji su pripremile Tamara Zavišić i Ana Toskić Cvetinović uvodi novi metodološki okvir i namenjen je kompanijama koje žele da svoje AI sisteme učine zakonitim, etičnim i društveno odgovornim. AI DPIA Priručnik (2025) pokazuje kako da veštačka inteligencija radi za ljude, a ne protiv njih
Partnerstvo između OpenAI-ja i legendarnog dizajnera Džonija Ajva trebalo je da donese novi tip uređaja, fizički oblik veštačke inteligencije koji bi promenio način na koji ljudi koriste tehnologiju. Umesto toga, čini se da tim još uvek traži odgovor na osnovno pitanje: šta zapravo treba da bude AI uređaj budućnosti?
Nekada je pomogao svetu da se poveže putem interneta, a danas želi da preobrazi način na koji se kreću naše porudžbine. Ahti Heinla, suosnivač Skype-a, stoji iza kompanije Starship Technologies, koja razvija autonomne robote za dostavu. Njegova vizija je jednostavna – roboti koji tihu i precizno preuzimaju posao dostavljača, bez buke, kašnjenja i grešaka.
Heapcon se vraća u Beograd 30. i 31. oktobra 2025! Opera i teatar Madlenianum ponovo će biti epicentar regionalne tehnološke scene, gde će se okupiti više od 700 profesionalaca iz sveta softvera, inženjeringa i digitalnih inovacija Do 10. oktobra uz promo kod FLASH ostvarujete 30% popusta na ulaznice za Heapcon 2025.
Ovo je izuzetna tema kojom se malo bavimo kod nas. Negde pričamo o analizi podataka i tome kako sve to ide napred, ali i same AI alate treba prodati. Zato mi je drago štoo će naredna dva teksta biti na ovu temu. Malo da se zapitamo, pošto je prodaja prilično na udaru AI-ja, a malo i da sagledamo potencijale koji nam se prirodno nameće ako prigrlimo AI kao saveznika.
Trka za veliku nagradu brenda Heineken® u okviru Player 0.0 video igre i prilika za upoznanje sa četvorostrukim šampionom Formule 1 – Maxom Verstappenom ulazi u finiš! Gume su se već uveliko usijale, a svi punoletni,virtuelni vozači imaju još samo nekoliko dana – do 7. oktobra – da „dodaju gas“ kako bi se izborili za mesto među najboljima u lokalnom finalu koje se vozi na stazi NAVAK (Nacionalna vozačka akademija), 18. 10. 2025.
Jedna od najsimboličnijih ratnih fotografija – „Poslednji Jevrejin u Viničiji“ – dobila je novi kontekst nakon što je tim istoričara i istraživača, uz pomoć veštačke inteligencije, pokušao da identifikuje nacistu prikazanog na slici. Spoj arhivskih dokumenata, porodičnih fotografija i AI analize lica otvara nova pitanja o ulozi tehnologije u tumačenju istorijskih zločina.
LinkedIn je najavio da će od 3. novembra 2025. svi javni sadržaji korisnika automatski postati deo obuke njegovih generativnih AI modela. Opcija je uključena po defaultu, što znači da, ukoliko ne promenite podešavanja, vaš profesionalni profil, objave i komentari mogu biti iskorišćeni za razvoj novih alata. Lazar Jovanović, Chief Digital and AI Officer u agenciji Represent System, smatra da je najbolje da korisnici odmah provere podešavanja i donesu odluku
Jedna o ključnih poruka panela “Nova generacija kupaca“, na kom se govorilo u kupovnim navikama Gen Z i alfa, a u okviru konferencije “XPERIENCE 2025 – Leading Digital Success“, je da njihova pažnja kratko traje, te da kupovina za njih predstavlja emotivno iskustvo. Za njih su, prema rečima stručnjaka, personalizacija i zajednica vredniji od cene.
Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i kompanija MK Group, dugogodišnji partneri, potpisali su na EBRD Consumer Rules samitu u Crnoj Gori ugovor o zajmu vrednom 40 miliona evra. Potpisnici su bili Žan-Mark Peteršmit, izvršni direktor za korporativni sektor u EBRD-u i Mihailo Janković, generalni direktor MK Group. Ovim je obeležena važna prekretnica u saradnji dugoj skoro dve decenije, čime je istaknut značaj zajedničke posvećenosti MK Group i EBRD-a održivom razvoju.