Beograd će 12-13. novembra 2024. godine u Sava Centru biti domaćin jednog od najistaknutijih evropskih događaja u oblasti digitalne forenzike i sajber bezbednosti – Digital Forensics Conference. Konferencija će okupiti više od 400
Sajber Bezbednost
Tim za globalno istraživanje i analizu (GReAT) kompanije Kaspersky je nedavno otkrio novu zlonamernu kampanju koja uključuje trojanac PipeMagic koja
Jeleni i Ceci su ukrali identitet na TikTok-u. Da je sve učestalija pretnja - krađa identiteta na toj društvenoj mreži,
Pogledajte više
Digitalno doba je olakšalo upoznavanje ljudi, ali i donelo neke potpuno nove rizike. Aplikacije za sastanke, društvene mreže i aplikacije za razmenu poruka zbližavaju ljude, ali mogu otvoriti vrata i eksploataciji i zlostavljanju u vezama.
Rast popularnosti onlajn upoznavanja stvorio je plodno tle za manipulaciju. Osećaj da su upoznali nekoga koga nikada nisu lično sreli, mnoge korisnike je ohrabrio da dele lične podatke ili intimne slike pre nego što zaista shvate ko su oni sa kojima ih dele. Nedavna studija kompanije Kaspersky otkriva da je 39% ljudi dobi 25-34 podelilo intimne slike sa nekim koga nikada nisu sreli u stvarnom životu.
Hrvoje Englman, Chief Information Security Officer u kompaniji Span, održao je predavanje na temu „Ko sve zna vašu lozinku?“ ma ovogodišnjem Weekend Media Festivalu u Rovinju. Tokom ovog predavanja, objasnio je zašto se naša sigurnost više ne može temeljiti samo na lozinkama, kao i kako lozinke, koje smo počeli koristiti još šezdesetih godina prošlog veka, sada postaju slab zaštitni mehanizam u digitalnom svetu.
Šta imaju zajedničko Office Manager, poslovni partner kompanije, agencija unajmljena da organizuje teambuilding i freelancer angažovan da uradi dizajn korporativne prezentacije? Na prvi pogled ništa. Na drugi - svi oni mogu biti smatrani ne tako malom pretnjom po sajber bezbednost. Oni su insajderi, osobe kojima je dozvoljeni pristup kompanijskim resursima i koje zbog svog statusa uživaju poverenje unutar sistema. Zbog tog istog statusa oni mogu predstavljati opasnost po kompaniju, njene poverljive informacije i reputaciju. Njihove aktivnosti mogu proizvesti insajderske pretnje na razne načine, uključujući sajber pretnje, špijunažu, sabotažu…
Prevaranti širom sveta koriste zlonamernu radnju koja ima za cilj da izvuče vaše lične podatke. Kada osetite da se neko pretvara da je neko kome verujete ili da je legitimni prodavac, znajte da ste uvečeni u prevaru koja nosi žargonsko ime Spoofing.
Ponovo su portali senzacionalno preneli priču u kojoj nagoveštavaju moguće prisluškivanje korisnika pametnih telefona od strane kompanija Google i Facebook, i uz to su priložili i dokaze. Iskakanje reklama za proizvod ili uslugu, o kojoj smo baš sada razgovarali, nešto je što je svako od nas iskusio, ali je na nivou statističke greške broj onih koji su prestali da koriste internet i pametni telefon nakon što su se uverili da ih „špijuniraju“. To nam govori da svesno pristajemo na takvu vrstu manipulacije, kao i da će kompanije sa svojim politikama oglašanja biti progresivnije u nameri da prodaju.
Sve više stručnjaka preporučuje prekrivanje kamera na laptopu kao jednostavnu, ali efikasnu meru predostrožnosti protiv potencijalnih sajber napada i neovlašćenog nadzora. Ova praksa dobija na značaju kako se broj pretnji i rizika od hakovanja neprestano povećava, čineći svest o sigurnosnim merama važnijom nego ikada ranije. Klikom na sumnjivi mail atachment u roku od 3 sekunde napadaču je omogućena kompletna kontrola nad racunarom - mikrofonom, podacima, ali i kamerom.
Učitano sve