Na panelu IAB Srbija događaja, kojim je moderirao WebMind, osvetnjeno dosta pitanja o upotrebi veštačke inteligencije

U srcu inovacija i tehnološkog napretka, u prostorijama ICT Hub-a, odvio se jedinstveni događaj 'Bits to Bots', organizovan od strane IAB Serbia, koji je uspešno spojio stručnjake i entuzijaste iz sveta digitalnog marketinga. Direktor portala WebMind, Lazar Jovanović, preuzeo je ulogu moderatora u panel diskusiji koja je usledila nakon inspirativne radionice posvećene veštačkoj inteligenciji i njenom sveprisutnom uticaju na marketing. Nenad Milić, izvršni direktor IAB Srbija, najavio je ovaj dinamični skup, koji je okupio vrhunske eksperte kao što su Luka Aničin, maestro veštačke inteligencije i mašinskog učenja i CEO Datablooz-a, Igor Grmuša, vizionar digitalnog marketinga i direktor marketinga Planete Sport - ePlaneta, i Mihailo Ponjavić, inovacioni lider i generalni direktor kompanije ePonuda.

Vreme Čitanja: 2 min

iab-panel-1109-fi

Izvor: WebMind

Diskusija je prošarana aktuelnim temama, uključujući novitete oko Googlovog algoritma i fascinantni svet deepfake tehnologije, obećavajući duboko zaroniti u budućnost marketinga oblikovanu veštačkom inteligencijom.

Danas, kada nas sa svih strana zapljuskuju pričama o veštačkoj inteligenciji i alatu ChatGPT, ustvari, suštinski, malo znamo o tim novim tehnologijama. Jovanović sa WebMind-a, vodećeg regionalnog portala koji prati najnovije trendove u IT industriji, Tech, web3, gamingu, AI i robotici, postavio neka od ključnih pitanja koja će dobrim delom osvetliti pitanje primene veštačke inteligencije.

Kako prepoznati veštačku inteligenciju – deepfake

Sagovornici su se složili sa moderatorovom konstatacijom da je moguće otkriti deepfake, ali da je to rezervisano samo za stručnjake koji umeju da prepoznaju slabe tačke alata veštačke inteligencije.

Generalni direktor u kompaniji ePonuda Mihailo Ponjavić  je istakao da već duži niz godina imamo konstantnu pojavu deepfake-a, i da će se savremeni alati potruditi da podignu produkciju na viši nivo, u kome će biti teško razlučiti šta je ustvari lažno, a šta istinito.

Direktor marketinga Planeta sport – ePlaneta Igor Grmuša je rekao da će, posebno u nadolazećem periodu, biti teško napraviti razliku između stvarnog vizuala i onog koji generišu alati veštačke inteligencije. Naglasio je da je jedno od rešenje specifično označavanjem materijala nastalih putem alata AI.

Stručnjak za AI Luka Aničin je postavio u centralni deo svog izlaganje o deepfake-u pitanje “sumnje”. On je rekao da je čovečanstvo tek na pragu razvoja tih tehnologija. “Edukacijom je moguće naučiti ljude da sa određenom dozom sumnje pristupaju svakom sadržaju”, naglasio je Aničin.

Na koji način će Googl sancionisati sajtove koji se hrane generisanim podacima putem AI?

Stučnjaci su, komentarišući novi Googl-ov algoritam koji će sankcionisati učestalu primene veštačke inteligencije istakli da ta je ta platforma, u čiju su delovi takođe generisani alatima veštačke inteligencije, nije bila određena u svojoj zamisli.

Grmuša je ocenio da taj novi algoritam do sada nije uticao na portal Planeta sporta.

“Pratićemo situaciju. Ako primetimo da nove mere negativno utiču moraćemo da se prilogodimo i osmislimo nove načine primene veštačke inteligencije”, rekao je on.

Ponjavić je rekao da smatra da se tu radi o mapiranju sajtova na kojima je primenjena masovna i učestala frekventnost proizvodnje generičkih tekstova.

“Postoje sajtovi kojima je to cilj. Mislim da se to odnosi na masovnu proizvodnju. Mi koristimo generisan tekst u mestimičnoj produkciji, i to specijano na mestima koja neko od naših partnera nije obradio. Mi npr. transkribujemo video sa Youtuba ovlaščenih proizvođača, i na taj način koristimo veštačku inteligenciju”, naveo je on.

Aničin je istakao da je upitno koliko ustvari Google algoritam obradi rezultata, iako nama da informaciju je obradio na određeni upit nekoliko milijardi.

Koji su najveći izazovi prilikom integracije veštačke inteligencije u marketing strategije?

Aničin je podsetio da su kompanije pre tri godine koristile AI analitiku iz znatiželje.

“Oni su to tada radili, ne iz nužde, nego kako bi iskoristili ekstra prihode. Sada to kompanije rade iz potrebe. Ljudi ne vide dalje od kraja projekta. Ne postoji način da izađete iz AI projekta pošto se algoritam konstantno nadograđuje”, rekao je on.

Ponjavić je ocenio da je generalno problem kod nas što se kampanje rade ad-hok, i sa odsustvom svake strategije.

“Od svega se uzima po malo. Strategija treba da bude jedna ozbiljnija radnja koja će objediniti mnogo pojedinosti. Mislim da se na našim prostorima ne polazi od pitanja koji je krajnji efekat primene veštačke inteligencije. Veštačka inteligencija nije tu da bi nam proizvodila sadržaj, već da automatizuje repetitorne procese u kojima možemo mašini da prepustimo donošenje odluke, skratimo vreme i pojeftinimo proizvod. Sada po prvi put imamo mogućnost da proizvedemo nešto što je jeftino, brzo i kvalitetno”, rekao je marketing strateg sa ePonude.

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

Prijavi se na novosti.