Lazar Džamić za WebMind o primeni veštačke inteligencije u marketingu i brendiranju 

Vodeći kreativni i digitalni web strateg Lazar Džamić govorio je za WebMind o primeni alata na bazi veštačke inteligencije u kreiranju marketinških kampanja koje primenjuju kompanije koje posluju u okviru FMCG sektora (roba široke potrošnje).

Vreme Čitanja: 2 min

lazar-dzamic-1086-fi

Izvor: Lazar Džamić

Jučerašnja Marketing Summit konferencija okupila je predstavnike najvažnijih kompanija koje posluju u okviru FMCG sektora (roba široke potrošnje), kao i pratećih industrija, a u okviru panela o primena veštačke inteligencije u kreiranju marketinških kampanja govorio je i Lazar Džamić, koji je za WebMind objasnio zbog čega kompanije moraju da menjaju tradicionalnu politiku brendiranja proizvoda i kreiranja markentiških kampanja. 

WEBMIND: Kako će veštačka inteligencija unaprediti marketing i poslovanje kompanija? 

Lazar Džamić: Veštačka inteligencija će unaprediti prodaju robe široke potrošnje, i drastično će promeniti svaku oblast našeg života. Imamo mnogo primera na koji način AI doprinosi promenama, i menja dosadašnje iskustvo. Npr, AI nudi mogućnost saznavanja kako se rade istraživanja, na koji način se koriste sintetički podaci kod npr testiranja prodajnog prostora, kao I na koji način se rade brend imidži (skup pojmova). 

WEBMIND: Zbog čega se od FMCG sektora očekuje prilagođavanje novim alatima? 

Lazar Džamić: Nema aspekta marketinga u FMCG sektoru koji nije pod udarom veštačke inteligencije , što znači da se tehnologije i tehnike koriste u punom spektru marketinškog i prodajnog poslovanja.  

WEBMIND: Da li će kompanije morati da prate inovacije na polju veštačke inteligencije? 

Lazar Džamić: Pojavu AI je moguće uporediti sa pojavom celokupnog asortimana opcija koje nudi internet. AI radi isto što i internet, samo milion puta brže.  Mi nemamo izbora, to je pravac u kom se sve kreće i kompanije će to morati da prate. Četbotovi, koji su zastupljeni u brojnim zemljama, pametni su i toliko su napredovali da su već izgradili tonalitet I ličnost, pored mogućnosti da odgvore tačno na pitanje. 

WEBMIND: Kako će AI obezbediti bolje razumevanje potreba potrošača? 

Lazar Džamić: Kroz sintetičke podatke koje nudi veštačka inteligencija mi možemo doći do podataka kako potrošači vide stvari, i na koji način reaguju na njih. Testiranje u virtuelnom prostoru je mnogo brže i lakše. 

WEBMIND: Šta veštačka inteligencija nudi brendovima, i da li su pristupačni servisi koji nude usluge? 

Lazar Džamić: Veštačka inteligencija će nam pomoći da bolje pričamo naše priče, i da kreiramo alate i oruđa koja će biti deo brendinga. AI omogućava brendovima da mnogo brže, lakše i jeftinije kreiraju svoje sadržaje, a to znači da se kreativni proces ubacuje sve više u same kompanije. Razumevanje potrošača je prva i osnovna stvar. Kompanije su slabo upoznate sa mogućnostima koje ti servisi pružaju, i zato je interna inercija glavni problem. Za sada je to sve lako dostupno, a verovatno će doživeti ekspanziju i naplata servisa. To zavisi od toga koje će usluge pružati, i sada već imamo skupe varijante, a imaćemo još skuplje. Ako se karakteristike budu povećale imaćete super kvalitetne nivoe koji će poskupeti, pošto ta tehnogija alata nije jeftina. 

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

Prijavi se na novosti.