Marko Gojak (CEO), Ranko Stojanović (COO) i Dane Blačić (CTO) osnovali su kompaniju InLoodis u maju 2023. godine, nakon što su završili program ubrzanog razvoja Rasing Starts u Naučno Tehnološkom Parku Beograd. Ona je nastala iz njihove ljubavi prema sportu, čemu svedoči i sam naziv kompanije koji u prevodu znači – „U sportu“.
Ranko je glavni zaduženi za operacije i unutrašnje funkcionisanje kompanije. Dane je glavni zadužen za funkcionisanje proizvoda i tehnička zaduženja, a Marko za generalni pravac kompanije, podizanje finansija i prikupljanje klijenata.
„Pored osnivača, imamo Discord zajednicu od preko 25 ljudi koji su uključeni u većoj ili manjoj meri u rad inloodis-a. To su mladi ljudi u najvećoj meri iz IT sveta od kojih su neki imali zapažene uloge u nekim od najprestižnijih kompanija kao sto su Ubisoft i Microsoft“, napominju ovi mladi stručnjaci.
Kako su došli na ideju?
Da se opredele za ovaj put navela ih je njihova ljubav prema sportu i poštovanje prema nacionalnom uspehu srpskog sporta.
„Inloodis ima 3 osnivača i svaki od nas se intenzivno bavio sportom u nekom periodu svog života: Dane se bavio streljaštvom na nacionalnom nivou mlađih kategorija, Ranko je bio reprezentativac u ragbiju u mlađim kategorijama i ja sam preko 20 godina igrao aktivno košarku u raznim klubovima“, kaže Gojak.
Pored ljubavi prema sportu, gaje i veliku ljubav prema novim tehnologijama i inovacijama što se videlo kroz razne projekte u prošlosti.
„Ranko je bio jedan od osnivača Drumske Strele, Dane je dobio Emmy nagradu za video produkciju, ja sam od 2019-te u pokušajima da napravim inovaciju u oblasti sporta. Kada se sve kockice spoje, firma je osnovana jer smo želeli da ostavimo pozitivan uticaj na sport, našu državu i čovečanstvo kroz dovoljno ambiciozan poduhvat koji bi testirao naše sposobnosti i ucionio nas da dodatno napredujemo kao ljudi i profesionalci“, kaže sagovornik portala BIZLife.
Sam projekat pravljenja mašine za dodavanje lopte započet je još 2019. godine.
„Ideja se pojavila kada sam bio u Novom Sadu kod mog dugogodišnjeg prijatelja Danila Lukića koji je trener reprezentacije Srbije u 3×3 basketu i trener trenutno najbolje ekipe na svetu 3×3 Ub. Pokazao mi je mašinu za dodavanje lopti koju je kupio njegov tadašnji klub i rekao je cenu. Zaključio sam da bismo mogli da napravimo mašinu povoljnije i predsatvio sam projekat drugarima iz studentskih dana i tako je sve počelo. Vremenom je ideja evoluirala, ljudi su se menjali i na kraju smo došli do trenutnog rešenja“, kaže Gojak za BIZLife.
Trenutno rešenje sa fokusira na hologramskim simulacijama pomoću AR (Augmented Reality) naočara. Naočare su proizvod u kategoriji VR/AR sa tim čto AR omogućava da se potpuno vidi okruženje u kom se korisnik nalazi sa mogućnođću hologramske nadogradnje.
„Mi razvijamo softver za pametni telefon čiji se sadržaj (hologrami) prikazuju nakon sto se AR naočare povežu sa pametnim telefonom. Naši hologrami su košarkaši koji se koriste umesto trenutnih fizičkih rekvizita za pravljenje poligona za trening. Hologramski košarkaši mogu da simuliraju realne pokrete što realnije predstavljaju situacije iz igre za koju se košarkaši spremaju na treningu u odnosu na nepokrentne čunjeve i ostale rekvizite. Trenutno radimo na tome da hologrami imaju i veštačku inteligenciju što će uvesti čovečanstvo u novu eru treniranja sporta. Pored toga, softver razvijamo u okruženju za pravljenje video igrica čija širina nam omogućava da prilagođavamo sadržaj novim generacijama sportista radeći gejmifikaciju sporta“, objašnjavaju oni za naš portal.
Proizvod testiraju sa realnim korsinicima. Najviše sarađuju sa trenerima i mladim košarkašima oko koncepta inloodis platforme i samog sadržaja.
„Trenutno razvijamo četvrtu verziju softvera. Trenutna verzija softvera ima preko 10 funkcionanlosti. Napredak u razvoju proizvoda nam je omogućio da u Kini uđemo u pregovore sa kompanijom koja gradi pametne sportske objekte čiji je jedan od vlasnika bivši kineski šampion u skoku u dalj, sa kim smo se upoznali u toku pregovora“, kaže Gojak.
Trenutni fokus su im košarkaške akademije koje imaju sopstvenu halu za treniranje i godišnje budžete preko 1 milion evra. Krajnji korisnici su treneri mlađih kategorija zajedno sa igračima između 10 i 18 godina.
„Ciljamo kinesko tržište, jer je to najveće košarkaško tržište na planeti. Nakon košarke, planiramo da pređemo na ostale sportove. Naše rešenje je skalabilmo na jako veliki broj sportova. Jednostavnim modifikacijama sadržaja na inloodis platformi možemo da napravimo rešenja za sve sportove na planeti. Verujemo da je ovo što razvijamo budućnost treniranja sporta. Pored sportova, znanje koje stičemo nam omogućava da proizvodimo rešenja i za druge industrije“, zaključuju.
Originalni tekst/intervju je sa BIZlife portala.