Gotovo 60 odsto stanovnika EU koristi društvene mreže

Društvene mreže u Evropskoj uniji imaju sve veći uticaj na svakodnevni život. Ljudi koji učestvuju u kreiranju korisničkog profila, postavljanju poruka ili drugim akcijama na mrežama kao što su Facebook, X, Instagram, Snapchat, TikTok, su prema podacima za 2023. godinu činili 59 odsto populacije EU. Korišćenje društvenih mreža u Evropi neprekidno raste, što potrđuje i podatak iz 2011. godine kada je 36 odsto populacije bilo na mrežama.Srbija prednjači u regionu.

Vreme Čitanja: 2 min

eu-koriscenje-social-mreza-1149-fi

Illustration: DALL-E3

U Danskoj više od 90 odsto korisnika društvenih mreža

Kada je reč o broju pojedinaca iz EU koji su učestvovali na društvenim mrežama, Danska je zemlja koja ima najveći udeo korisnika društvenih mreža sa 91 odsto, a za njom slede Kipar (83 odsto) i Mađarska (81 odsto). Najmanje učešće na društvenim mrežama imale su Francuska (44 procenta), Nemačka (49 odsto) i Italija (53 odsto).

Kada su u pitanju podaci za Dansku, najveći udeo registrovan je u regionima: Midtjilland (93 odsto), Hovedstaden (region glavnog grada) (92 odsto), Siddanmark (90 odsto), Nordjilland i Sjælland (oba 89 odsto).

Drugi regioni EU takođe su prijavili visok udeo korišćenja interneta za društvene mreže su tri mađarska regiona: Budimpešta (86 odsto), Kozep-Magiarorszag (85 odsto), Pešta (84 procenta), kao i Flevoland (84 odsto) u Holandiji.

Najniži udeo u korišćenju društvenih mreža u EU podjednako i ispod 40 odsto zabeleženi su uglavnom u Francuskoj i Nemačkoj.

U Francuskim oblastima Gvajana i Martinik ne prelazi 25 odsto, dok je u oblatima Gvadalup, Bretanja i Gornja Normandija ne prelazi 40 procenata. U Nemačkoj su to regioni Sachsen-Anhalt (35 odsto), Brandenburg (36 odsto), Thuringen (38 odsto) i Mecklenburg-Vorpommern (40 odsto).

Prema jednom ranijem istraživanju, Holanđani su prednjačili po digitalnoj pismenosti u EU, ali ne i korišćenju društvenih mreža.

Srbija prednjači u regionu po broju korisnika društvenih mreža

U Srbiji, podaci agencije Pioniri iz 2022. godine pokazuju da je procenat korisnika interneta koji su prisutni na društvenim mrežama iznad 90 odsto, a najveći rast korisnika je između 55 i 64 godine. U Sloveniji 63,46 odsto građana učestvuje na društvenim mrežama, a u Hrvatskoj je taj procenat 62,76. Viber i SMS omiljena su sredstva komunikacije u Srbiji. Ipak, detaljnija analiza rezultata po uzrasnim grupama otkriva da se ovih “tradicionalnih” vidova dopisivanja drže stariji korisnici, dok njihova upotreba kod mlađih opada i to u korist komunikacije na Instagramu, WhatsApp-u i Telegramu.

Prijavi se na novosti.