LG planira da integriše opsežne mogućnosti povezivanja koje ima kompanija Athom, čemu svedoče na hiljade umreženih uređaja, senzora i rasvetnih sistema, sa generativnom AI tehnologijom na LG ThinQ platformi. Ova integracija ima za cilj stvaranje AI doma koji pruža optimalna prostorna rešenja kroz dublje razumevanje korisnika. U LG AI domu, korisnici će komunicirati sa generativnom AI tehnologijom koja će upravljati kućnim i IoT uređajima kako bi kreirala personalizovano okruženje prilagođeno preferencijama korisnika.
Athom je tehnološka kompanija koja je razvila Homey operativni sistem za pametne domove, koji povezuje kućne i IoT uređaje. Kreiran 2014. godine, Homey se proširio prvenstveno u Evropi tokom protekle decenije, stekavši lojalnu bazu korisnika koja broji stotine hiljada ljudi. Od 2023. godine, Homey uređaji su dostupni u Australiji, Singapuru, SAD i Kanadi. Athom je razvio operativni sistem kako bi kreirao nezavisan ekosistem pametnih domova. Njihov vodeći proizvod, Homey Pro, može se povezati sa više od 50.000 uređaja i podržava različite metode povezivanja, uključujući Wi-Fi, Bluetooth, Z-Wave, Matter i Thread.
LG je spreman da značajno unapredi skalabilnost potrebnu za implementaciju AI domova, s ciljem postizanja najviših industrijskih standarda. To će se postići integracijom LG ThinQ tehnologije pametnog doma sa Athom otvorenim ekosistemom. Preuzimanje kompanije Athom je posebno značajno jer će omogućiti LG-ju da u svoj ekosistem uključi uređaje i usluge trećih strana. Ova integracija će pružiti dublji uvid u obrasce korisnika i ubrzati isporuku personalizovanih usluga.
„Preuzimanje kompanije Athom je temelj našeg AI poslovanja u domenu pametnih domova“, rekao je Jung Ki-hjun, potpredsednik kompanije i šef poslovnog centra kompanije LG Platform. „Korišćenjem sinergije između dve kompanije, proširićemo naš otvoreni ekosistem, s ciljem da korisnicima pružimo raznovrsnija i višedimenzionalna prostorna iskustva.“
Čak i nakon preuzimanja, Athom će nastaviti da posluje nezavisno, održavajući svoje poslovne operacije. Ova strategija je dizajnirana da maksimizira potencijal rasta i jedinstvenu snagu kompanije Athom, dok istovremeno podstiče sinergiju u poslovanju, istraživačkim i razvojnim kapacitetima i korišćenju platformi.
Uvođenjem AI doma, u kom su integrisani otvorena platforma pametnih domova kompanije Athom i LG AI tehnologija, naglašava se posvećenost kompanije LG prelasku sa poslovanja fokusiranog na hardver na poslovanje zasnovano na softveru. U 2021. godini, LG je proširio svoje poslovanje sa televizorima ulaskom na tržište TV platformi sa svojom webOS platformom. Kako bi podržao ovu promenu, LG je preuzeo Alphonso, globalnu tehnološku kompaniju iz SAD specijalizovanu za medije, mašinsko učenje i analitiku velikih podataka. Alphonso sada posluje kao LG Ad Solutions, ključna poslovna komponenta za webOS sadržaje i usluge.
LG ima za cilj da uspostavi kontinuirane odnose sa korisnicima kroz brojne uređaje povezane sa AI domom, transformišući se na kraju u „kompaniju koja kreira rešenja za pametni život” i koja pruža različitu vrednost.
Prema kompaniji za istraživanje tržišta TechNavio, predviđa se da će globalno tržište pametnih domova porasti sa 81,2 milijarde dolara u 2023. godini na 260,24 milijarde dolara do 2028. godine, sa prosečnom godišnjom stopom rasta od 26,23 odsto.
„LG se razvija u kompaniju za inteligentna rešenja koja povezuju i proširuju iskustva u različitim životnim prostorima. Nastavićemo sa strateškim ulaganjima kako bismo promenili poslovni model, kao što je pokazano našim uzastopnim ulascima u usluge i rešenja zasnovana na platformama, poput webOS platforme i AI doma“, naveo je Vilijam Čo, izvršni direktor kompanije LG Electronics.