Kako će veštačka inteligencija promeniti turističku industriju

U turističkoj industriji svakim danom raste broj korisnika alata veštačke inteligencije koji najčešće pišu turističke ponude, analiziraju podatke i pružaju jedinstvena iskustva putnicima širom sveta. AI je našla primenu u gotovo svim oblastima, čak i tamo gde niste očekivali. Mogućnosti koje pruža veštačka inteligencija su nemerljive, a uz malo kreativnosti radićete mnogo brže i efikasnije.

Vreme Čitanja: 2 min

turizam-ai-1133-fi

Foto: WebMind

U organizaciji Centra za digitalnu transformaciju u CDT Hub-u u Beogradu, stručnjak za veštačku inteligenciju Tihomir Opačić govorio je o generativnoj veštačkoj inteligencija i prompt inženjeringu sa posebnim fokusom na turizam. Opačić je istakao većinu područja primene alata veštačke inteligencije koji će neminovno tranformisati vašu turističku ponudu.

Gde je sve AI našla primenu u turizmu?

Najčešći alat koji je našao primenu u turizmu prilikom izrade sadržaja i pisanja članaka je ChatGPT, a ukoliko ga opremite širokom lepezom informacija mogućnosti manipulisanja njim su nemerljive. Opačić kaže da će pisanje članaka i opisa punuda aražmana biti „srdačnije“ pomoću tog alata, pošto su do sada turističke ponude, najčešće bile slabo marketinški obrađene i izrazito suvoparne.

Takođe, Opačić naglašava da su AI alati od posebne koristi za pisanje sažetih karakteristika opisa aranžmana (FAQ), kao i za varijacije A/B testova (raličite verzije istog teksta).

Prema izveštaju Statista, veštačka inteligencija će doneti više od 14 milijardi dolara prihoda globalnoj industriji putovanja i turizma u narednih nekoliko godina, a u istraživanju Svetskog saveta za putovanja i turizam navodi se da bi veštačka inteligencija mogla da dovede do povećanja globalne ekonomske aktivnosti u sektoru putovanja i turizma od milijardu dolara do 2025. godine.

Izrada fotografija i video snimaka

Izrada fotografija sa egzotičnih lokacija ili iz luksuznih hotelskih soba iz snova, nikada nije bila pristupačnija. Pružaoci turističkih usluga često nisu iz više razloga bili u mogućnosti da u ponudu uključe adekvatan vizuelni materijal.

Opačić smatra da će alati Adode Firefly i Midjourney to promeniti, pošto su se pokazali kao najkorisniji za izradu vizualnog sadržaja. On dodaje da licenca za njihovo korišćenje nije velika, i da je uz neko umereno korišćenje možete za prilično prihvatljiv iznos (oko 30 dolara)  svakodnevno proizvoditi sadržaj.

Kako do kvalitetnog sadržaja i personalizovane ponude?

Da biste pravilno koristili prompt inženjering, potrebno je da idete „korak po korak“.

Potrebno je alatu zadati komandu da vam napiše tekst/ponudu, i nakon toga da ga „nahranite“ informacijima i opisima koje će on koristiti u izradi sadržaja. Vodite računa da će samo posebne karakteristike privući nove posetioce.

Alat će vam pomoći da promenite ton komunikacije, i moći ćete pomoću ličnih preferencija odreženog kupca definisati personalizovanu turističku ponudu. Najbitnije je imati stpljenje i uključiti kreativnu crtu. Pisanje personalizovanih poruka gostima kako bi ocenili iskustvo na booking sajtovima daje dosta prostora za personalizaciju sa ciljem da privolite gosta da da dobru ocenu. Pesonalizovana pretraga je mogućnost da se ne popunjavaju beskrajni formulari već da se korisniku da prostor da navede za šta je zainteresovan i šta mu treba.

Opaćić naglašava da nas u bliskoj budućnosti očekuje povećanje broja personalizovanih putovanja sa mogućnošću personalizovanih itinerary-a (plana puta).

Marketing u turizmu – najčešća primena

Opskrbljem aktuelnom marketinškom literaturom, ChatGPT poseduje sposobnost da pruži dobar savet. Opačić naglašava da su od posebne koristi saveti za targetiranje ciljnih grupa, kreiranje tekstualnih oglasa,  taktike za prodaju aranžmana i kreiranja vizuala za oglase.

Slobodno se obratite alatu rečima „Molim te da mi daš savet za marketing“ ili „Ovo je moja ponuda, želim da mi daš konstruktivne ideje“, i sačekajte odgovor.

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

IZBOR UREDNIKA

Prijavi se na novosti.