Metauniverzum i industrija ugostiteljstva: kako spajanje ova dva sveta menja naše iskustvo

Sezona letnjeg odmora već je stigla, i većina nas planira da se udalji što je moguće dalje od kancelarije i izbegne gradski prevoz tokom vrelih julskih dana. Kako su jul i avgust najbolji meseci za putovanje, sigurno i vi razmišljate o svom sledećem letnjem avanturama.
Ali, sa toliko opcija, kako znati gde ići? Da li treba da posetite Grčku ponovo ili da ipak svratite do Turske? I čak i ako ste već izabrali odredište, znamo da je pronalaženje pristojnog smeštaja po pristupačnoj ceni često nemoguća misija. Zato idete na TripAdvisor i čitate brojne recenzije u nadi da ćete pronaći hotel vredan posete. U osnovi, oslanjate se na iskustva drugih da donesete odluku.
Ali šta ako biste mogli da proživite svoj boravak pre nego što uopšte pomislite da spakujete kofere?
Pa, u nekim slučajevima možete, sve zahvaljujući metauniverzumu.

Vreme Čitanja: 4 min

Metaverse i ugostiteljstvo

Ilustracija: Lenka T.

Ugostiteljska industrija i metauniverzum

Ugostiteljska industrija obuhvata sve od rekreacije, putovanja, događaja, restorana, hotela i kazina do sličnih usluga vezanih za turizam. Do nedavno je ugostiteljska industrija bila povezana samo sa pružanjem usluga u fizičkom svetu – bilo da želite da večerate u restoranu, odsednete u hotelu ili odete na koncert, morali ste da budete fizički prisutni da biste dobili pristup ovim uslugama.

Međutim, sa širenjem metauniverzuma, industrija ugostiteljstva koristi nove prilike koje omogućavaju klijentima da donekle iskuse u virtuelnom svetu usluge koje će ih dočekati kada posete hotel koji su odabrali, na primer.

Kako je to dostižno?

Metauniverzum je trodimenzionalni virtualni svet koji omogućava ljudima da urone u realistična iskustva koristeći tehnologiju. To je digitalni prostor u kojem korisnici mogu da se povežu, druže, istražuju ili čak da grade sopstvene delove ovog virtuelnog pejzaža, ne napuštajući svoje domove ili komunicirajući u stvarnom životu.

VR korisnik

Foto ilustracija: Freepik

Za neke, metauniverzum je revolucionarno otkriće koje otvara svet mogućnosti, dok su ga drugi već označili kao distopijski košmar. Bez obzira na to, metauniverzum cveta, a velike korporacije i preduzeća koriste ovu priliku da unaprede usluge za korisnike i povećaju lojalnost.

Kako se ugostiteljska industrija spaja sa metauniverzumom?

Postizanje dobrog utiska i zadovoljstva klijenata su neki od glavnih fokusa u industriji ugostiteljstva. Svaki pružalac usluga, bilo da se radi o hotelu ili zabavnom parku, će se potruditi da vam pruži prijatno iskustvo tokom vašeg boravka. I iako iskustvo korisnika na licu mesta i dalje predstavlja glavni faktor koji održava poslovanje živim i prosperitetnim, kompanije sada imaju mnogo načina da ostave dobar prvi utisak na klijente.

Na primer, ako želite da večerate u novom restoranu, možete posetiti njihovu veb stranicu i pogledati meni pre nego što rezervišete sto. Verovatno ćete biti privučeni da posetite restoran ako hrana izgleda dobro na slikama. Isto važi i za hotele. Pre rezervacije, pogledaćete slike kako biste videli da li su sobe čiste, prostrane i u dobrom stanju. Drugim rečima, pružaoci usluga sada moraju da ostave sjajan virtuelni prvi utisak pre nego što pruže izvanrednu uslugu u stvarnom svetu.

Oslanjanjem na metauniverzum, pružaoci usluga u ugostiteljskoj industriji mogu da idu čak i korak dalje.

Oni mogu da obezbede virtuelne ture za potencijalne goste, pružajući uvid u to kako izgledaju njihove prostorije u stvarnom životu. Mogu čak i da podstaknu klijente da iskoriste virtuelne prostore koji su u ponudi. Bliži ti se rođendan, ali većina tvojih prijatelja živi u inostranstvu? Organizovanje virtuelne žurke u virtuelnom hotelu definitivno bi prijateljima uštedelo mnogo vremena i novca!

Ali tu nije kraj mogućnostima. Sada možemo da prisustvujemo koncertima, kupujemo, naručimo picu, ili čak odemo na odmor u metauniverzumu.

Virtuelne ture u metauniverzumu

Virtuelne ture u metauniverzumu pružaju razne benefite kako klijentima, tako i poslovnim subjektima. Preduzeća mogu generisati veće interesovanje za svoje usluge kreiranjem virtuelnog prostora i omogućavanjem gostima da dožive imerzivno iskustvo virtuelne stvarnosti. Ovakav marketinški pristup može povećati broj online rezervacija jer ljudima omogućava da vizualizuju sebe u hotelu, na primer, i na taj način donesu informisanu odluku.

Metaverse hotel

Foto ilustracija: Freepik

Virtuelne ture u metauniverzumu takođe predstavljaju odličnu priliku za neodlučne kupce kojima treba pomoć pri pronalaženju odgovarajućeg smeštaja ili organizaciji sledećeg putovanja. Osim toga, virtuelne ture su savršena prilika da se poseti turistička atrakcija bez potrebe za putovanjem. Kako neki ljudi iz različitih razloga ne mogu da putuju, oblazak neke destinacije tokom virtuelne ture može pozitivno uticati na učesnike.

Ovaj pristup takođe mogu koristiti vlasnici preduzeća ili organizacija van industrije ugostiteljstva. Zamislite da želite da organizujete događaj. Virtuelne ture mogu vam pomoći da odaberete pravi prostor za konferenciju ili druge važne poslovne sastanke.

Zabava u metauniverzumu

Trenutno industrija zabave ima najviše koristi od metauniverzuma, jer omogućava kreiranje imerzivnih i uzbudljivih iskustava u kojima korisnici mogu uživati bilo gde u svetu. Pruža ekonomično rešenje za zabavne aktivnosti, poput prisustvovanja koncertima, vožnje na rolerkosterima ili provoda sa prijateljima do ranih jutarnjih sati.

Metaverse koncert

Foto ilustracija: Freepik

Metaversum koncerti postali su izuzetno popularni, pri čemu muzičari poput Ariane Grande i Justina Biebera postavljaju nove standarde u muzičkoj industriji. Opet, ovo je odlična prilika za fanove da se povežu sa svojim muzičkim idolima i dobro se zabave izdvajajući samo mali deo novca koji je inače potreban za odlazak na concert u stvarnom životu.

Restorani u metauniverzumu

Restorani takođe ulaze u metauniverzum. Kreiranjem virtuelnih replika svojih prostora, restorani mogu omogućiti klijentima da detaljno istraže mogućnosti i procene ukupno iskustvo večere pre rezervacije. Međutim, trenutno su u metauniverzumu prisutniji restorani brze hrane, koji omogućavaju korisnicima da naruče hranu u metaverzumu i da je dobiju u stvarnom životu.

Neki primeri lanaca brze hrane u metaverzumu su Domino’s, McDonald’s i Applebee’s, a kako se hajp oko metauniverzuma širi, možemo očekivati da će se sve više preduzeća iz ovog sektora pridružiti trendu.

Da li treba spajati metauniverzum i industriju ugostiteljstva?

Ako se pitate da li je bilo šta od ovoga neophodno, studije pokazuju da ljudi dobro reaguju na najnoviji metauniverzum trend. Prema nedavnom istraživanju koje su objavili Paytronix i PYMNTs, 38% korisnika metauniverzuma je spremno da obavi kupovinu u restoranima koji posluju u ovom virtuelnom prostoru. Kako metauniverzum postaje pristupačniji, možemo samo da pretpostavimo da je ovim brojevima suđeno da idu gore.

Metaverse and Tourism: From a New Niche to a Transformation studija pruža dalji uvid u temu:

“Metauniverzum ima tehnološki potencijal da stvori nove turističke doživljaje koji prevazilaze tradicionalno razumevanje vremena i prostora i brišu granicu između virtuelnog i stvarnog turističkog bega. Važno je napomenuti da se očekuje sve veće digitalno povezivanje ciljnih grupa mladih kao što su Generacija Z ili Alfa, što će proširiti tražnju za metauniverzum iskustvima. Ovu prognozu podržavaju velike tehnološke kompanije, Venture Capital (VC) i Private Equity (PE) firme, startapi i etablirani brendovi koji ulažu velike svote novca kako bi iskoristili prilike koje pruža metauniverzum. Zavisno od scenarija, metauniverzum bi mogao postati integralna komponenta turističkog ekosistema sa dosad nepoznatim virtuelnim mogućnostima za doživljaj ljudi, objekata, atrakcija, putovanja kroz vreme, itd. S druge strane, turizam bi mogao postati nišni proizvod unutar metauniverzum ekosistema.”

Iako je tačno da Sunce ne sija u metauniverzumu, ovaj virtuelni prostor ima potencijal da proširi naše vidike i omogući nam da sakupljamo iskustva u različitim postavkama. Možda nije za svakoga, ali nema sumnje da zajednica raste i da možemo očekivati da će nas imerzivniji projekti sigurno zabavljati u bliskoj budućnosti.

Jelena je pisac sadržaja posvećena učenju o kripto valutama. Njeni hobiji su igranje šaha, crtanje, kuvanje i odlazak u duge šetnje. Tokom zime svoje slobodno vreme obično provodi čitajući knjige.

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.