Kako konkurencija u digitalnom prostoru raste, tako i koncept SEO za e-trgovinu značajno evoluira. Od ključnih reči do potpune analize algoritama, korisničkog iskustva i sadržaja, dobro koncipiran SEO je apsolutno neophodan ako želite da se izdvojite.
Zašto je SEO važan za e-trgovinu?
„SEO je must i igra ključnu ulogu u povećanju broja konverzija na e-commerce web sajtovima kroz povećanje organskog saobraćaja. Sa pravilnim optimizovanjem web sajtova, oni postaju relevantniji za ključne reči koje koriste potencijalni kupci/posetioci, što rezultira privlačenjem ciljne publike koja već ima interes za proizvode ili usluge. Kada su web stranice vidljive i lake za navigaciju, posetioci lakše pronalaze informacije koje traže, što rezultira višom stopom konverzije,“ kaže Cvetanka Joševa, direktor za digitalni marketing i SEO ekspert u Represent Communication Skopje.
U digitalnom svetu gde nema granica i gde se milioni e-trgovaca nadmeću za pažnju potrošača, SEO je ključni alat za isticanje i efektivno dosezanje ciljne publike.
Taktike za povećanu vidljivost i organski saobraćaj
Efektivna implementacija SEO za e-trgovinu omogućava web sajtu da se pojavljuje što je moguće više u rezultatima pretrage za relevantne ključne reči. Ovo je važno jer većina korisnika ima tendenciju da klikne na prve rezultate koje vidi. Povećana vidljivost u pretraživačima direktno se prevodi u povećan organski saobraćaj, što je suštinsko za uspeh svake online prodavnice.
Važno je u naslovima i opisima uključiti relevantne ključne reči koje se koriste u pretragama, a odgovaraju sadržaju web stranice. Naslovi treba da budu kratki, jasni i privlačni (preporučljivo do 60 znakova), a ključne reči treba pozicionirati na samom početku naslova.
Opisi treba da sadrže karakteristike i prednosti proizvoda, istovremeno da budu informativni i lako čitljivi, a i da sadrže ključne reči. Opisi su vaša prva besplatna reklama i zato treba mudro da ih napišete (oko 150-160 znakova). Ne preterujte sa prekomernim i nerelevantnim korišćenjem ključnih reči.
Poboljšanje korisničkog iskustva
SEO nije samo za pretraživače, već i za stvaranje optimalnog korisničkog iskustva. Dobro optimizovana web stranica je laka za navigaciju, brzo se učitava i dostupna je na različitim uređajima. Ovo ne samo da zadovoljava algoritme pretraživača, već i posetioce, što može povećati stope konverzije i lojalnost klijenata. Ali, uzimajući u obzir da nam je danas telefon bukvalno prilepljen za ruku, mobilna optimizacija je od posebnog značaja.
„Responzivnost web stranice je ključna kada je reč o SEO. Google preferira web sajtove koji su maksimalno responzivni, jer više od 80% poseta dolazi sa mobilnih telefona. Google je uveo ‘mobile-first’ indeksiranje što znači da se prvo koristi ova verzija optimizovana za mobilne uređaje pri određivanju rangiranja. Web sajtovi koji su dobro optimizovani za mobilne uređaje pružaju bolje korisničko iskustvo koje uključuje brzo učitavanje, laku navigaciju i čitljiv tekst. To značajno povećava verovatnoću zadržavanja posetilaca i njihovo konvertovanje u kupce. Ako mobilni korisnici imaju problema pri učitavanju ili navigaciji na web sajtu, verovatno će napustiti stranicu. Mobilna responzivnost može značajno smanjiti stopu odbijanja i zadržati korisnike duže na vašoj stranici,“ dodaje Cvetanka.
Kredibilitet i poverenje
Sajtovi koji se pojavljuju na vrhunskim pozicijama u rezultatima pretrage percipiraju se kao kredibilniji i pouzdaniji od strane korisnika. Sa implementacijom SEO strategija za online prodavnice, biznis može izgraditi svoju online reputaciju, što je od vitalnog značaja u sredini gde je poverenje potrošača ključni faktor za donošenje odluke o kupovini.
Kako lakše dovesti kupce do check-out
„Optimizacija procesa plaćanja treba da uključuje minimiziranje broja koraka potrebnih za završetak transakcije, kao i maksimalnu funkcionalnost svih formi za popunjavanje u celom procesu online kupovine. Dodatno, treba da imamo i user-friendly URL-ove, kao i optimizaciju brzine svakog koraka u procesu kupovine. Sve ove promene vode ka poboljšanom korisničkom iskustvu,“ kaže Cece.
Feedback od klijenata je važan
Sadržaj generisan od strane korisnika u obliku recenzija i ocena može značajno poboljšati SEO. Svaka recenzija ili ocena doprinosi da sajt ima kredibilitet među posetiocima i gradi njihovo poverenje. To vodi ka više poseta, većem engagement-u i povećanom broju konverzija.