RNIDS: U Srbiji 75,6 odsto firmi ima veb-sajt

Rezultati Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) pokazuju da 75,6 odsto firmi u Srbiji ima veb-sajt, pri čemu se ovaj procenat povećava sa dužinom poslovanja firme. Najveća zastupljenost veb-sajtova je u sektoru proizvodnje (83,5 odsto) i trgovine (80 odsto), dok je u uslužnom sektoru čak 30,2 odsto firmi bez veb-sajta.

Vreme Čitanja: < 1 min

rnids-saopstenje-1492-fi

Izvor: RNIDS

Društvene mreže su, navodi RNIDS, postale glavni kanal komunikacije za preduzeća svih veličina, od preduzetnika (89,3 odsto) do velikih kompanija (70,6 odsto), ali veb-sajtovi ostaju temelj poslovnog onlajn prisustva. Oni i dalje služe kao centralna onlajn lokacija za prikazivanje proizvoda i usluga, pružanje kontakt informacija i izgradnju ugleda kompanije.

Većina preduzeća (69,8 odsto) za svoj veb-sajt koristi .rs domen, dok ih 25,6 odsto koristi generički .com domen. Ovakav izbor domena uglavnom je motivisan geografskim i marketinškim razlozima.

Istraživanje takođe otkriva da 52,5 odsto firmi koristi imejl na vlastitom domenu za poslovnu komunikaciju, što ukazuje na značaj korporativnog identiteta u digitalnoj komunikaciji. Pritom, 69,7 odsto firmi koristi .rs za imejl na svom domenu.

Većina firmi koje koriste .rs domen za svoj sajt, taj isti domen koristi i za svoj imejl (94,4 odsto), ali je interesantan podatak da i ne tako mali procenat firmi koje imaju sajt na .com domenu (21,7 odsto) za svoj imejl takođe koristi .rs domen.

Ovaj izveštaj pruža dubinski uvid u trenutni nivo digitalizacije preduzeća, ukazujući na značajne razlike u stepenu prihvatanja digitalnih tehnologija između različitih sektora, kao i firmi različitih veličina i starosti. Nalazi naglašavaju važnost veb-sajtova, e-pošte i društvenih medija u modernim poslovnim praksama, i navode na zaključak da je potrebno uspostaviti ravnotežu između svih komunikacionih kanala kako bi se maksimizirali rezultati poslovnog prisustva na internetu.

Prijavi se na novosti.