Domaća IT kompanija prinuđena da otpusti ljude, ali ovakav odnos prema zaposlenima još niste videli

Dok se većina kompanija koje se suoče sa problemima u poslovanju odmah rešava viškova u pokušaju da opstane na tržištu, jedna domaća kompanija uradila je nešto što je oduševilo čitavu IT zajednicu.

Vreme Čitanja: 4 min

hooloovoo-otkazi-897-fi

Ilustracija: DALLE-3

Naime, suočeni sa gubitnom velikog klijenta, ova IT kompanija bila je prinuđena da smanji broj zaposlenih, ali ne pre nego što su pokušali da pomognu svakom od njih koliko imaju mogućnosti za to, uz otkazni rok od 6 meseci i netaknutu platu za taj period. Plus – na sve moguće načine traže nove klijente kako bi plan o otkazu postao samo ružno sećanje.

IT kompanija koja pravi razliku

Reč je o kompaniji Hooloovoo, koja je osnovana 2011. godine u Beogradu. Ona se ističe kao uslužna kompanija specijalizovana za razvoj rešenja za BigData sisteme i platforme za online klađenje, kako na backend, tako i na frontend nivoima. Ova kompanija je postala poznata po svom angažmanu u razvoju oko 20% svih proizvoda kompanije Kindred, jednog od najvećih svetskih provajdera online klađenja, s obuhvatom od preko 250 mikroservisa i 11000 godišnjih izdanja.

Jedan od ključnih trenutaka u istoriji Hooloovoo bila je saradnja sa kompanijom iGame krajem 2014. godine, koja je nakon akvizicije od strane Kindred grupe, dovela do uspešne saradnje sa Kindredom. Ova saradnja je zvanično započela 2016. godine i nastavlja se do danas.

Hooloovoo se takođe istakao svojim marketinškim kampanjama, uključujući kampanju “Matori Developer” koja je bila nagrađena kao najbolja digitalna kampanja u Srbiji 2018. godine. Kampanja je bila usmerena na privlačenje iskusnih programera i isticala je izazovne projekte na kojima kompanija radi, kao i fokus na sreći i zadovoljstvu zaposlenih.

Uz to, Hooloovoo je 2019. godine imao drugu najbolju HR kampanju, a iste godine je proglašen i za jednog od 10 najpoželjnijih poslodavaca u Beogradu. 2018. godine, kompanija je dobila nagradu za najbolju marketinšku kampanju u regionu. Takođe, kompanija je poznata po svojoj podršci lokalnim startapima koji nisu iz IT sektora, kao i organizacijama fokusiranim na obrazovanje i društveno važne teme.

Hooloovoo se takođe fokusira na stvaranje pozitivne korporativne kulture, teži da zaposli ne samo dobre programere, već i dobre ljude, sa ciljem stvaranja efikasnog i kreativnog radnog okruženja. Kompanija je 2022. godine otvorila i kancelariju u Novom Sadu, kao deo svog širenja.

Upravo ovakav potez govori u prilog tome da je njihova korporativna kultura za primer.

Prenosimo objavu sa njihove LinkedIn stranice u celosti:

„ 17 otkaza u HOOLOOVOO-u

Zapravo, naš najveći klijent prekinuo je saradnju s trideset jednim našim čovekom. Zaigrala mečka i pred našim vratima, verovatno bismo neki takav naslov napisali da je tema manje ozbiljna.

Redom, prvo klijent, odakle je sve i počelo. Njihovi rezultati u prethodnom periodu nisu bili na nivou očekivanja, odustali su od nekih projekata, morali da smanje headcount i neke troškove, bilo je jasno da će to da pogodi i nas. Jako smo zadovoljni pristupom i komunikacijom, prišli su nam kao partnerima, bez obzira što povod nije bio lep.

Kad je počeo Covid, isto smo bili u sra*u – i klijent i mi, pisali smo tad o tome, ali smo prošli neogrebani. Sad nismo uspeli. Prekinuli su saradnju s 23 naša inženjera i s osam deliveri menadžera. Klijent je odlučio o planovima za naredni period i prioritetima, posle, koliko je bilo moguće, zajedno smo odlučili o konkretnim pozicijama. Teško je otpustiti ljude kad su to dobri ljudi i kad niko ne treba da ode npr. zato što je loše radio. Kriterijumi su bili ciljevi, skillset, senioritet i domensko znanje i drugi.

Što je naslov 17? Zato što od dvadeset troje, šestoro smo prebacili na druge projekte. Osam deliveri menadžera ostaće u support delu, gde su i Marketing, HR i Operacije i OD, a videćemo da li će i na koji način ova situacija da afektuje support.

Prvi put prolazimo kroz ovako nešto, nismo sigurni da li radimo stvari dobro. Trudimo se. Ljudima sa kojima moramo da se rastanemo, ponudili smo šest meseci otkaznog roka. Tokom tih 6 meseci, njihove plate neće biti umanjivane. I svima ostalima plate nećemo smanjivati, ali hoćemo druge stvari. Zaustavićemo na 6 meseci sve troškove koji nisu neophodni. Npr. benefite i zakup nekih od ofisa, proslavu Nove godine. Nije nam baš do slavlja sad. Paket zdravstvenih benefita ostaje.

Uglavnom, imali smo dve ideje. Jedna je da niko ne sme da ostane bez posla danas za danas, tipa za mesec dana. Druga je da omogućimo svakom da tokom otkaznog perioda, dok traži drugi posao, a mi tražimo način da ostane kod nas, zadrži isti životni standard. Stresna je i neprijatna situacija, hajde da smanjimo stres i neprijatnost koliko možemo.

Važan momenat je i komunikacija među nama. Delili smo informacije i kad ih nismo imali, bar na nivou Danas ne znam, očekujem to i to, znaću sutra. Kad ih jesmo imali, onda bez odlaganja i bez ulepšavanja. Ljudi ne žele neizvesnost, gledali smo da je bude što manje. Updates i Q/As.

Ne želimo da svalimo na klijenta, apsolutno uzimamo odgovornost. Jasno nam je da kroz ovo niko ne može da prođe lako i srećno. Nula patetike i jedan cilj i jedan rok. Cilj je da nađemo projekte za ljude i da ovih sedamnaestoro ostanu u HOOLOOVOO-u ako budu želeli. Rok je 1. jun. S druge strane, nikog ni na šta nećemo da ložimo, realnost je – ne znamo da li ćemo uspeti da nađemo projekte.

Nastavićemo da pišemo o ovome, 3000 karaktera nije dovoljno, a treba da se priča o ovakvim stvarima. Ideja je ista ko dosad – pišeš kad je lepo, pišeš i kad nije. Učiš.”

Pratite dalji razvoj situacije

Kakav je ovo utisak ostavilo na IT zajednicu možete ispratiti na komentarima koji se i dalje nižu na njihovoj objavi.

Mi samo želimo da kažemo da u ovim vremenima koji su definitivno drugačija nego ono na šta smo navikli, smo uz sve kompanije koje brigu o zaposlenima postavljaju ispred svojih ličnih ciljeva i profita.

Bravo i srećno HOOLOOVOO!

Prijavi se na novosti.