Šta je “krek-kokain” digitalnog marketinga?

Nedavna prezentacija suosnivača i partnera u Gaia Consulting-u, i globalnog rukovodioca programa analitike elektronske trgovine u kompaniji Bayer, Ivana Rečevića na Digitalk konferenciji u Zrenjaninu, otvorila je nove perspektive o upotrebi podataka u digitalnom oglašavanju. Rečević je analizirao tradicionalni pristup digitalnom marketingu upoređujući ga sa praksama giganta kao što je Amazon, i ponudi je jedno od rešenje za unapređenje biznisa.

Vreme Čitanja: 2 min

recevic-digitalk-1318-fi

Izvor: Digitalk

Predavanje pod nazivom „Zašto ne razmišljate kao Amazon?“ bilo je fokusirano na neizbežne promene koje dolaze sa nestankom kolačića trećih strana, a Rečević je naglasio da će ova promena naterati kompanije da redefinišu svoje strategije digitalnog oglašavanja.

Kompanija Google je, prema njegovim tvrdnjama, uprkos najavama o ukidanju kolačića trećih strana, odlažila ovaj proces zbog oslanjanja svog poslovnog modela upravo na te kolačiće. „Google je najavio da će do 2024. godine eliminisati kolačiće, ali njihov biznis model je zasnovan na njima. Ovo odugovlačenje je očekivano,“ objasnio je Rečević.

Prema njegovom uverenju kolačići trećih strana, koji već sada polako nestaju, predstavljajukrek-kokain digitalnog marketinga.

Šta su “ograđene bašte”?

Rečević je detaljno opisao koncept „ograđenih bašti“ – ekosistema poput Amazona, Meta, TikToka i Vibera, koji kontrolišu ogromne količine podataka korisnika za kreiranje sopstvenih oglašivačkih mreža. Pojasnio je kako ove platforme upravljaju podacima na način koji im omogućava da modeluju ponašanje korisnika za efikasnije ciljanje oglasa. „Moramo shvatiti da je to što te kompanije rade nešto što je dostupno i manjim timovima. Tehnologija analitike nije dostupna samo korporacijama, to sada mogu da urade I mali timovi,“ naglasio je Rečević, dodajući da kompanije moraju početi sa korišćenjem podatake na pametniji način kako bi se približile svojoj ciljanoj publici.

Ključ uspeha u novom digitalnom okruženju, prema Rečeviću, leži u sposobnosti kompanija da investiraju u tehnologiju i donesu odluke koje će ih osposobiti da koriste sopstvene podatke, umesto da se oslanjaju na podatke koje sakupljaju drugi. Ovaj pristup ne samo da povećava efikasnost oglašavanja već i štiti privatnost korisnika, što postaje sve važnije u svetu koji vodi računa o zaštiti podataka.

Šta su vaši podaci?

Rečevim je na ovogodišnjem „E-Comerce day“ u Zrenjaninu istakao da smatra da je moguće napraviti sistem koji će pomoći da sakupljate vama bitne podatke pomoću analitike. Upravo tako, pomoću podataka koje ste već sakupili, u kombinaciji sa podacima o kupcima, unapredićete vaš biznis model.

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

Prijavi se na novosti.