Kakva je uloga podataka i analitike u donošenju poslovnih odluka u savremenom poslovanju?
Uloga analitike i podataka u savremenom poslovanju je ogromna. U današnje vreme ako radite bez podataka je identično situaciji u kojoj sebi vežete maramu oko očiju i krećete se kroz nedefinisani prostor.
Neophodno je da se oslonimo na analitiku i podatke, posebno zbog benefita koji donosi digital poslednjih godina, a o čemu svi pričaju. Na kraju dana, mi ovo sve radimo kako bi krajnjim korisnicima obezbedili što bolje iskustvo konzumacije samog brenda.
Aleksandar Nikolić na panelu o primeni veštačke inteligencije u oglašavanju na događaju Digital Day u Beogradu.
Koji će tehnološki trendovi po Vama oblikovati budućnost industrije u narednim godinama?
Korišćenje veštačke inteligencije je definitivno prisutno. Glavno je pitanje kako da efektivnije, efikasnije i kreativnije koristimo alate na bazi AI kako bi unapredili marketing i sve što kreiramo za naše potrošače.
Očekujem pojavu velikog broja alata na bazi AI. Veliki broj njih je već u primeni, najčešće ChatGPT i Midjourney, kao i drugi alati za produkciju video materijala koji omogućavaju kreiranje virtuelnih avatara koji imaju mogućnosti da se obraćaju u personalizovanoj komunikaciji krajnjim korisnicima.
Koji će alat na bazi AI obeležiti naredni period?
Sa velikom pažnjom očekujemo Soru kompanije OpenAI koja deluje impozantno, i koja omogućava da na osnovu jednog prompta dobijete kompletno generisan video. Veoma se radujem da vidim kako će to izgledati i u kom pravcu će ići.
Kako gledate na razvoj veštačke inteligencije i njen uticaj na poslovne procese i radnu snagu?
Nisam pristalica mišljenja da će nam veštačka inteligencija oduzeti poslove. Definitivno će neke transformisati i izazvaće potrebu za edukacijom u agencijama i kompanijama. Prompt inženjering je po mom sudu već postao aktuelno zanimanje, koje nam omogućava da kvalitetnim proptom dobijemo kvalitetan odgovor na visokom novou i u dobroj rezoluciji.
Kada je u pitanju poslovanje organizacija, bitna je etičnost u primeni veštačke inteligencije i neka vrsta interne regulative koja se treba odnositi na kompanije i korišćenje podataka. Potrebno je da podaci ostanu unutar kompanija i nikako ne smeju završiti u javnom prostoru. Podacima koji odlaze u javni prostor treba pristupiti sa etičnim razmišljanjem pošto to konzumira šira javnost. Ja sam za regulativu koja će voditi računa o tome.




