Dupliran broj zaposlenih
Najveća promena u odnosu na prethodne godine je do sada retko gde zabeležen rast zaposlenih od 98%! Objašnjenje za ovoliki rast je jednostavno – veliki broj gejming profesionalaca i njihovih porodica iz Rusije, Ukrajine i Belorusije preselio se u Srbiju prethodne godine. Neke od vodećih globalnih kompanija sada svoja najveća predstavništva imaju upravo u Srbiji – Wargaming, Playrix i Sperasoft su neki od njih.
Ovoliki upliv znjanja i iskustva nesumnjivo će promeniti domaću gejming industriju. Procenjujemo da u Srbiji sada radi 4.300 gejming profesionalaca, saopštila se Srpska gejming asocijacija.
Istaknuti studiji
3Lateral – Deo tima Epic Games, fokusiran na razvoj MetaHuman tehnologije za visokofidelitetne digitalne likove. Zapošljava preko 110 stručnjaka.
Fortuna Esports – Regionalni lider u esportu, poznat po organizaciji događaja i produkciji video sadržaja.Esports Balkan Liga (EBL) privlači oko 500,000 gledalaca godišnje.
Nordeus – Poznat po igri Top Eleven, koja je dostigla preko 300 miliona registrovanih korisnika.
Proširili su portfolio uključivanjem igre Golf Rival sa 60 miliona registrovanih igrača.
Playrix – Internacionalni developer F2P mobilnih igara, sa preko 470 zaposlenih u Srbiji. Njihove igre imaju preko 100 miliona mesečnih aktivnih korisnika.
Velika većina kompanija i studija najviše zarađuje kroz direktnu prodaju, što znači da su igre dovoljno uspešne da obezbede nezavisnost studija, širenje tima i rad na novim projektima.
U saradnji sa timom PwC Srbija uradili smo analizu prihoda i drugih informacija o performansama najvećih gejming kompanija na našem tržištu. Pored toga, njihov tim eksperata napisao je dodatni članak koji pojašnjava sve prikupljene informacije.
Kultura u gejming industriji
Srpska gejming industrija, poznata po svom jedinstvenom entuzijazmu i strasti prema igrama, predstavlja jednu od najpodržavajućih sredina za mlade talente. Ljudi u ovoj industriji često su motivisani ljubavlju prema igrama, što rezultira visokim nivoom posvećenosti projektima i timovima.
Jedan od značajnih projekata koji podstiče mlade kreativce da uđu u gejming industriju je Shift2Games. Ovaj projekat obuhvata online informativno-edukativnu platformu, TV format i seriju događaja koji imaju za cilj da mladima pruže uvid u karijerne mogućnosti u gejming industriji i povežu ih sa glavnim igračima i potencijalnim poslodavcima.
Talenat i edukacija
Razvoj talenata i edukacija su ključni aspekti rasta srpske gejming industrije. Projekti kao što su Playing Narratives pomažu mladim talentima da se integrišu u industriju kroz praktične radionice i posete studijima. Do sada je kroz ovaj projekat prošlo skoro 130 mladih, od kojih je više od polovine našlo zaposlenje u industriji ili vodi sopstvene indie timove.
Onyx Academy, deo Onyx Studija, pruža besplatne kurseve za 3D umetnost i razvoj okruženja, omogućavajući mladim talentima da steknu praktična znanja i iskustva direktno od stručnjaka iz industrije. Studenti koji završe šestomesečni kurs nemaju obavezu da ostanu u kompaniji, ali mnogi dobiju priliku za stalno zaposlenje.
Inicijative za podršku Ženama u STEM Poljima
Jedan od izazova koje prepoznaje izveštaj jeste podsticanje veće uključenosti žena u STEM (nauka, tehnologija, inženjering i matematika) polja. Problemi kao što su „leaky pipelines“ (žene koje napuštaju karijeru pre nego što dostignu senioritet) i „broken rungs“ (disproporcionalne prepreke za žene na rukovodećim pozicijama) su identifikovani. Rešenja uključuju veću podršku i razumevanje od strane poslodavaca, kao i stvaranje inkluzivnije institucionalne kulture.
Glavni razvojni centri su Beograd, Novi Sad i Niš. U industriji i dalje radi čak 28% žena, a na čelu čak polovine svih timova su takođe žene. Top tri oblasti po broju zaposlenih su programiranje, umetnička zanimanja i kontrola kvaliteta.
Rekordan broj timova priprema aplikacije za lokalne i evropske fondove. Većina ispitanika i ove godine kao najveće prepreke u poslovanju navodi nedostatak prilika za finansiranje, visoke poreze, kompleksne birokratske procedure.
Pored podataka, u izveštaju se nalaze i gostujući članci eksperata domaće i globalne industrije, fokusirani na biznis teme i razvoj ekosistema. Delimo i vesti o pomacima u obrazovanju i različitim programima u okviru industrije.
Izdvojeno
- igre proizvedene u Srbiji kupljene su ili preuzete više od 100 miliona puta
- ove godine biće otvoren rekordan broj od 475 novih pozicija
- 28% zaposlenih su žene
- 57% razvija originalni IP
- 150 kompanija, studija i timova
- ukupni prihodi preko 175 miliona evra