Izveštaj o domaćoj gejming sceni SGA donosi dobre vesti po industriju

SGA (Serbian Games Association) je objavila godišnji izveštaj o stanju u domaćoj gejming industriji, za 2023. godinu koji procenjuje da u Srbiji sada radi 4.300 gejming profesionalaca. Takođe, napominje se da je prethodna godina donela je dosta izazova, ali I da industrija očuvala stabilnost. U istraživanju je ispraćen rast i razvoj ovog ekosistema od 2017. godine na ovamo. Iako je globalnu gejming industriju 2023. godine obeležila nestabilnost, drago nam je da u Srbiji nije bilo većih gašenja studija ili projekata.

Vreme Čitanja: 3 min

sga-izveštaj-1440-fi

Ilustracija: DALL-E3

Dupliran broj zaposlenih

Najveća promena u odnosu na prethodne godine je do sada retko gde zabeležen rast zaposlenih od 98%! Objašnjenje za ovoliki rast je jednostavno – veliki broj gejming profesionalaca i njihovih porodica iz Rusije, Ukrajine i Belorusije preselio se u Srbiju prethodne godine. Neke od vodećih globalnih kompanija sada svoja najveća predstavništva imaju upravo u Srbiji – Wargaming, Playrix i Sperasoft su neki od njih.

Ovoliki upliv znjanja i iskustva nesumnjivo će promeniti domaću gejming industriju. Procenjujemo da u Srbiji sada radi 4.300 gejming profesionalaca, saopštila se Srpska gejming asocijacija.

Istaknuti studiji

3Lateral – Deo tima Epic Games, fokusiran na razvoj MetaHuman tehnologije za visokofidelitetne digitalne likove. Zapošljava preko 110 stručnjaka.

Fortuna Esports – Regionalni lider u esportu, poznat po organizaciji događaja i produkciji video sadržaja.Esports Balkan Liga (EBL) privlači oko 500,000 gledalaca godišnje.

Nordeus – Poznat po igri Top Eleven, koja je dostigla preko 300 miliona registrovanih korisnika.

Proširili su portfolio uključivanjem igre Golf Rival sa 60 miliona registrovanih igrača.

Playrix – Internacionalni developer F2P mobilnih igara, sa preko 470 zaposlenih u Srbiji. Njihove igre imaju preko 100 miliona mesečnih aktivnih korisnika.

Velika većina kompanija i studija najviše zarađuje kroz direktnu prodaju, što znači da su igre dovoljno uspešne da obezbede nezavisnost studija, širenje tima i rad na novim projektima.

U saradnji sa timom PwC Srbija uradili smo analizu prihoda i drugih informacija o performansama najvećih gejming kompanija na našem tržištu. Pored toga, njihov tim eksperata napisao je dodatni članak koji pojašnjava sve prikupljene informacije.

Kultura u gejming industriji

Srpska gejming industrija, poznata po svom jedinstvenom entuzijazmu i strasti prema igrama, predstavlja jednu od najpodržavajućih sredina za mlade talente. Ljudi u ovoj industriji često su motivisani ljubavlju prema igrama, što rezultira visokim nivoom posvećenosti projektima i timovima.

Jedan od značajnih projekata koji podstiče mlade kreativce da uđu u gejming industriju je Shift2Games. Ovaj projekat obuhvata online informativno-edukativnu platformu, TV format i seriju događaja koji imaju za cilj da mladima pruže uvid u karijerne mogućnosti u gejming industriji i povežu ih sa glavnim igračima i potencijalnim poslodavcima.

Talenat i edukacija

Razvoj talenata i edukacija su ključni aspekti rasta srpske gejming industrije. Projekti kao što su Playing Narratives pomažu mladim talentima da se integrišu u industriju kroz praktične radionice i posete studijima. Do sada je kroz ovaj projekat prošlo skoro 130 mladih, od kojih je više od polovine našlo zaposlenje u industriji ili vodi sopstvene indie timove.

Onyx Academy, deo Onyx Studija, pruža besplatne kurseve za 3D umetnost i razvoj okruženja, omogućavajući mladim talentima da steknu praktična znanja i iskustva direktno od stručnjaka iz industrije. Studenti koji završe šestomesečni kurs nemaju obavezu da ostanu u kompaniji, ali mnogi dobiju priliku za stalno zaposlenje.

Inicijative za podršku Ženama u STEM Poljima

Jedan od izazova koje prepoznaje izveštaj jeste podsticanje veće uključenosti žena u STEM (nauka, tehnologija, inženjering i matematika) polja. Problemi kao što su „leaky pipelines“ (žene koje napuštaju karijeru pre nego što dostignu senioritet) i „broken rungs“ (disproporcionalne prepreke za žene na rukovodećim pozicijama) su identifikovani. Rešenja uključuju veću podršku i razumevanje od strane poslodavaca, kao i stvaranje inkluzivnije institucionalne kulture.

Ceo izveštaj pročitaj ovde

Glavni razvojni centri su Beograd, Novi Sad i Niš. U industriji i dalje radi čak 28% žena, a na čelu čak polovine svih timova su takođe žene. Top tri oblasti po broju zaposlenih su programiranje, umetnička zanimanja i kontrola kvaliteta.

Rekordan broj timova priprema aplikacije za lokalne i evropske fondove. Većina ispitanika i ove godine kao najveće prepreke u poslovanju navodi nedostatak prilika za finansiranje, visoke poreze, kompleksne birokratske procedure.

Pored podataka, u izveštaju se nalaze i gostujući članci eksperata domaće i globalne industrije, fokusirani na biznis teme i razvoj ekosistema. Delimo i vesti o pomacima u obrazovanju i različitim programima u okviru industrije.

Izdvojeno

  • igre proizvedene u Srbiji kupljene su ili preuzete više od 100 miliona puta
  • ove godine biće otvoren rekordan broj od 475 novih pozicija
  • 28% zaposlenih su žene
  • 57% razvija originalni IP
  • 150 kompanija, studija i timova
  • ukupni prihodi preko 175 miliona evra
Sga

IZBOR UREDNIKA

Prijavi se na novosti.