Dame, WebMind vam želi da uspete u gejming industriji

Asocijacija video igara (SGA) organizovala je sinoć u Beogradu, Novom Sadu i Nišu tradiconalnu manigestaciju SGA Empowers, koja ima za cilj osnaživanje i promociju gejming industrije kod žena. Ivana Jovičić, programerka iz Playstudios Europe iz Beograda, istakla je tokom inspirativnog predavanja da je jako važno da se priča o primerima dobre prakse i izazovima sa kojima se sreću žene na profesionalnom putu u gejmingu.

Vreme Čitanja: 2 min

ana-jovicic-1093-fi

Izvor: WebMind

Kako se Ivana izborila za posao u gejming industriji?

Ivana danas radi u Playstudios Eupore, i poseduje višegodišnje iskustvo u programiranju video igara.

“Maštala sam da ću biti naučnica jednog dana. Kao student matematike otkrila sam da me najviše interesuju predmeti bazirani na programiranju. Na fakultetu se nisu pominjale praktične stvari, posebno ne IT industrija i gejming”, tim rečima je Ivana započela svoju inspirativnu priču.

Kako je rekla, paralelno sa njenim interesovanjem počinje da se razvija srpska gejming scena.

„Kako me je interesovalo crtanje, pisanje i društvene igre počela sam da razmišljao u gejming industriji i karijeri u njoj“, naglasila je ona.

Prvi korak je bio, kaže Ivana, informisanje o gejming indsutriji.

„Koristila sam društvene mreže i posećivala konferencije kako bi širila krug znanja i poznanika. Bilo mi je najbitnije da pokupim osnove sistema u gejmingu i saznam kako izgleda prenošenje dizajna u interaktivni program“.

Ivana je rekla da je od velike važnosti za njen razvoj predstavlja tadašnji Nordusov projekat koji je omogućuo mnogima razvijaju sopstvene projekte.

„Projekat je  obezbedio prostor i radionice timovima koji su hteli da rade na razvijanju sopstvenih igara. U prvom krugu najviše radim na svom projektu. Ubrzo, Ubisoft taj program organizuje na mom fakultetu, koji ja upisujem i pored administrativnih prepreka“, rekla je ona.

Ona je tada upisala kurs za game developmenta koji joj je doneo prvo iskustvo rada u grupi na većem projektu.

„Nakon završetka sopstvenog projekta počela sam sa praksom u Ubisoftu, što se ubrzo pretvorilo u plaćeni posao sa punim radnim vremenom“, objasnila je ona.

Zašto je bitan interaktivni CV?

Ivana smatra da je njena „glavna ulaznica“ u gejming industriju njen interaktivni CV. On nosi ime „Cyber Vita“, i to je video igra koja nakon svakog uspešnog zadatka otkriva pojedinisti o Ivani i njenim iskustvima. Radom na CV, ona je ovladala osnovama programiranja i nakon završetka bila je spremna se upusti u sticanje novih iskustava koje donosi gejming indstrija.

Koliko je žena u domaćem gejmingu?

U srpskom gejmingu radi 30 odsto žena što nas pozicionira među top tri države u Evropi. Čak 50 odsto svih timova vode žene što je poseban kuriozitet. Ovakva situacija je posledica više faktora. Između ostalog, industrija video igara je prepoznata kao vrlo otvoren sektor u kome se profesionalno mogu ostvariti najrazličitija zanimanja – umetnička, tehnička, biznis i druga. Dodatno, video igre su sfera zanimanja i muškaraca i žena. Čak četiri od 10 gejmera su žene, a nekako je prirodno da upravo oni koji igraju video igre žele i da ih razvijaju“, objašnjava Janković Obućina.

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

Prijavi se na novosti.