Kada Vuković govori o formatiranju sadržaja, on ne misli na formate 16:9 ili 1:1, već na način konzumiranja, i smatra da je potrebno povećati kreativnost pošto je prilično malo kreativnih proizvoda na tržištu. Poenta je, kaže on, da se performans ne rešava u kanvi ili photoshop-u nego u planiranju strategije i načina komunikacije – customer journey, „potrebno personalizovati kreativu od trenutka kada uđete u komunikaciju sa kupcem do trenutka kada se od odluči da ostvari kupovinu – to je performans kreativa“, smatra on.
WEBMIND: Kako unaprediti digitalni sadržaj?
Ako mislite na kompletan digitalni sadržaj koji se planira kao format kojim se šalje poruka, unapređivanje je relativna stvar. Potrebno je da postoje tri ključne stvari: kome se obraćamo, sa kojim ciljem i na koji način.
Unapređenje podrazumeva da neko još bolje čuje poruku koju šaljemo, i da je poruka napravljena tako da on razume unapređeni način komunikacije.
WEBMIND: Kako odgovoriti na zahteve tržišta, dali ga unapređivati ili mu se prikloniti?
Moje duboko mišljenje je da kada budemo nasilno pokušavali da tržište prilagodimo nama – tada kreću svi problem. Tržište se uvek samoreguliše, i zato su bitnisi koji su brzorastući I ostvaruju zavidne rezultate oni koji su interni biiznis model prilagodili tržištu i uspeli da plasiraju svoj proizvod tek onda kada to bude profitabilno. Ako je moguće, potrebno je prilagoditi se tržištu kako bi ga iskoristili, ali i da imamo u vidu da ne smemo otići daleko od našeg proizvoda. Kada proizvode prilagođavate željama tržišta gube se elementi samog proizvoda.
WEBMIND: Koliko traje kreativni preformans?
Trajanje vremenskog performasa zavisi od tržišta I industrije. Mi koji se bavimo konzumerskim proizvodima i radimo na stranim tržištima, prilagođavamo se tržištima i sve nam zavisi od formata, industrije i kanala za marketing.
Meta i njen ekosistem imaju tendenciju da dosta duže održi performans kreitivu, dok na TikTik-u nismo uspeli da održimo duže od 48 sati pošto je dinamičnija i zahtevnija platforma, I to su te istant kreative koje nam služe za određenu reklamu. Ako pričamo o performansu kreative na nivou samog Brenda – to je ili konstantno ili nije. Ako je konstantno to raste radi, i on se na novou firme meri kroz snagu brenda, a brend je na kraju dana ono što ljudi pričaju o vama kada vi niste tu.
Stručnjak za digitalno oglašavanje Vuković smatra da je veliki je problem što se mnogi vežu za landing page i ne menjaju ga, I navodi primer da je njegov tim radio kampanju sa 84 varijacije landing page, koji uključuju svaku kreativu.
“Ako tvoja kreativa ne zaustavlja skrol, kampanja ti neče raditi, a “hook” se meri procentima i on mora da bude preko 30 odsto”, poručio je on na ovogodišnjem „E-Comerce day“ u Zrenjaninu koji je okupio sve relevantne činioce domaćeg eCommerce ekosistema koji su tokom dvodnevne konferencije razgovarali o poslovanju u digitalnoj ekonomiji i omogućili zainteresovanim posetiocima da steknu nova znanja i uvide u online trgovinu.