Prednosti TikTok oglašavanja u Srbiji – razgovor sa Markom Živkovićem iz kompanije Aleph

“Jedinstvenost TikTok-a ogleda se u potpunom fokusu na kratke, dinamične, interaktivne video formate koji podstiču brendove da stvaraju autentičan, često neformalan sadržaj, kako bi na brz i kreativan način preneli svoju osnovnu poruku. Brendovi treba da budu svesni TikTok pravila i potrebno je da prilagode svoj pristup kako bi kreirali sadržaj koji je usklađen sa politikom oglasa, uz to privlačan i relevantan za ciljnu publiku”, rekao je stručnjak za digitalni marketing Marko Živković iz kompanije Aleph u razgovoru za WebMind.

Vreme Čitanja: 2 min

marko-zivkovic-2372-fi

Izvor: Digitalk

Marko Živković je govorio na Digitalk konferenciji u Nišu o TikTok oglašavanju koje je od nedavno dostupno lokalnim oglašivačima koji žele da se pozicioniraju na tržištu Srbije. U razgovoru za WebMind, Živković govori TikTok-u kao platformi za ostvarivanje poslovnih ciljeva.

Koje su najveće prednosti koje TikTok oglašavanje donosi brendovima i kako ih najbolje iskoristiti?

TikTok platformu karakteriše brojna i visoko angažovana publika, fokusirana na video sadržaj baziran na njihovim interesovanjima. Korišćenjem najboljih praksi prilikom planiranja kreativnih rešenja, uz različite mogućnosti za ciljanje publike i detaljne analize performansi kampanja i organskih aktivnosti, brendovi imaju priliku da pruže korisnicima dodatnu vrednost i kreiraju viralni sadržaj koji se može preneti i na offline okruženje.

marko-zivkovic-2372-ps1

Da li biste mogli da podelite neke primere uspešnih TikTok kampanja koje ste realizovali ili u kojima ste učestvovali?

Oglašavanje je na lokalnom tržištu dostupno tek od avgusta. Uzorak nije dovoljno veliki da bismo kreirali studiju slučaja ali primetno je da brendovi koriste priliku da se obrate novoj publici u drugačijem okruženju. Primećujemo da su ključni faktori uspešnih kampanja kreativnost, autentičnost, angažovanje korisnika i korišćenje viralnog potencijala TikTok platforme.

Šta čini TikTok oglašavanje jedinstvenim u poređenju sa drugim platformama, kao što su Instagram i Facebook?

Jedinstvenost TikTok-a ogleda se u potpunom fokusu na kratke, dinamične, interaktivne video formate koji podstiču brendove da stvaraju autentičan, često neformalan sadržaj, kako bi na brz i kreativan način preneli svoju osnovnu poruku.

Globalna istraživanja govore da je TikTok publika veoma lojalna, da postoji ozbiljan udeo korisnika koji nisu prisutni na drugim društvenim mrežama, što ovu platformu čini ekskluzivnim okruženjem u kome možete da im se obratite.

Kako TikTok-ova pravila za oglašavanje (Ad Policy) utiču na kreiranje i plasiranje sadržaja?

TikTok Ad Policy tj. smernice za oglašavanje imaju značajan uticaj na način kreiranja i plasiranja sadržaja.

Specifičnost TikTok-a ogleda se u tome da postoji određen broj industrija koje mogu da se oglašavaju na nekim drugim globalnim platformama, najčešće uz dodatna odobrenja, dok na TikTok-u to nije moguće. Ovde ističemo političke aktivnosti, gambling industriju (uključujući sportsko klađenje), promociju alkohola i sl.

Osim toga, postoje i ‘restricted’ industrije poput zdravstvene zaštite, kozmetike, finansija, koje mogu da se oglašavaju uz dodatno odobrenje i poštovanje zadatih smernica. Bilo bi dobro da nas klijenti iz navedenih niša ovim povodom kontaktiraju, kako bismo im analizom i definisanjem smernica pomogli da se prilagode pravilima i aktiviraju na TikTok-u.

Važna napomena je da eventualni problem sa poštovanjem Ad Policy smernica i veći broj blokiranih oglasa u okviru oglasnog naloga može negativno uticati i na učinak svih ostalih oglasa, pre nego što nalog bude blokiran usled nepoštovanja utvrđenih pravila.

Brendovi treba da budu svesni TikTok pravila i prilagode svoj pristup kako bi kreirali sadržaj koji je usklađen sa politikom oglasa, uz to privlačan i relevantan za ciljnu publiku.

Na koji način TikTok-ova Ad Policy pravila podržavaju ili ograničavaju kreativnost brendova?

Sa jedne strane fokusom na autentičnost, različite kreativne formate i angažovanje zajednice podržavaju kreativnost. Sa druge strane smernicama o sadržaju, regulacijom za specifične kategorije i striktnijim pravilima za određene teme čine kreativni izraz izazovnijim.

Preduslov za dobar rezultat je uspešno balansiranje između ovih aspekata. Kreiranje sadržaja u skladu sa pravilima, relevantnog za publiku kojoj se obraćamo. 

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

Prijavi se na novosti.