Mladi dominiraju na društvenim mrežama, a poverenje u influensere opada

Društvene mreže su postale neizostavni deo života mladih u Srbiji, a istraživanje "Social Serbia 2024" otkriva zanimljive trendove i promene u ponašanju korisnika. Od pada poverenja u influensere do porasta popularnosti AI alata, prenosimo saznanja o digitalnim navikama u Srbiji.

Vreme Čitanja: 2 min

mladi-istrazivanje-1546-fi

Ilustracija: Canva

Društvene mreže su i dalje nezaobilazni deo svakodnevnog života građana Srbije. Međutim, neki trendovi su iznenađujući i otkrivaju mnogo o generacijskim razlikama, poverenju u influensere i sve većoj prisutnosti veštačke inteligencije.

Mladi vode – stariji se povlače, a Facebook-u pada popularnost

Gotovo svi korisnici interneta u Srbiji uzrasta 18-24 imaju nalog na nekoj društvenoj mreži. Ova starosna grupa koristi društvene mreže u velikoj meri, dok među najstarijom grupom (55-64) ima i najviše onih koji nisu prisutni na mrežama – mada je taj procenat samo 17%.

Facebook, nekada dominantna društvena mreža, beleži pad popularnosti među srpskim korisnicima. S druge strane, Instagram pokazuje stabilan rast, dok TikTok i LinkedIn zadržavaju isti procenat zastupljenosti. Nova društvena mreža Threads, koja je lansirana pre manje od godinu dana, trenutno ima samo 7% korisnika.

Kada je reč o aplikacijama za razmenu poruka, Viber i SMS ostaju glavni načini komunikacije. Međutim, Instagram pokazuje značajan rast, dok je WhatsApp češći izbor među mladima uzrasta 18-34, a Messenger kod onih između 25 i 54 godina.

Opada poverenje u influensere

Poverenje u influensere opada. Prošle godine, 16% korisnika interneta u Srbiji izjavilo je da “uopšte ne veruje” preporukama influensera, dok je ove godine taj broj skočio na 23%. Ovaj pad poverenja mogao bi da promeni način na koji brendovi koriste influensere za promociju svojih proizvoda i usluga.

AI alati preplavili Srbiju, ali mnogi su skeptični

Upotreba alata veštačke inteligencije raste, s tim da je najčešće korišćen Chat GPT. Ipak, 43% ispitanika nema u planu da isproba AI alate, najčešće zbog bojazni o gubitku radnih mesta, netačnih informacija i privatnosti podataka. Najčešći razlozi za upotrebu AI alata su zabava (57%) i pretraga informacija (44%).

Pametni satovi sve popularniji

Pametni satovi postaju sve popularniji, posebno među osobama uzrasta 35-44 godine, gde je njihovo korišćenje daleko najrasprostranjenije. Interesantno je da muškarci češće koriste pametne satove nego žene.

Domaći podkasti u porastu, a Netflix dominira

Podkasti su sve popularniji, naročito među starosnom grupom 25-44 godina. Preferencija domaćih podkasta pokazuje trend rasta, pa tako u ovom talasu skoro 7 od 10 osoba koje prate podkaste češće bira domaće nego strane sadržaje.

Netflix je i dalje omiljena platforma za gledanje serija i filmova, nadmašujući HBO Max i EON video klub. Skoro jednako je onih koji bindžuju epizode i onih koji gledaju po jednu epizodu dnevno, ali oni koji bindžuju često provode između 3 i 5 sati gledajući serije.

Prijavi se na novosti.