ENG

Google je ispunio svoju odluku da se odrekne kolačića

Pa, možda je "odreći se" prejaka reč da bi se opisalo Google-ovo ukidanje svojih kolačića trećih strana. Prestao je pratiti 1% korisnika Chrome pregledača kako bi prikazivao sadržaj na osnovu atributa otkrivenih tokom te pratnje. Procene ukazuju da globalno postoji 3,2 milijarde korisnika Chrome-a, tako da je Google upravo ukinuo pristup kolačićima za oko 32 miliona ljudi — što je više od populacije Teksasa.

Vreme Čitanja: 2 min

google-ukinuo-cookies-982-fi

Ilustracija: DALL-E3

Da li ste spremni za ovu kolačićapokalipsu?

Pre nego što pređemo na uticaj sveta bez kolačića, dozvolite nam da vam damo brzi kurs o kolačićima. Kolačić je mala datoteka koja sadrži podatke o korisniku — ili, preciznije, uređaju koji osoba koristi za pretraživanje interneta. Ovaj jedinstveni identifikator može informisati druge sajtove o tome gde je korisnik bio, koje proizvode je tražio, koje pretrage je izvršio, itd.

Neki korisnici interneta smatraju kolačiće korisnim. Omogućavaju im da ostanu prijavljeni na sajtove bez ponovnog unosa korisničkog imena i lozinke, personalizuju sadržaj i pamte preferencije korisnika.

Ali, većina ne shvata da postoji razlika između kolačića prve i treće strane. Sajt koji korisnik posmatra daje mu kolačiće prve strane. Kolačići treće strane omogućavaju marketarima, na primer, da prate korisnike sa oglasom za isti proizvod stotinu puta na različitim veb-sajtovima.

Dakle, Googleov potez se zapravo odnosi na degradaciju kolačića treće strane u vezi sa oglašavanjem. Ako imate osećaj da ste već čuli ove vesti, jeste. Čuli ste o tome najmanje deceniju.

Godine 2013, Appleov Safari i Mozillin Firefox ograničili su kolačiće od oglašivača trećih strana. Nekoliko godina kasnije, Microsoft i drugi provajderi pregledača učinili su isto. Ali oni predstavljaju manjinu veb korisnika.

Googleov Chrome poseduje preko 60% tržišnog udela. Dakle, njegovi nedavni koraci mnogo brže ruše svet kolačića.

Šta se dešava kako kolačići nestaju?

Svet oglašavanja i marketinga će se znatno promeniti, ne samo za velike medijske kupovine koje prelaze hiljade izdavačkih platformi. B2B će osetiti uticaj, narušavajući sav rad tokom godina da se uskladi Googleovo oglašavanje pretrage sa B2B marketingom i društvenim platformama. To utiče na optimizaciju marketinga pretraživača i ono što pojedinci vide kada posete vaše sajtove.

Preliminarni podaci ukazuju da su korisnici Google Chrome-a bez kolačića monetizovani oko 30% manje nego oni sa kolačićima. Jednostavno je teže ciljati kupovnu publiku bez njihovih kolačića.

Ovi rani rezultati odgovaraju mojoj hipotezi da je mnogo hajpa oko kolačića i ciljanja podataka bilo dim i ogledala. Naša pretpostavka je bila pod uticajem reakcije kada smo dobijali ciljane oglase za stvari koje smo kupili ili tražili i odlučili da ne kupimo.

Međutim, podaci ukazuju na važniji zaključak. Marketari, posebno u B2B industrijama, trebali bi to videti kao opipljiv znak da postanu aktivniji i namerniji u sticanju, korišćenju i merenju podataka prve strane.

Vidite ovo kao sve važniju priliku da saznate više o svojim kupcima kako biste im mogli isporučiti bolji sadržaj, uspostaviti i izgraditi dublje odnose, i konačno ih uslužiti konkurentnije od drugih platformi koje se takmiče za njihovu pažnju.

Kada razgovaramo sa svojim prijateljima koji nisu u marketingu, oni nemaju pojma da su godinama mogli da se odreknu kolačića. I kako Google i drugi ograničavaju upotrebu kolačića, i dalje im neće biti stalo. Samo će misliti da je veb postao malo manje jeziv.

Kako marketari koriste podatke?

Marketari moraju brinuti o ukidanju kolačića treće strane. Ako reagujete slično kao industrija u nezgrapnom, nespretnom rukovanju privatnošću korisnika — postavljajući velike iskačuće prozore pred lice korisnika i terajući ih da kliknu četiri puta da bi se vratili u Kansas — pogodite šta? Vaši kupci će vas kriviti za prepečene kolačiće.

Kako se nosite sa sticanjem podataka o kupcima i upravljanjem tim podacima nije pravni problem. To nije tehnološki problem. Neće se rešiti činjenjem teže za vaše kupce da dobiju lična i relevantna digitalna iskustva.

Problem zahteva da se oslonite na svoju strategiju sadržaja. Koja digitalna iskustva možete izgraditi koja će motivisati publiku da vam da svoje informacije kako biste im vremenom pružili više vrednosti?

IZBOR UREDNIKA

Prijavi se na novosti.