Olivera Đokić: Cilj mora biti realan i ambiciozan

Olivera Đokić je zaposlena na poziciji Investor Account Data Analyst u internacionalnom timu kompanije BlackRock, gde je zadužena za analizu finansijskih izveštaja i implementaciju i unapređenje poslovnih sistema i platformi. Rođena u Paraćinu, Olivera je završila osnovne i master studije na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Kragujevcu.

Vreme Čitanja: 3 min

olivera-đokić-2057-fi

Izvor: Stefan Jovanović

Tokom studija se dodatno usavršavala i zajedno sa kolegom osnovala organizaciju SEKOF, sa ciljem organizovanja radionica za sticanje dodatnih veština na fakultetu koje će značajno pomoći studentima za započinjanje poslovne karijere. Imala je priliku da sa još 30 najboljih studenata bude izabrana da učestvuje u diskusiji o aktuelnim temama u vezi sa ekonomijom Evropske unije u Briselu. Svoju poslovnu karijeru je započela u multinacionalnoj kompaniji SAIPEM S.P.A. na poziciji Data Analyst u finansijskom sektoru. Veruje da trudom i radom može motivisati mlade ljude i studente da učine prvi korak ka poslovnom uspehu.

Koja tehnologija vas inspiriše i koje veštine treba da razvijaju mladi profesionalci?

U svetu finansija brzina i preciznost donošenja odluka i izvršenja mogu napraviti razliku između uspeha i neuspeha. Nova tehnologija Natural Language Processing (NLP) u mojoj oblasti može značajno ubrzati prikupljanje informacija iz finansijskih izveštaja, što će implicirati kompletniji uvid i analizu, bolju informisanost i brže donošenje poslovnih odluka.

NLP nema cilj da zameni ljudske resurse, već da poveća produktivnost i efikasnost poslovnih procesa, oslobađajući zaposlene od rutinskih operacija, što će dovesti do uštede vremena i posvećivanja kompleksnijim zadacima i stvaranju prostora za nove ideje za dugoročni napredak kompanije. NLP predstavlja korak napred za sve kompanije koje pružaju proizvode i usluge u današnjem informatičkom dobu.

Tehnologija je promenila najrazličitije sfere svakodnevnog života, počevši od načina na koji komuniciramo, organizujemo dan i planiramo dnevne obaveze, naručujemo hranu ili plaćamo raznorazne usluge. U poslovnom smislu, digitalno doba je dovelo do promena u organizaciji poslovanja, kao i potrebnih veština radne snage, gde je, pored tehničkog znanja, fleksibilnosti i brzog reagovanja na promene, potrebno i konstantno istraživanje novih trendova i tehnologija.

Koji su najvažniji faktori uspeha?

Kao prvi i najvažniji faktor uspeha izdvojila bih jasno definisan cilj. Kada imamo jasno definisan cilj, možemo znati u kom pravcu je neophodno usmeriti raspoložive resurse i definisati ključne parametre za praćenje rezultata. Cilj mora biti realan, ali i ambiciozan, sa jasnim planom aktivnosti i vremenskim okvirom.

Bez jasno definisanog cilja dolazi do iracionalne potrošnje resursa i ostvarivanja performansi koje ne donose očekivani uspeh. Još jedan faktor koji ima ključnu ulogu jeste znanje, gde ne uključujem samo tehničko znanje, već i interpersonalne veštine, koje su izuzetno važne za timski rad i saradnju sa stručnjacima iz različitih oblasti. Zaposleni sa razvijenim interpersonalnim veštinama efikasniji su, u interakciji sa drugima lakše uviđaju nova rešenja, jednostavno dolaze do novih informacija i donose kvalitetnije odluke. Sledeći faktor uspeha jeste upornost, jer je neophodno ostati istrajan na svom putu bez obzira na prepreke i izazove, koji su sastavni deo jednog karijernog razvoja. Prepreke i nepovoljne okolnosti ne treba shvatati kao razlog za odustajanje, već kao prilike za učenje i sticanje novih veština.

Ukoliko nam nešto ne uspe danas, ne znači da će tako biti i sutra, jer novi dan je još jedna šansa da se ostvari uspeh.

Koji je najkorisniji savet koji ste dobili i šta vas inspiriše da stalno učite i profesionalno se razvijate?

Najkorisniji savet koji sam ikada dobila jeste da treba primenjivati koncept doživotnog učenja u svim segmentima. Smatram da je najveći uspeh jedne kompanije ulaganje u ljude i njihova znanja. Ukoliko uzmemo u obzir činjenicu da živimo u dinamičnom okruženju i društvu koje se konstantno razvija, da bismo ostali uspešni u svom poslu i prilagodili se izazovima sa kojima se susrećemo, moramo biti fleksibilni i spremni da učimo i razvijamo nove veštine.

Sticanje novih znanja i veština povećaće naše poverenje u sopstvene mogućnosti i bićemo spremniji za nove izazove i poslovne poduhvate. Konstantno učenje može da donese i benefite kolegama – tako što ćemo njima biti inspiracija i motivacija da krenu istim putem i unaprede svoja znanja i otvore nove mogućnosti za napredak u karijeri. Kroz proces učenja uvek postoji prilika za upoznavanje novih uspešnih ljudi, čije ideje nas mogu navesti da preispitamo sopstvene stavove, da sagledamo buduće prilike iz različitih uglova, što će nam pomoći u donošenju kvalitetnijih poslovnih odluka. Mogućnost da pratim nove trendove koji su posledica razvoja tehnike i tehnologije i ostanem konkurentna na tržištu – inspiriše me da budem bolja verzija sebe svakog dana.

Koje osobine smatrate ključnim za lidera u današnjem poslovnom svetu?

Lider mora biti kreativan, komunikativan i timski orijentisan na postizanje zajedničkih ciljeva. Kad je reč o komunikaciji, neophodno je da postoji otvorena komunikacija između lidera i zaposlenih, kao i značajna povratna informacija, jer samo na taj način može doći do razumevanja i uzajamnog napredovanja.

Povratna informacija je veoma važna, jer se na taj način podstiče efektivan način rada, ukazuje na produktivnije obrasce ponašanja, doprinosi učenju i razvoju osobe koja prima povratnu informaciju i stvaraju uslovi za bolje performanse kompanije. Da bi se poboljšao liderski potencijal, smatram da je neophodno da se definišu jasne granice komunikacije, kao i da postoji politika „otvorenih vrata”, koja podrazumeva da se zaposleni osećaju slobodno da zatraže pomoć i podršku ukoliko im je to neophodno.

Dobra komunikacija motiviše zaposlene za ostvarivanje boljih rezultata, pospešuje bolje rešavanje problema, povećava produktivnost, smanjuje troškove, omogućava optimalnije reagovanje na nepravilnosti.

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

Prijavi se na novosti.