Ovo je glavna poruka panela „Reels, Memes i Finansije: Komunikacija sa generacijama koje žive online“, koji je danas održan na 32. Kopaonik biznis forumu.
Generacija Z finansije posmatra drugačije od prethodnih. Digitalne usluge su im primarne, a tradicionalne bankarske ekspoziture sve manje relevantne. Prema Deloitteovom istraživanju iz 2024. godine, čak 56 procenata ove generacije živi „od plate do plate“, dok se trećina ne oseća finansijski sigurno. Istovremeno, fleksibilnost im je imperativ – čak 88 odsto ispitanih podržava uvođenje četvorodnevne radne nedelje, uz istu platu.
„Ako ne možemo da ih pratimo na mrežama koje koriste i u formatu koji konzumiraju, ne možemo ni da ih osvojimo kao klijente“, istakao je Vladimir Bošković, moderator panela i član Izvršnog odbora NLB Komercijalne banke. „Generacija Z ne trpi kompleksne procese, zahteva transparentnost i instant rešenja. Banke koje ne odgovore na te zahteve rizikuju da postanu irelevantne.“
Panel je okupio stručnjake i predstavnike Generacije Z koji su podelili svoja iskustva i uvide. Među panelistima su bili Slavko Milojević, Chief Delivery Officer kompanije NF Innova; Jelena Radović, sociolog i ekspert za društvene mreže; Milivoje Ašćerić, influenser i student Medicinskog fakulteta i Anđela Tota, studentkinja i pobednica takmičenja „NLB Ideja“.
Diskusija je pokazala da mladi danas finansijsku pismenost uče sa društvenih mreža, često kroz kratke video-formate, umesto iz tradicionalnih izvora. Banke koje žele da ih privuku moraće da usvoje strategije prilagođene njihovim digitalnim navikama, ali i da ponude rešenja koja balansiraju finansijsku sigurnost sa fleksibilnošću koju očekuju.
Na nesvakidašnjem panelu na Kopaonik biznis forumu potvrđeno je ono što su istraživanja već pokazala: Generacija Z nije budućnost, već sadašnjost finansijskog sektora. Oni već danas diktiraju nova pravila igre i oblikuju način na koji kompanije moraju da posluju ukoliko žele da ostanu relevantne.