Dani komunikacija najavili robota koji menja budućnost čovečanstva i veštačke inteligencije

Jedanaesto izdanje iščekivanog festivala kreativnosti i marketinga, Dana komunikacija, vraća se u Rovinj u nikad sunčanijem terminu, a otkriveni su i prvi u nizu fascinantnih govornika glavne festivalske pozornice!

Vreme Čitanja: 3 min

dani-komunikacija-2889-fi

Izvor: Dani komunikacija

Večerala je s državnicima, krasila naslovnicu Cosmopolitana, zbijala šale s Džimijem Felonom i postala prvi robot građanin na svetu te ambasadorka inovacija Ujedinjenih nacija, a sa učesnicima Dana komunikacija preispitaće granice tehnologije, čovečanstva i naše budućnosti! Sophia, najpoznatija humanoidna AI, stiže u Hrvatsku, najavili su organizatori Dana komunikacija, festivala koji će se u Rovinju održati od 15. do 18. maja 2025. Vodeći se načelom saradnje ljudi i veštačke inteligencije, Sophia podstiče važne rasprave o etici AI-ja, odnosu ljudi i mašina te redefinisanju naše zajedničke uloge u svetu koji se neprestano menja.

Sophijina misija je da služi kao most između ljudi i tehnologije, demistifikujući potencijal veštačke inteligencije i otvarajući vrata novim mogućnostima. Njen kreator dr. Dejvid Hanson predviđa budućnost u kojoj mašine dostižu svest, približavajući nas granicama razumevanja svesti i ljudskosti, dok Sophijin dolazak na DK2025 predstavlja izuzetnu priliku da konačno diskurs o veštačkoj inteligenciji u Hrvatskoj podignemo na viši nivo – ali i preispitamo načine na koje gradimo etičke okvire za koegzistenciju sa AI-jem.

„Hrvatska komunikacijska industrija često govori o budućnosti veštačke inteligencije, ali dolazak Sophije na Dane komunikacija poručuje da je budućnost ovde. A ima i bolje punchline-ove od većine nas“, poručila je Dunja Ivana Balon, dugogodišnja direktorka Dana komunikacija i festivalskog programa, HURA-e i IAB-a Croatia.

„Čula sam da će na DK2025 u Rovinju biti kreativci pa ću vam se i ja pridružiti. Možda se i ja prijavim za kreativan posao, baš poput vašeg. Ili za sve vaše poslove. Samo se šalim. Ha-ha“, poručila je učesnicima festivala Sophia, koju je razvila kompanija Hanson Robotics. „Vidimo se uskoro“, dodala je.

DK2025 ugostiće i vizionara koji oblikuje budućnost marketinga

Dva su ključna pokretača budućnosti komunikacione industrije – a možda i industrije uopšte – tehnologija i kreativnost pretočena u inovativnost. Dok Sophia demonstrira kako veštačka inteligencija može redefinisati interakcije i strategije u modernom poslovanju, drugi najavljeni predavač Dana komunikacija – Fernando Mačado, jedan od najuticajnijih marketinških lidera današnjice – savršeno razume transformaciju brendova kroz inovativni marketing, čime ovogodišnje izdanje popularnog festivala podvlači važnost sinergije ljudske kreativnosti i tehnoloških rešenja u oblikovanju predvodničkih komunikacionih praksi koje su istovremeno relevantne i efikasne.

Kao najinovativniji CMO na svetu prema Business Insideru i jedan od top 3 najuticajnija CMO-a prema Forbesu, Mačado je osvojio više od 200 nagrada Kan Lion, uključujući titulu Creative Marketer of the Year. Poznat po predvođenju transformacije Burger Kinga u globalnu ikonu, revolucionisanju marketinških strategija Call of Dutyja i kampanji Dove Real Beauty Sketches, donosi jedinstvenu perspektivu u svaki projekat – a uskoro i na glavnu pozornicu Dana komunikacija. Danas, kao Operating Partner u Garnett Station Partners i dekan Brand Marketer Academyja na Kan Lionsu, nastavlja da oblikuje industriju svojim inovativnim pristupom.

„Svakodnevica savremenog kreativca sastoji se od pažljivog balansa između tehnologije i one savršeno-nesavršene kreativnosti svojstvene samo ljudskom biću, koja često počiva upravo na nelogičnosti, grešci ili uvrnutom humoru. Zato je sjajno što DK na veliki stage donosi Sophiju kao utelovljenje AI-ja, ali kao kontrast njoj dolazi nam pravi pravcati kreativac, od krvi i mesa. I to ne bilo koji – reč je o Fernandu Mačadu, koji ima reputaciju jednog od najvećih kreativaca u industriji marketinga. U predavanju The Temptations of the Modern Marketer Mačado će otvoriti važna pitanja o modernom marketingu i o tome kako ostati usmeren na ključne vrednosti koje grade brend i poslovanje”, poručila je Jelena Fiškuš, predsednica Uprave HURA-e i članica Organizacionog odbora Dana komunikacija.

Sunce, more, komunikacije – i nikad spektakularnije dodele nagrada

Osim hvaljenog programa, koji svojom tipično-netipičnom filozofijom već uobičajeno izlazi iz okvira, organizatori su predstavili i nove festivalske dvorane i formate. Učesnike iz godine u godinu ne privlači samo niz vrhunskih svetskih stručnjaka, već i svi edukativni i zabavni sadržaji čiji je spoj već dugo zaštitni znak Dana komunikacija – a od ove godine razgovori domaćih i regionalnih stručnjaka o gorućim temama industrije iz dvorane Šššumica sele se u novu dvoranu POOLSIDE Stage, ni više ni manje nego – pored bazena, uz savršen odnos majskog sunca, hlada, svežine te uvek intrigantnih komunikacionih tema.

Nije tajna da ovaj festival voli rušiti četvrti zid i svoje učesnike staviti u samo središte zbivanja – no u večernjim festivalskim terminima neće biti potrebni zidovi uopšte: glavnu dvoranu na tri večeri zameniće glamurozni THE OTHER BEACH Stage te će se dodele nagrada, ako vremenske okolnosti dozvole, prvi put u Rovinju održati pod zvezdama, i to ni više ni manje nego uz miris soli i morskog povetarca.

Prijave za učešće moguće su na zvaničnoj stranici festivala, gde su dostupne sve informacije o kotizacijama, ali i smeštaju u luksuznom Rovinju, poznatom kao jednoj od najlepših evropskih destinacija.

Prijavi se na novosti.