Zabava budućnosti: od pasivne konzumacije do personalizovane interakcije

Zabava kakvu poznajemo na pragu je revolucionarne promene, a glavni scenarista ove transformacije je – veštačka inteligencija. AI ne samo da preporučuje sadržaj, već sve više učestvuje u njegovom oblikovanju, stvarajući iskustva krojena prema ukusima svakog pojedinca.

Vreme Čitanja: 2 min

zabava-buducnosti-3772-fi

Izvor: Freepik

AI sistemi budućnosti i personalizacija

Za sada, algoritmi poput onih na Netflixu i Spotifyju pokušavaju da pogode naše preferencije, često na osnovu jednog pogrešnog klika. Međutim, buduće generacije AI sistema mogle bi nas poznavati toliko dobro da nam ponude, recimo, „komediju o invaziji vanzemaljaca u stilu pedesetih, s pugom kao glavnim junakom i iznenađujuće dubokom karakterizacijom“. To je zabava osmišljena specijalno za vas – ili bar tako deluje.

U digitalnim knjigama, AI bi mogao da menja tok priče u skladu sa vašim raspoloženjem. Ako vas roman gubi, možda će dosadni politički dijalog zameniti neočekivani napad zmaja. U porodičnim filmovima, algoritam bi mogao da utiša jezive zvuke ako oseti da je mali gledalac prestravljen. A ako ste tip koji uvek predvidi kraj kriminalističke serije, AI će ubaciti lažni trag samo da vas izazove.

Personalizovana kinematografija

Kinematografija će takođe postati personalizovana: uz vašu saglasnost, AI bi mogao da ubaci vaše lice u kadar ili da ubaci lokalne elemente u scene — poput poznate poslastičarnice iz vašeg kraja. Čak i reakcije publike tokom projekcije mogle bi uticati na tok filma. „Ako ne poveruju u zaplet, sledi alternativni kraj B“, glasi jedna od sugestija iz teksta.

U video-igrama, neigrivi likovi više neće biti jednostavni statisti sa tri unapred snimljene rečenice. Pamtiće vaše izbore, zameraće vam greške i možda pokrenuti sopstveni klupski sastanak bez vas. Vaš avatar će emotivno reagovati, a AI će kreirati izazove u skladu s vašim stilom igre – čak i posegnuti za neplaniranim humorom, poput protivnika koji se spotiče o bananu generisanu u hodu.

Zabava će sve više uključivati i samu publiku. Ako vaša ideja za preokret u zapletu podigne gledanost, mogli biste se naći u odeljku „Zahvaljujemo gledaocu iz reda G“ – ili čak dobiti „narativni bonus“. Autorska prava postaće novi pravni izazov, jer se otvara pitanje ko je tvorac ako AI koristi vašu sugestiju.

Koncept transmedijalnog pripovedanja dobija potpuno novo značenje: priča može početi u e-knjizi koja reaguje na to kako ste ustali tog jutra, preći u interaktivnu igricu, a završiti se u večernjoj seriji na vašem televizoru – sve pod upravom AI asistenta koji vas poznaje bolje nego vi sami.

„Autentičnost više nije odluka brendova o tome koje karte da otkriju, već je postala neizbežna sila koju pokreće javnost“, izjavio je Reilly Newman iz kompanije Motif Brands.

I dok neki strahuju od neželjenih implikacija, većina stručnjaka saglasna je da AI neće zameniti ljudsku kreativnost, već je nadograditi – transformišući zabavu iz linearnog formata u stalnu, personalizovanu interakciju između tehnologije i čoveka. Zaključak je jasan, zabava budućnosti sve manje liči na snimljen program, a sve više na improvizovani kabare u kojem svi, hteli to ili ne, postajemo deo glumačke postave.

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.