Stone tenis i Google DeepMind
Google DeepMind je istraživački centar poznat po razvoju naprednih AI sistema, uključujući AlphaGo, AI koji je 2016. godine postao prvi kompjuterski program koji je pobedio ljudskog profesionalca u igri Go. Najnoviji projekat ovog tima jeste razvoj robota koji je u stanju da igra stoni tenis protiv ljudi. Robot koristi kompleksne algoritme za učenje, koji mu omogućavaju da analizira i odgovara na različite vrste udaraca tokom igre.
Istraživači su se odlučili za stoni tenis zbog njegove složene prirode – od precizne koordinacije ruku i očiju do brze reakcije na različite vrste udaraca, poput spinova i servisa. Robot je treniran korišćenjem metoda dubokog učenja, gde je svaki tip udarca analiziran zasebno, a zatim integrisan u širi sistem koji omogućava donošenje odluka u realnom vremenu.
Tehnološki izazovi i postignuća
Jedan od najvećih izazova u razvoju ovog robota bio je omogućiti mu da se prilagodi različitim brzinama i stilovima igre. Brzi udarci predstavljali su poseban problem jer robotu ostavljaju manje vremena za analizu i donošenje odluka. Međutim, zahvaljujući naprednim algoritmima, robot je uspeo da pobedi u 13 od 29 mečeva protiv ljudskih protivnika, čime je dokazao svoj potencijal u realnim sportskim uslovima.
Primena veštačke inteligencije u drugim sportovima
Upotreba veštačke inteligencije u sportu nije novost. AI se već koristi u različitim disciplinama, uključujući fudbal, košarku i tenis. Na primer, u tenisu, IBM-ov AI sistem Watson koristi se za analizu mečeva na velikim turnirima poput Wimbledona. Watson analizira podatke u realnom vremenu, pomažući trenerima i igračima da donesu bolje strateške odluke.
U fudbalu, AI se koristi za praćenje performansi igrača tokom utakmica, analizu taktike protivničkih timova, pa čak i za donošenje odluka u vezi sa transferima igrača. Algoritmi za mašinsko učenje omogućavaju detaljnu analizu ogromne količine podataka, što menadžerima i trenerima pruža dublji uvid u igru, objavio je Tech Radar.
Budućnost AI u sportu
Uspeh Googleove DeepMind AI u stonom tenisu samo je početak. Kako se tehnologija bude razvijala, možemo očekivati sve širu primenu veštačke inteligencije u različitim sportovima. Od asistiranja trenerima u analizi igre, preko unapređenja taktike, do stvaranja potpuno autonomnih robotskih takmičara, AI ima potencijal da promeni način na koji se sport igra i prati.
Osim u profesionalnom sportu, veštačka inteligencija može igrati ključnu ulogu i u amaterskom sportu, pomažući rekreativcima da unaprede svoje veštine kroz personalizovane treninge i analizu performansi. Takođe, AI bi mogao da doprinese stvaranju novih sportskih disciplina, gde bi se ljudi i roboti takmičili rame uz rame.