Uticaj veštačke inteligencije na prodaju

Ovo je izuzetna tema kojom se malo bavimo kod nas. Negde pričamo o analizi podataka i tome kako sve to ide napred, ali i same AI alate treba prodati. Zato mi je drago štoo će naredna dva teksta biti na ovu temu. Malo da se zapitamo, pošto je prodaja prilično na udaru AI-ja, a malo i da sagledamo potencijale koji nam se prirodno nameće ako prigrlimo AI kao saveznika.

Vreme Čitanja: 3 min

ai-prodaja-4531-fi

Izvor: Freepik/ Ustupljene fotografije

Piše: Marija Milanović, Represent Academy

U 2025. godini, za prodaju više nije merilo koliko ti je velik tim i koliko kontakata imaš, već koliko si sposoban da iskoristiš podatke u velikom obimu, da brzo dođeš do korisnih uvida i da što brže i bolje odgovoriš na zahteve tržišta i korisnika.  

AI kao glavna prekretnica

Ono što jeste revolucija je AI kolege koji su glavna prekretnica i dopuna old fashion prodaji. AI kolege su stalno aktivne, dopunjuju našu/ljudsku stručnost i u biti transformišu prodajne strategije.

Analiza velike količine podataka, od marketing statistika, do analiza prodaje po artiklima ili uslugama, je ubrzana poboljšana i uz pomoć AI-ja daleko delotvornija. I ovo nije da sada AI prodaje, naprotiv, oslobaća klasične prodavce i njihove timove da se fokusiraju na aktivnosti koje nose vrednost – negovanje odnosa sa klijentom i zaključenje posla.

Ja dolazim iz prodaje, i to u različitim segmentima od komercijale do prodaje po sistemu javnih nabavki, i zato mi ova tema nije strana. A, da li sam uplašena da će me AI zameniti kao prodavca. NE! Prodaja je živa ljudska stvar, zasnovana na odnosu dve osobe ispred kompanija, i to nijedan AI alat neće promeniti.

Ali hajde da kao prodajni tim razmotrimo šta je to dobro što nam sa AI dolazi.

Prvo, analizom podataka koja je znatno brža dolazimo do uvida koji produktivnost prodaje povećavaju za 47%. Prognoze za prihode postaju sve preciznije, a samim tim i strategije raspodele sredstava detaljnije i bolje.

Automatizacijom dosadnih taskova, oslobađamo 40% radnog vremena prodavca što se može dobro iskoristiti za aktivnosti kao što je networking.

Kvalitet i bezbednost podataka je daleko veći. A, ako imamo firmu kojoj je kultura poslovanja zasnovana na podacima, upotreba AI-ja je samo dodatak koji će pomoći razvoju i rastu kako prodaje.

AI zaposleni za analizu podataka prodaje

Ovaj izraz koji pominjem, AI zaposleni, nije Sci-fi predikcija. Bukvalno j erealnost u većini velikih kompanija. Digitalni agenti, vođeni naprednim mašinskim učenjem i sve ljudskijim jezikom izražavanja, menjaju u osnovi nain prikupljanja prodajnih podataka, njihovu analizu i način korišćenja.

Za razliku od klasičnih alata, AI kolege koriste i kombinuju više različitih izvora – CRM, mailove, društvene mreže pa čak i glasovne poruke prikupljene iz korisničkih servisa. Ako pogledamo našu zemlju i prodaju kod nas, još uvek se oslanjamo na podatke koje ručno izvozimo iz finansijskih programa, ali napredni AI modeli ne rade samo generisanje pdataka, već sve uspešnije proaktivno iznose uvide, označavaju anomalije i preporučju naredne akcije.

Za rukovodioce, to znači prelazak sa reaktivnog na proaktivno donošenje odluka, gde su strategije zasnovane na podacima ne samo moguće, već automatske.

Poslovni uticaj je već jasan: nedavna istraživanja pokazuju da timovi koji koriste AI beleže povećanje produktivnosti od 47% i u proseku štede 12 sati nedeljno automatizacijom repetitivnih zadataka.

Ovo vraćeno vreme se preusmerava ka aktivnostima sa većom vrednošću, kao što su kontakt sa potencijalnim klijentima i izgradnja odnosa sa klijentima, čime se pojačava i efikasnost i potencijal rasta.

Štaviše, AI zaposleni su neumorni. Rade 24/7, lako se skaliraju prema potrebama biznisa i prilagođavaju se kako se pojavljuju novi tokovi podataka.

I da, kada ovako pogledamo utopisti će svakako reći prodaja je umrla. Ali, šalu na stranu, ako se osvestimo i prihvatimo nova znanja i tehnologiju koja nam je na izvolte, više vremena nam ostaje da sa dobrim klijentima popijemo mirno kafu i razmatramo strategiju, a šepurimo se rezultatima i brojevima koje dobijamo na klik.

A ako želite da naučite više o ovim i mnogim drugim alatima, kao i kako da ih primenite u svom poslovanju, u Represent Academy-ju smo kreirali nekoliko sjajnih programa. Informacije možete pronaći na sajtu representacademy.rs, a možete mi i pisati na [email protected]

Ja sam Marija Milanović, business development manager u Represent academy timu, tech lover i veliki AI fan, i neko ko će na ovom putovanju kroz upoznavanje, prihvatanje i implementaciju AI alata biti uz vas. A tamo gde zastanem, pridružiće mi se saradnici i stručnjaci u svojoj oblasti da pomognu i podele svoje iskustvo.

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.