U Srbiji postoji preko 4.000 internet prodavnica
Direktor kompanije Microsoft Srbija i član Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije Milan Gospić rekao je da u Srbiji postoji preko 4.000 internet prodavnica, a da je ukupna vrednost bezgotovinskih transakcija putem interneta povećana za period od 2022. do 2023. godine za 39 odsto, a da je broj transakcija u istom periodu povećan za 39 procenata.
“To su pokazatelji da ovaj sektor poseduje dobar potencijal i da raste, a da preduzeća različitih veličina shvataju bitnost online prisustva”, rekao je Gospić i dodao da je preko 400 malih i srednjih kompanija, u okviru e-Commerce karavana koji organizuje Asocijacija, ubučeno za ovaj vid poslovanja.
On je istakao da postoji dosta prostora za unapređenje e-Commerce-a, posebno na polju zaštite potrošača I regulative vezane za prekograničnu trgovinu.
Kada je u pitanju zaostajanje domaćeg e-Commerce tržišta, Gospić je rekao da se to tiče penetracije e-Commerce-a pošto je udeo u ukupnoj maloprodaji niži u odnosu na razvijena tržišta.
“E-Commerce tržište Srbije pokazuje obećavajući rast i dobar potencijal”, zaključio je on.
Pravni i etički izazovi veštačke inteligencije
U okriru panela “Veštačka inteligencija u očima etike i prava”, Head od Sales u kompaniji Things Solver, Peđa Topić rekao je da podaci na osnovu kojih veštačka inteligencija pomaže u kreiranju proizvoda predstavljaju najveći rizik, u vidu njihove zloupotrebe,
Veštačka inteligencija prema Topićevim rečima razvija proizvode zasnovane po podacima koji pomažu e-Commerce biznisima da naprave bolje rezultate.
“Još uvek ne znamo koje su mogučnosti veštačke inteligencije. Ni lokalno ni globalno se nismo dogovorili kako treba upravljati podacima”, rekao je on.
Kako je rekao, firme koje razvijaju proizvode n abazi AI moraju pratiti sve zakonske regulative, i da se je minimalan vid odgovornosti oslikava u doslednoj primeni zakona koji obavezuju.
Veštačka inteligencija u praksi
Softverski inženjer iz kompanije SmartCat Nikola Janković rekao je da u svakodnevnom radu najviše koristi ChatGPT.
On naglasio da, ukoliko želimo da dođemo do personalizovanog sadržaja, neophodno je da programu pružimo adekvatne podatke koji će nam pomoći da dođemo do traženog cilja koji će nam doneti željeni rezultat.
Šef marketinga u Planeti sport Igor Grmuša smatra da kompanije moraju da prepoznaju značaj AI I da ga podrže kako bi uspostavile novi marketing sisteme.
“Potrebno je napraviti plan, i potrošiti određeni period na istraživanje tržišta. Vođe timova moraju imati svest da motivišu timove kako bi došlo do napretka. Večina ljudi u Srbiji ima otpor prema AI, I smatraju da im je potrebno veliko predznanje”, rekao je Grmuša.