Digitalk e-Commerce day u Zrenjaninu: Domaće online tržište ima preko 4 miliona kupaca

Ovogodišnji „E-Comerce day“ u Zrenjaninu okupio je sve relevantne činioce domaćeg eCommerce ekosistema koji su tokom dvodnevne konferencije razgovarali o poslovanju u digitalnoj ekonomiji i omogućili zainteresovanim posetiocima da steknu nova znanja i uvide u online trgovinu. Posetioci su bili u prilici da čuju savete stručnjaka koji su im pomogli da unaprede vlastite biznise, a glavni uvodničar i direktor Ecommerce Asocijacije Srbije je otkrio podatak da domaće online tržište ima preko četiri miliona korisnika.

Vreme Čitanja: 2 min

zrenjanin-ecommerce-1247

Izvor: WebMind

Po deseti put, grad Zrenjanin je okupio vodeće mislioce srpskog digitalnog ekosistema, a domaćini, Vlada Kovač, Ivan Minić i Vitomir Ognjanović, potrudili su se da sa velikim uspehom organizuju najveće eCommerce ukupljanje na ovim prostorima. Teme ovogodišnje konferencije okupile su kompanije i pojedince (platne institucije, digitalne platforme za onlajn kupovinu, kompanije i pojedince koji se bave logistikom, analitikom i tzv. performans marketingom) koji su predstavili najnovije trendove koji nameću brzi razvoj tehnologije, kao i mehanizme poslovanja koji su razvijeni u digitalnom okruženju ili su poslednjih godina zahvaćeni digitalnom transformacijom.

E-Commerce tržište u Srbiji generisalo više od 1,6 milijardi evra tokom 2023. godine

Direktor Ecommerce Asocijacije Srbije Ivan Tanasković istakao je da je ukupan broj bezgotovinskih transakcija u našoj zemlji tokom 2023. godine iznosio više od 58 miliona, čija je ukupna vrednosti veća od 1,6 milijardi evra, a prema njegovim rečima, domaća online trgovina je u poslednjoj deceniji u konstantnom rastu.

„Vrednost eCommerce tržišta je tokom 2023. godine po prvi put premašila milijardu evra, čemu smo težili poslednjih osam godina. Dobra stvar je to što prosečna vrednost porudžbine u valuti dinar ima blagi rast poslednje četiri godini. Vrednost dinarskih transakcija je nadmašila vrednost svih ostalih valuta, što nam govori da se veliki broj kupaca odlučuje da kupuje u našoj zemlji“, rekao je on.

Tanasković je istakao da se u Srbiji najviše prodaju odeća i obuća (69 odsto), sportska oprema (28 odsto) i igračke za decu (16 procenata).

Prema njegovim predviđanjima, pred domaćim eCommerce tržištem su zlatne godine u kojima će online kupovina rasti, kako bi se uspešno priključilo po broju transakcija evropskim zemljama.

Kako logistika prati brzinu razvoja eCommerca

Na panelu o logistici i njenom razvoju u online trgovini, stručnjaci iz kompanija Ananas, D Express, Glovo i Slanje Paketa, govorili su o ključnim načinima – kako logistika prati brzinu razvoja eCommerce-a u Srbiji.

Oni su diskutovali o inovativnim strategijama, tehnologijama i izazovima s kojima se suočavaju u održavanju koraka sa sve većim zahtevima brze isporuke i zadovoljstva kupaca, uz navođenje ličnih primera kojima su uspeli čak i da nasmeju publiku.

Oni su posetiocima u Zrenjaninu ponudili praktične primere koji ilustruju kako logistika postaje ključni faktor uspeha u današnjem svetu eCommerce-a.

Kako korisnici maksimalno da iskoriste moderne vidove poslovanja i AI

Rukovodilac tima za celokupno kartično poslovanje u Raiffeisen banci Marko Nikolić govorio je o razvoju onlajn trgovine sa posebnim osvrtom na tržište Srbije, a predstavio je i aktuelne trendove, dobre i loše primeri iz prakse, kao i izazove sa kojima se susređu kupci i prodavci.

Stručnjak za digitalni marketing Mihailo Ponjavić u predavanju pod nazivom „Treći talas online oglašavanja“ govorio je o veštačkoj inteligenciji koja velikom brzinom ulazi u sve pore poslovanja i ukidanju podrške kolačićima.

Prema njegovoj oceni, jedan od onih kanala koji se izdvajaju sa svojim uočljivim rastom u razvijenim ekonomijama je RETAIL MEDIA, koja kuca na vrata i na našem tržištu.

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

Prijavi se na novosti.