Prema veb-stranici coca-cola.co.uk, 1886. godine partneri Džon S. Pemberton (John S Pemberton) i Frenk M. Robinson (Frank M Robinson) odlučili su se za naziv Coca-Cola baš zato što u sebi ima dva slova “K” i procenili su da će to dobro izgledati u reklamama.
Do danas, to je ostao jedan od najzvučnijih naziva brenda čije nasleđe traje duže od jednog veka.
Dakle, od samog početka, Coca-Cola je uspostavila snažno prisustvo u oglašavanju i na neki način se smatra pionirom koji utire put drugima i postavlja standarde u industriji.
S obzirom na to da je veštačka inteligencija postala glavna tema i neizbežna u svakom biznisu, ova kompanija imala je težak zadatak da osmisli dosad neviđenu primenu veštačke inteligencije u oglašavanju, što se pokazalo mnogo izazovnijim nego što je isprva zvučalo.
Jesu li uspeli u toj misiji?
Pokušajmo da odgovorimo na to.
Pristup kompanije Coca-Cola veštačkoj inteligenciji u oglašavanju
Otkako je šira javnost iz prve ruke osetila benefite veštačke inteligencije, bili smo svedoci kreativnih plodova koji su do tada bili nezamislivi. Izgledali su kao nešto što je moguće susresti samo u snu; lucidne i futurističke slike i video zapisi preplavili su internet. Ali ne samo to, kreativci su otišli korak dalje i osmislili moguće saradnje između brendova koje nude nove, jedinstvene pristupe poznatim proizvodima etabliranih kompanija.
Drugim rečima, veštačka inteligencija je nadmašila granice naše mašte i sve učinila mogućim i dostupnim, čak i ako nemate napredno tehničko znanje ili neograničeni budžet.
Imajući gorepomenuto u vidu, jasno je zašto je bio toliki izazov osmisliti nešto čega se do sada niko nije dosetio u oglašavanju.
Pa, kako je izgledao pristup kompanije Coca-Cola?
Najpre, ona je želela da se razlikuje od drugih. I ne govorimo o pukom razlikovanju-radi-razlikovanja, već je zaista želela da razmotri da li postoje drugačiji način sagledavanja ove tehnologije.
Stoga, umesto da, poput većine, glorifikuje potencijal veštačke inteligencije da nas učini kreativnijima, Coca-Cola je naglasila važnost humanog korišćenja ove revolucionarne tehnologije. Drugim rečima, primena veštačke inteligencije u stvarnom svetu je veliki iskorak, ali mi ljudi ne bi trebalo da je samo slepo prihvatimo, bez razmišljanja o posledicama, etici ili oslanjanja na sopstvenu inteligenciju.
U kampanji “Real Magic”, kompanija je istakla upravo tu poentu, kao što ćemo objasniti u nastavku.
Kako je kampanja “Real Magic” uspela da se istakne?
U ovoj epskoj priči, neustrašivi ratnik, kojim upravlja mlada gejmerka, odlučuje da bude prvi koji će spustiti svoje oružje i time inspiriše svog protivnika da učini isto. Moral ove priče je da, bez obzira na naše razlike, svi imamo nešto zajedničko na šta bi trebalo da se fokusiramo umesto što se takmičimo i borimo.
Zvanični slogan kampanje je: “Samo jedna Coca-Cola nas deli jedne od drugih.”
No, kako je to povezano sa onim što smo ranije pomenuli o jedinstvenom pristupu kompanije Coca-Cola veštačkoj inteligenciji u oglašavanju?
Jednostavno rečeno, ova kampanja je suštinski podsetnik da, kada usvajamo nove tehnologije i žurimo da budemo prvi i najbolji, ne smemo zaboraviti šta je to što nas čini ljudima – empatija, radoznalost, i preuzimanje rizika.
I vodeći marketari se slažu sa ovom tvrdnjom.
Na primer, Paul Kajoco (Paul Caiozzo) iz renomirane Supernatural Creative Agency objasnio je kako se putovanje ljudskog stvaraoca razlikuje od načina na koji veštačka inteligencija radi da bi stvorila vizuale:
“Veštačka inteligencija je potpuno drugačije obećanje od svih drugih tehnologija koje su predstavljene tokom proteklih godinu dana i više. To znači da nam trebaju ljudi sa vizijom, koji su izuzetno kreativni i koji mogu da kontrolišu ove mašine. One ne mogu kontrolisati same sebe, nisu sposobne da samostalno osmisle ideje, što znači da ćemo mi i dalje biti zaduženi za taj deo. A to dalje znači da veštačka inteligencija neće zameniti najkreativnije ljude, već će ih učiniti još moćnijima. Potreba za kreativnim ljudima postaje sve veća, a sve ih je teže pronaći,” izjavio je Kajoco na Konferenciji o brendiranju koja se održala ovog juna u Sarajevu.
Pored toga, on je istakao i činjenicu da velika imena poput Coca-Cole sada imaju još širi krug konkurencije jer kompanije koje koriste veštačku inteligenciju, bez obzira na broj zaposlenih i zemlju iz koje dolaze, mogu da se takmiče sa etabliranim brendovima.
Međutim, ako je sudeći po kampanji “Real Magic”, Coca-Cola ne posmatra ovo povećanje konkurencije kao pretnju, naprotiv; odlučili su da dostojanstveno prihvate ovu tržišnu promenu i pozdrave kreativne pojedince među digitalnim umetnicima tako što su ih pozvali da na zvaničnoj Coca-Cola platformi kreiraju originalna umetnička dela koristeći ikonične kreativne resurse iz arhive ove kompanije, stare više od 100 godina.
Ovo je, kako je rekao Džejms Kvinzi (James Quincey), predsednik i izvršni direktor kompanije Coca-Cola, “naredna generacija kreativnosti koju pruža ova rastuća tehnologija.”
Grupa od 30 stvaralaca biće izabrana da otputuje u globalno sedište u Atlanti ovog leta na takozvani “Real Magic Creative Academy”, trodnevnu radionicu koju su osmislili interni timovi za dizajn i kreativu u partnerstvu sa kompanijom OpenAI. Ovaj novoosnovani kolektiv će kokreirati sadržaj koji bi se kasnije mogao koristiti za Coca-Cola licenciranu prodaju, digitalne kolekcionarske predmete i još mnogo toga. Učesnici će biti nagrađeni i istaknuti punim imenom za svoj doprinos.
Da, dobro ste pročitali.
No, više o tome govoriti u narednom članku na tu temu.