AI u oglašavanju: “AI je mediokritetni sadržaj učinio besplatnim” 

Veštačka inteligencija otključava novi potencijal za reklamiranje i nepovratno je transformiše. Ko bi bolje govorio na tu temu od AI marketinškog lidera, Paula Caiozze iz kreativne agencije Supernatural.

Vreme Čitanja: 3 min

supernatural

Izvor: Branding konferencija

Zašto ne treba porediti veštačku i biološku inteligenciju? 

Prema Paulu Caiozzu iz kreativne agencije Supernatural, nemoguće je napraviti mašinu koja replicira biološku inteligenciju, imajući u vidu da čak ni neuronaučnici nemaju potpuno razumevanje kako ljudski mozak funkcioniše. 

“Kada izjednačavamo mozak sa digitalnom tehnologijom, stavljamo sebe u poziciju gubitnika. Ne možemo se takmičiti sa AI u merljivim parametrima kao što su doslednost, računarski output, multitasking… To su sve stvari u kojima nismo sjajni, i stvari u kojima je AI stvarno dobra. Ali mi, ljudi, smo dobri u dvosmislenosti, radoznalosti, preuzimanju rizika. Putovanje ljudskog stvaraoca je jednostavno drugačije”, rekao je Caiozzo na Branding konferenciji održanoj prošlog vikenda u Sarajevu. 

Kako je istakao, veštačka inteligencija još uvek nije naročito uspešna kada je reč o kreiranju originalnih ideja; tu je i dalje neophodan ljudski faktor. 

“Veštačka inteligencija, u smislu stvaralaca i marketara, predstavlja moćno sredstvo za vizionare. Ne daje vam nove ideje ili koncepte na tacni. To je moćno sredstvo za ljude koji već imaju ideje. AI će preplaviti svet gomilom đubreta jer je omogućila da mediokritetni sadržaj bude besplatan. Svi sada mogu da naprave nešto osrednje, što je odlična stvar, jer sada znamo kako da se izdignemo iznad toga”, smatra on. 

Ko je Paul Caiozzo?
Paul je jedan od najpriznatijih i najnagrađivanijih kreativaca u oglašivačkoj industriji. Njegov rad je više puta parodiran u emisiji Saturday Night Live, pohvalio ga je Al Gore, o njemu se raspravljalo na CNN-u, a njegovi radovi su bili izloženi u The Smithsonianu, Muzeju moderne umetnosti i Poster Houseu, prvom muzeju u SAD-u usmerenom na poster. Nezaboravne kampanje uključuju "Whopper Freakout" i "Help I Want to Save a Life", obe predstavljene u Taschenovoj knjizi "Game Changers" o radu koji je redefinisao oglašavanje. Pre nego što je osnovao Interesting Development, koja je od strane AdAge proglašena za malu agenciju godine za 2019., Paul je vodio Goodby Silverstein and Partners NY, a pre toga je pomogao u definisanju brenda Burger King u agenciji Crispin Porter Bogusky.

Po čemu se AI razlikuje od prethodnih tech hajpova?    

Tokom svog izlaganja, Caiozzo je takođe podelio zanimljive argumente o tome zašto misli da AI nije samo još jedan tech hype. 

“Zašto se AI razlikuje od ostalih stvari o kojima ste verovatno čuli, kao što su VR, Web3, Crypto, Metaverse, NFT, Blockchain? Po tome što nudi beskonačne mogućnosti i primenu. Polje veštačke inteligencije nije novo, ali je relativno novo u mejnstrimu i novo je za kreativno oglašavanje. I sva nova tehnologija prolazi kroz neizbežan hajp ciklus”, tvrdi on. 

Štaviše, naglasio je da je hajp ciklus uvek isti, bez obzira na to koja je tehnologija u pitanju. 

“Uvek je reč o nečemu inovativnom, pametni ljudi se uključe u to, donesu investicije, investicije donesu mogućnosti, mogućnosti donesu mejnstrim interesovanje, a sa njim dolaze i prevaranti – ljudi koji menjaju svoju LinkedIn biografiju svakih 6 meseci u Crypto Expert, NFT Expert… Zbog takvih ljudi je teško proceniti koja tehnologija će potrajati, a koja je na izmaku”, rekao je Caiozzo. 

Kako on to vidi, trenutno se nalazimo između mainstream interesovanja i toga da nam se obije o glavu. 

“Negativno izveštavanje počinje i biće ga sve više. Nakon što prođe proces ‘obijanja o glavu’ dolazi opšte usvajanje tehnologije, nakon čega ona postaje trajno prisutna u našoj svakodnevici. Mislim da će njena prisutnost biti drugačije u odnosu na Web3 ili kripto. Ne razumem Web3, nisam tech osoba. Znam šta je to otprilike, ali nemam pojma šta je to zapravo i zašto je korisno bilo kome. Sa druge strane, AI je veoma razumljiv, veoma pristupačan i njegov potencijal je neograničen. Nije potreban nikakav napor da se shvate prednosti ChatGPT-a ili Midjourney-ja”, primetio je suosnivač agencije Supernatural i dodao da je AI sasvim drugačije obećanje od drugih tehnologija koje su predstavljene u poslednjih godinu dana. 

Kako AI menja današnje oglašavanje?   

Ovaj potencijal AI pruža mogućnosti malim kompanijama da se takmiče sa gigantima kao što je Coca Cola sa istom kreativnošću. 

“Raspored klijenata se nije promenio, ali smo mi postali mnogo brži. Faza ideacije je još potpuno poverena ljudima, jer AI nije postala bolja u toj oblasti poslednje tri godine. Očigledno je veoma primenljiva u testiranju i pomaže nam da prodajemo bolje radove. Štaviše, želimo da učinimo da AI bude nevidljiva. Ako ne možemo da napravimo nešto što će izgledati kao da je napravljeno na ‘stari’ način, nećemo dga ni koristiti. Nismo zainteresovani da budemo PR za AI, zainteresovani smo da koristimo AI za rešavanje problema i da napravimo stvari koje su bile bolje nego ranije”, rekao je Caiozzo. 

image-1

AI je sasvim drugačije obećanje od drugih tehnologija koje su predstavljene u poslednjih godinu dana.

AI marketinški lider je podelio svoje mišljenje o budućnosti AI u oglašavanju: 

“Verujem da vrlo brzo prelazimo u potpuno generativni svet. Trenutno živimo u pretrpanom svetu, sve je negde uskladišteno. Mislim da više neće biti tako. Svaka osoba će imati drugačije iskustvo jer će svaki sadržaj biti ono što vi želite. To je veliki pomak, ali verujem da će se to dogoditi relativno uskoro. I mislim da će svi koji se ne pripremaju za ovo kaskati za drugima. Dobra vest je da će se svi koji se pripremaju za ovo takmičiti sa agencijama bilo koje veličine ili zemljom bilo koje veličine “, čvrsto veruje on. 

I na kraju, nijedan članak vezan za AI ne može da prođe bez odgovora na večito pitanje – Hoće li nas AI zameniti? 

“Ova promena znači da ćemo moći da predvidimo veću količinu sadržaja umesto da radimo jednu po jednu stvar. To znači da su nam potrebni ljudi koji imaju viziju i koji su duboko kreativni i koji mogu da kontrolišu te mašine. One se ne kontrolišu same, nemaju dobre ideje, mi ćemo i dalje morati da radimo taj deo. AI vas neće zameniti. Osim ako niste loši u svom poslu. Zameniće vas veoma brzo ako ste osrednji jer je stvarno dobar u tome da bude osrednji. Ali neće zameniti najkreativnije ljude. Štaviše, učiniće ih moćnijim. Potreba za kreativnim ljudima je sve veća, a ne manja, a njih je još teže pronaći”, zaključio je Caiozzo. 

Danju novinarka, noću podkasterka. Ne piše s ciljem da čitaoci budu impresionirani, nego da im tema postane jasna.

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.