Kompanije LG, Sony i Bosch zatvaraju preostale prodavnice u Rusiji, zamenjuju ih Kinezi i Turci

Prodavnice tehnoloških kompanija LG, Bosch i Sony, koje se nisu povukle u prvom talasu napuštanja ruskog tržišta početkom 2021. postepeno zatvaraju i rasprodaju preostalu robu, a njihovo mesto zauzimaju kompanija iz Turske i Kine.

Vreme Čitanja: 2 min

kompanije-lg-sony-bosch-1060-fi

Ilustracija: DALL-E3

Kako prenosi ruski portal Komersant, pozivajući se na anonimni izvor, firmama koje napuštaju tržište u Rusiji više se isplati da sačekaju da ugovor istekne kako bi izbegli novčane kazne za prevremeno napuštanje tržišta.

Tehnička podrška južnokorejskog brenda LG saopštila je da su sve prodavnice u Rusiji zatvorene “zbog zastoja u snabdevanju”.

Tri maloprodajna objekta kompanije Soni u Moskvi ostaće otvorena do leta da bi rasprodala zalihe.

Regionalna direktorka odeljenja za trgovinu nekretninama NF grupe Jevgenija Hakberdijeva smatra da će roba iz Kine i drugih zemalja lako zameniti firme koje odlaze sa ruskog tržišta,  prenosi Komersant pozivajući se na RIA Novosti.

Zašto se zapadni brendovi povlače?

Glavni razlozi za povlačenje zapadnih tehnoloških kompanija iz Rusije uključuju geopolitičke tenzije, sankcije, kao i poteškoće u logistici i snabdevanju koje su usledile. LG je, na primer, saopštio da su sve njihove prodavnice u Rusiji zatvorene zbog zastoja u snabdevanju. S druge strane, Soni planira da zadrži svoje prodavnice otvorene do leta kako bi omogućio rasprodaju preostalih zaliha.

Prilika za Kineske i Turske kompanije

Dok zapadni brendovi postepeno napuštaju rusko tržište, kompanije iz Kine i Turske vide priliku da prošire svoje poslovanje i tržišni udeo. Već su počele da zauzimaju prostor koji su zapadni brendovi ostavili praznim, nudeći širok spektar tehnoloških proizvoda koji mogu zadovoljiti potrebe ruskog tržišta. Ovaj trend ne samo da promoviše diverzifikaciju ponude na ruskom tržištu već i podstiče konkurenciju, što može dovesti do boljih cena i kvaliteta za ruske potrošače.

Izazovi i perspektive

Iako se čini da kineske i turske kompanije lako zauzimaju pozicije zapadnih brendova, one će se suočiti sa izazovima poput potrebe za uspostavljanjem jakih distributivnih mreža, izgradnjom brenda i pridobijanjem poverenja ruskih potrošača. Takođe, biće zanimljivo videti kako će se nove kompanije prilagoditi regulatornom okruženju u Rusiji, kao i kako će navigirati kroz geopolitičke i ekonomske izazove koji utiču na tržište.

Dugoročne implikacije

Povlačenje zapadnih kompanija i rast prisustva kineskih i turskih brendova na ruskom tržištu mogu imati dugoročne implikacije na globalnu tehnološku industriju. Ovo uključuje potencijalne promene u lancima snabdevanja, strategijama za globalno tržište i geopolitičkim odnosima. Takođe, ovo može uticati na inovacije i konkurentnost na globalnom nivou, s obzirom na to da se tržišna dinamika menja.

Kako se situacija razvija, biće ključno pratiti kako će se novi igrači uklopiti u rusko tržište i kako će se globalne kompanije prilagođavati promenjenim tržišnim uslovima. Ovaj period tranzicije nije samo izazov za kompanije koje se povlače i one koje ulaze na tržište, već i prilika za ruske potrošače da istraže nove proizvode i brendove.

Prijavi se na novosti.