Kako sačuvati mentalno zdravlje u digitalnom okruženju

Mentalno zdravlje na radnom mestu i u privatnom životu postaje sve važnija tema. Izazovi sa kojima se susrećemo svakodnevno, kako u fizičkom tako i u digitalnom svetu, mogu imati značajne posledice na naše emocionalno stanje. Psihološkinja Ina Poljak, sa dugogodišnjim iskustvom u pomaganju pojedincima da se nose sa stresom i izazovima modernog doba, deli svoje stručne savete o nekoliko ključnih pitanja.

Vreme Čitanja: 2 min

ina-poljak-1317-fi

Izvor: Digitalk

Kako sačuvati mentalno zdravlje u kompanijama koje ne brinu o zaposlenima

U digitalnom svetu kojim smo okruženi i izloženi na dnevnom nivou, sve je manje sigurnosti, empatije i emocionalne stabilnosti. Deluje kao da je glavni cilj društvenih mreža, pored prodaje i marketinga (što ističem kao dobru stranu) uvreda sagovornika, samopromocija i stvaranje lažne slike u koju je i nama teško da poverujemo. Psihološkinja Ina Poljak nam je dala nekoliko saveta vezanih za sajber bezbednost i mehanizme zaštite od kompanija koje ne vode brigu o mentalnom zdravlju zaposlenih. Da li je moguće pronaći empatiju na internetu i zbog čega sve počinje i završava se posredstvom ljudskog faktora, govorimo sa gospođicom Poljak.

Kako se zaštititi od nasilnika ili nasilnice na internetu?

Potrebno je da naučimo da povlačimo granice i da ne učestvujemo u vrsti razmene koja nam ne odgovara. Potrebno je da znamo koje su osnove mentalnog zdravlja, kako bi znali šta nam je činiti ako smo meta nasilja. Ta tema se tiče društvenog problema nasilja, tako da ne postoji jednostavan odgovora. Odrasli ljudi moraju da se obrazuju, i da uče mlađe generacije kako je potrebno reagovati u nekim kritičnim situacijama. Problematično je to što su mlade generacije mnogo spretnije u koriščenju tehnologija gde je učestalija ta vrsta nasilja, tako da bez aktivnijeg angažovanja škole i ostalih institucija koje bi morale da pripreme ljude na život ne možemo da rešimo taj problem na ozbiljan način.

Kako sačuvati mentalno zdravlje u kompanijama koje ne brinu o zaposlenima?

Moj savet je jednostavan i glasi: Odlauzite iz tih kompanija! Kompanije moraju da nauče da su ljudi najvažniji faktor, i da njih upravo čine ljudi. Ako one toga nisu svesno, onda sa pravom zaslužuju sve ono što im se dešava.

Kako pronaći emocije empatiju u današnjem digitalnom svetu?

Danas je čest slučaj da se empatija gura u ćošak, što ne bi trebao da bude slučaj. Najveća odgovornost je na nosiocima posla, tj. menadžerima kompanije. Dokle god se ne počnemo baviti pitanjem regulacije emocija, emocionalne stabilnosti i empatije živećemo u krizi koja je svuda oko nas, i intenzivna je. Do je počnemo da se bavimo ljudskim faktorom i svemu onom što nas čini ljudima živećemo u raskoraku između vremena u kom živimo i onoga što nam svarno treba.

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

Prijavi se na novosti.