Dynamic Life: Aplikacija koja štedi za život i osigurava ga!

Osnovna ideja aplikacije (i čitavog projekta koji stoji iza) pod nazivom Dynamic Life je da olakša proces štednje ljudima, da im učini život lakšim, čak i kada to naizgled nije tako lako izvodljivo. Reč je, suštinski, o inovativnom finansijskom proizvodu koji je ujedno i virtuelni novčanik za štednju, koji se realizuje kroz svakodnevnu potrošnju, a i polisa životnog osiguranja. Sve u svemu – Prva pametna polisa koja je za sada zaživela samo u Srbiji sa realnom ambicijom da osvoji ne samo region, već i čitavu planetu.

Vreme Čitanja: 5 min

Nenad Obućina - Dynamic Life aplikacija

Ilustracija: Milica Mijajlovic

Ovo su reči sagovornika WebMinda, Nenada Obućine, inače idejnog tvorca i osnivača projekta Dynamic Life, koji nam je približio sve detalje o tome kako aplikacija funkcioniše, kad i kako štedi i koliko uopšte košta. Aplikacija je trenutno dostupna na Google i APP store-u sa više od 1000 skidanja za samo par nedelja od kada postoji.  

Nenad Obućina: Dynamic Life je u stvari ta inovacija koja je napravljena na takav način da sada ona štedi umesto ljudi, odnosno olakšava proces štednje, na vrlo jednostavan način: kroz svakodnevnu potrošnju i kroz uobičajenu kupovinu.  

Polisa koja je bukvalno sposobna da se stara sama o sebi. Mnogi ljudi, kao i ja iskreno, imamo neki otpor, ja sam lično imao otpor i averziju prema uopšte celom tom konceptu životnog osiguranja na način kako je on postavljen, koji funkcioniše već 100 godina na manje ili više isti ili sličan način.  

I kako je došlo do te promene?  

Zato što se to meni nije dopalo, kao, pretpostavljam i većini ljudi, uglavnom se okreću i beže od toga. Isti sam bio takav i ja.  

I šta sam ja u stvari uradio?  

Potpuno sam promenio tu biznis logiku i napravili smo sada nešto što treba da bude opušteno, zabavno, interesantno ljudima i da postane deo njihovog svakodnevnog života.  

To je bio jedan od glavnih izazova. 

WebMind: Koja je novina koju nam donosi aplikacija Dynamic Life? 

Nenad Obućina: Trudili smo se da svaki put unapredimo i poboljšamo ovaj naš proizvod na način da smo ga doveli do apsurda. Kroz našu aplikaciju, koja je u stvari eksponent cele biznis logike koja stoji iza, omogućavamo ljudima da bukvalno štede novac kroz neku svoju svakodnevnu kupovinu.  

Šta to konkretno znači?  

Naš biznis model je toliko fleksibilan da se uvezujemo sa svim biznis kategorijama koje postoje u jednoj zemlji. Kad kažem sve biznis kategorije, tu zaista mislim na sve. Od toalet papira do platnih kartica. Nama su i jedni i drugi partneri. Pokrivamo sve kanale potrošnje koji su uobičajeni kod ljudi, počev od maloprodajnih lanaca hrane i pića, benzinskih pumpi, prodavnica igračaka, bebi opreme, sportske opreme, odeće, obuće, nameštaja i tako dalje. Sada naši korisnici idu u sve te partnerske firme i sve što je potrebno jeste da pokažu svoju aplikaciju i bar kod. Taj bar kod je unikatan i vezan za polisu, koju je on (korisnik) otvorio, i naš partner skenira na kasi tu aplikaciju i deo tog novca koji je platio se uplaćuje na polisu.   

Vrednosti koje smo uspeli kroz inovativne koncepte šering ekonomije da stvorimo su mnogo veće nego što su ljudi inače navikli. Kreću se od 10, 20, 30, čak i do 50%. Evo i primera. Univerexport, inače naš partner, odete tamo, platite to što platite i 10% tog novca koji ste potrošili ide u vašu štednju i “kasicu prasicu”. Ako imate Dynamic Life (aplikaciju) dobili ste taj novac. Sada uzmite u obzir koliko ljudi troše novca na hranu i na piće i koliko troše uopšte novca na svoju potrošačku korpu i videćete da to uopšte nisu mali iznosi. Istakao bih drugu stvar.  

Izgled ekrana Dynamic Life aplikacije (Source: Dynamic Life)

Izvor: Dynamic Life

Prvi globalno smo ponudili rešenje da svaki pojedinačni proizvod digitalizujemo i monetizujemo. 

Šta to konkretno znači?  

To znači da ulazimo u razgovore i dogovore sa uvoznicima, distrubuterima i proizvođačima, koristimo njihove proizvode, ulistavamo ih u našu bazu podataka i dodeljujemo određene novčane vrednosti. I kad odete u bilo koju prodavnicu, dobijate fiskalni račun na kojem skenirate QR kod sa našom aplikacijom, a naš sistem, potom, povlači sve podatke iz fiskalnog računa, prepoznaje svaki od tih proizvoda, koji se inače nalaze u aplikaciji kao proizvodi od naših partnera kojima je dodeljena vrednost i automatski od svakog tog proizvoda u vašu „kasicu prasicu” Dynamic Life dobijate određeni iznos novca. Tako smo praktično ljudima omogućili da gde god i šta god da kupuju deo tog novca koji potroše praktično ide na njihovu polisu. 

A sad će neko da pita, pa koliko to košta da tako nešto dobijemo? 

Pa ne košta ništa! 

Jedino što je potrebno da ljudi otvore tu svoju polisu, Generali polisu, koji stoji iza svega ovoga i da je aktiviraju. Uplate 1000 dinara, što, morate priznati, nije nikakav trošak, jer to je novac koji će direktno videti na svom računu i onda samo da pritisnu dugme, ono što ja kažem, da startuju vožnju, da praktično uživaju i da na jedan zabavan način ne samo da štede nego da kao dodatni bonus budu i životno osigurani. 

WebMind: Prve reakcije korisnika? 

Nenad Obućina: Ljudi u početku ne veruju da tako nešto postoji. 

Iz koga razloga?  

Pa zato što su ljudi navikli da uvek neko nešto od njih traži, da oni nešto daju. Još jednom ću napomenuti. Mi smo našu biznis logiku okrenuli naopačke. Napravili smo da je naš model baziran na davanju. Ljudi ne mogu na to da se naviknu u početku, ali im je jako drago i reaguju otprilike: „Ej, moram da ti priznam, baš sam se primio“. 

WebMind: Publika kojoj se obraća aplikacija Dynamic Life? 

Nenad Obućina: Verovali ili ne, ali je namenjena svima.  

Tačnije, Dynamic Life mogu koristiti ljudi uzrasta od 18 do 55 godina. Da bi uopšte koristili polisu, takve su regulative. Međutim i stariji od 55 godina to mogu da koriste, tako što aplikacijom kroz svoju svakodnevnu kupovinu ili potrošnju mogu da doprinesu štednji svoje ćerke, sina, unuka. Nama su ciljna grupa i klinci od 18 godina, pa i stariji od 20 i 25, koji sada imaju fantastičnu priliku da rade nešto što su smatrali da je to za neke ozbiljne starije ljude, a sada sa tom aplikacijom mogu da započnu svoju štednju na način na koji sam objasnio. 

WebMind: Funkcionalnosti aplikacije Dynamic Life? 

Nenad Obućina: Trudili smo se da aplikacija bude jednostavna, ali i da ponudimo nešto više. Aplikacija treba ljudima da omogući da je koriste svakog dana, ali ne želimo da im dosadi.  

Zato smo ubacivali određene stvari koje će oni vremenom da otkrivaju i da kroz te neke funkcije koje smo ubacivali, čak i skrivene, da vremenom kada postave pitanje ‘da vidim šta je ovo?’ i kada pritisnu to dugme ili vide o čemu se radi, kažu: „Nisam imao pojma da postoji ovako nešto!” I tako se dodatno oduševe funkcijama koje postoje. 

Ti je još jedna izuzetno važna funkcionalnost. Gde god ljudi kupuju ili šta god da kupuju od proizvoda, to se nalazi u statistici koja je jako lepo objašnjena, gde mogu da vide ne samo gde troše novac, nego gde ga i štede. Ljudi obično znaju da su potrošili pare, ali jednostavno ne znaju gde su ih potrošili.  

Izgled Dynamic Life aplikacije (Source: Dynamic Life)

Izvor: Dynamic Life

Pored same aplikacije imamo segment gejmifikacije koji smo nazvali dinamička polisa.  

Šta to znači?  

Pa u toku jednog meseca možete da generišete na ove načine na koje sam vam do sada objasnio od 2000 dinara, što je minimum, do 8000 dinara, što je maksimum. Kada ste na 2000 dinara vama na našem semaforu se prikazuje projektovani iznos od 300000 dinara. To je minimalni iznos koji možete da uštedite na ovakav način. A kada ste na 8000 vama se projektuje iznos od 1200000 dinara. Što znači da možete da idete gore, ali i da se spustite sa iznosom. I ono što je interesantno je da se tu javlja pozitivan paradoks, što više novca ljudi troše, to više novca uštede. Što više novca uštede, veći im je iznos na tom semaforu koji to pokazuje. To je isto jedna gejmifikacija koju smo ubacili u aplikaciju. 

WebMind: Države u kojima je dostupna aplikacija Dynamic Life? 

Nenad Obućina: Uspeh u Srbiji je nama ključ za ceo svet. Cilj nam je da u Srbiji imamo milion korisnika. Iako u Srbiji od 18 do 55 godina ima 3,3 miliona ljudi, nama je cilj da dođemo do milion korisnika. Ako dođemo do tih milion korisnika otvorili smo sva vrata u svetu za saradnju i dalji razvoj i sa ne samo Generali-jem na globalnom nivou, nego i sa mnogim drugim finansijskim institucijama, retailerima i tako dalje. Dovoljno je samo da vam istaknem podatak da globalno tržište životnog osiguranja trenutno vredi 2800 milijardi američkih dolara, a mi smo ponudili prvu radikalnu inovaciju iz tog biznis segmenta. 

Kompletan intervju možete pogledati u Videu iznad. 

Free digital mind. When the vision is clear, strategy is easy!

Prijavi se na novosti.