Početak, širenje i dominacija kompanije Microsoft
Rast kompanije započeo je razvojem verzije programskog jezika BASIC za mikroračunar MITS Altair 8800. Ovaj potez označio je početak njihove misije da učine softver univerzalno dostupnim. Gejts je napustio Harvard kako bi se posvetio ovom projektu, a njihovo partnerstvo sa IBM-om za razvoj operativnog sistema za prvi lični računar pokrenulo je revoluciju u ličnim računarima, što je dodatno učvrstilo njihov položaj u industriji.
Kompanija zapošljava oko 100.000 ljudi u više od 100 zemalja, proizvodeći široku paletu softvera, uključujući operativne sisteme, programe za uređivanje, baze podataka i razvojne alate. Dominaciju na tržištu kućnih računara Microsoft je započeo sredinom 1980-ih godina sa Microsoft Windows linijom operativnih sistema, a kasnije se proširio na oblast video igara sa Xboxom i Xbox 360, kao i na potrošačku elektroniku i digitalne usluge sa Zune, MSN i Windows Phone OS.
Microsoft – jedan od najvrednijih brendova na svetu
Microsoft se sastoji iz pet proizvodnih zona: Windows i Windows Live, Server i alati, Online usluge, Microsoft Biznis i Zabava i uređaji. Kao lider u proizvodnji kompjutera i kompjuterske opreme, Microsoft poseduje jedan od najvrednijih brendova na svetu, sa visokim nivoom prepoznatljivosti i naklonosti potrošača.
U maju 2011. godine, Microsoft je kupio Skype Communications, dodatno šireći svoj uticaj na globalnom tržištu komunikacionih tehnologija. Na Balkanu, Microsoft Software doo posluje od 2003. godine, kao mlađi partner Microsoft korporacije. Microsoftova misija je omogućiti ljudima i kompanijama širom sveta da realizuju svoj potencijal, što je i dalje ključni cilj njihovog poslovanja. U segmentu operativnih sistema, Microsoft je apsolutni lider, a njihovi proizvodi karakteriše visok kvalitet na svakom tržištu.
Microsoft Development Center Serbia: Centar Inovacija
Microsoft Development Center Serbia (MDCS) osnovan je 2005. godine u Beogradu, kao deo globalne mreže Microsoftovih razvojnih centara. MDCS je ključan za razvoj softverskih rešenja u oblastima poput velikih podataka, mašinskog učenja i veštačke inteligencije. Tim stručnjaka iz Srbije doprinosi razvoju proizvoda kao što su Office, Azure i Windows. MDCS takođe sarađuje sa lokalnim univerzitetima, podržavajući mlade talente kroz stažiranje i praktične projekte. Ovaj centar značajno doprinosi razvoju IT industrije u Srbiji i globalnoj tehnološkoj konkurentnosti.
Tržišna vrednost Microsofta 3,3 milijade dolara
U junu 2024. godine, tržišna vrednost Microsofta iznosila je 3.360 milijardi dolara. Microsoft je postao druga kompanija ikada vredna 3 biliona dolara zahvaljujući bumu veštačke inteligencije, što je dovelo do naglog rasta vrednosti akcija kompanije. Upoređujući, tržišna vrednost Microsofta sada je veća od celokupnog BDP-a Francuske i malo manja od BDP-a Ujedinjenog Kraljevstva.
Microsoft se pridružio kompaniji Apple kao jedina druga kompanija koja je dostigla ovu istorijsku vrednost.