WEBMIND: Prema Vašem mišljenu, koliko digitalne tehnologije koriste malim i srednjim poreduzećima u Srbiji, i zbog čega je važna stručna edukacija?
Kovač: Upotreba tehnologije u poslovanju danas nije nikakva novina, naprotv predstavlja neophodnost ukoliko želite da budete konkurentni na tržištu, bilo da su polje vašeg delovanja proizvodi ili usluge. Tehnologija pomaže da se smanji jaz između velikih i malih, te omogućava malim i srednjim preduzećima da mnogo lakše i brže skaliraju svoje poslovanje. Takođe, u eri sveopšte krize kada su u pitanju kvalitetni kadrovi, tehnologija, sa fokusom na digitalnu nam pomaže da veliki broj repetativnih poslova zamenimo digitalnim alatima koji drastično mogu skratiti vreme potrebno za određene aktivnosti. Digitalne tehnologije su danas osnova i strateški alat unapređivanja i razvoja poslovanja, i to se odnosi na sve veličine kompanija.
WEBMIND: Koje su se ključne promene dogodile u digitalnoj ekonomiji dogodile u poslednjoj deceniji?
Kovač: Digitalna ekonomija je promena sama po sebi. Ona donosi neke sasvim nove principe i pravila poslovanja, nove izazove i prepreke, u odnosu na tradicionalnu ekonomiju koja se do skoro izučavala na većini fakulteta ekonomskog i menadžment usmerenja. Digitalna ekonomija nas povezuje u jedno globalno tržište, danas vam nisu konkurencija samo firme iz lokalnog i regionalnog okruženja, konkurencija vam je danas ceo svet. Nikada više kao danas, globalne, društveno-ekonomske okolnosti utiču na poslovanje na lokalnom, nacionalnom tržištu, te je neophodno pratiti trendove i uskladiti svoje poslovanje, te prihvatiti sve ono što digitalna ekonomija nosi kao glavne promene: digitalizacija, upotreba tehnologije, kontinuirana edukacija i fokus na potrebe potrošača. Upravo kada pominjemo kontinuiranu edukaciju, događaji poput Digitalk-a su mesto gde se cela ta poslovna zajednica može povezati, razmeniti znanja i iskustva, te čuti nove trendove u primeni tehnologije u poslovanju.
WEBMIND: Šta nas očekuje na predstojećoj Digitalk konferenciji u Zrenjaninu, i na koji način će ona uticati na poboljšanje poslovanja posetilaca?
Kovač: Digitalk konferencija se bavi spojem tehnologije i biznisa, i sa programom koji nudimo posetiocima želimo da prikažemo upravo kako danas treba razmišljati, donositi odluke i razvijati karijeru i biznise u tim uslovima digitalne ekonomije. Sa velikim brojem primera, kako kompanija, tako i pojedinaca, preduzetnika i startup-a, posetiocima se predstavljaju najbolje prakse spoja tehnologije i biznisa, jer danas jedno bez drugoga ne može. Sama tehnologija ništa ne znači ukoliko ne poznajete osnovna pravila biznisa i ukoliko nemate adekvatan biznis model koji zadovoljava određene potrebe vaših korisnika. Sa druge strane, bez tehnologije danas mnogo teže dolazite do tih korisnika, teže stižete do uvida koje su potrebe korisnika i njihove navike, i naravno teže komunicirate šta je ono što vi nudite tržištu.
WEBMIND: Zbog čega je bitan e-Commerce Day za domaći e-Commerce ekosistem?
Kovač: E-Commerce industrija se nakon pandemije naglo razvija i doživela je pravu revoluciju u poslednje tri godine. U svim sferama elektronske trgovine imamo značajne inovacije, tehnološke proboje i unapređenja celokupnog procesa online kupovine. Upravo u takvim periodima rasta i razvoja jedne industrije, dešavanja koja okupljaju čitav e-commerce ekosistem gde se susreću dobri primeri iz prakse i priče o uspešnim implementacijama novih alata i tehnika su jedinstveno mesto gde ljudi koji čine ovu industriju mogu da dođu do novih saznanja i uvida. Upravo je takav naš događaja E-Commerce Days, koji okuplja čitav ekosistem, i gde se mi trudimo da kroz program događaja pokrijemo sve važno što se desilo prethodnih godinu dana, ali i da skrenemo pažnju na nove trendove u industriji koje su uvideli i primenili naši partneri. Naravno, obzirom da je događaj u Zrenjaninu, i gde su svi učesnici tokom dva dana upućeni jedni na druge, networking efekat ima posebnu težinu, i upravo je to jedna od stvari koju posetioci koji redovno posećuju naše događaje izdvajaju kao jednu od većih benefitai naših događaja.
WEBMIND: Zbog čega Vam je bilo bitno da pokrenete podcast namenjen publici koja se interesuje za teme iz oblasti tehnologija, inovacija i marketinga?
Kovač: Podcast je nastao kao idealno rešenje u periodu pandemije kada je budućnost organizacije događaja uživo bila vrlo neizvesna. Za razliku od online konferencija koje su u početku pandemije uzele maha, podcasti imaju tu prednost što sadržaj koji nude, pratioci mogu konzumirati kada i gde to oni žele, kako to žele (da slušaju ili gledaju), te im se uvek mogu vraćati ponovo. Danas je Digitalk podcast platforma koja okuplja našu zajednicu između događaja i gde se trudimo da iz nedelje u nedelju kreiramo kvalitetne sadržaje na teme koje su važne za ceo digitalnu ekosistem, znači ne samo za marketinšku i IT industriju, već se trudimo da pokrivamo sve sfere poslovanja i razvoja biznisa u uslovima digitalne ekonomije. Relevantnost sagovornika, aktuelnost tema i kvalitet sadržaja su nam od početka bili prioritet, i verujem da smo se tu dobro pozicionirali, obzirom da smo prepoznati i imamo podršku nekoliko veoma velikih kompanija i brendova. Cifre nam nikada nisu bile prioritet, već da ljudima u digitalnoj zajednici pomognemo kroz adekvatne sadržaje sa fokusom na sinergiju tehnologije i biznisa. Verujem da u tome uspevamo, obzirom da ovih dana proslavljamo tri godine Digitalk podcasta.