Kako su inovacije i strategija dovele do trostrukog rasta Ananasa: Razgovarali smo sa Ivanom Kampel i Stefanom Alčakovićem

Ananas e-commerce platforma ostvarila je impresivne rezultate u 2024. godini, sa dva miliona jedinstvenih korisnika i trostrukim rastom u svim poslovnim segmentima u odnosu na prethodnu godinu. Razgovarali smo sa Ivanom Kampel, menadžerkom korporativnih komunikacija, i Stefanom Alčakovićem, Head of Growth, iz Ananasa koji su podelili uvide u ključne izazove i prilike. Takođe, naši sagovornici su ocenili i budućnost e-commerce sektora u Srbiji i regionu u 2025. godini.

Vreme Čitanja: 3 min

ananas-2776-fi

Izvor: Ustupljene fotografije

Koji su najveći izazovi sa kojima ste se suočili u 2024. godini i kako ste ih rešavali?

Stefan Alčaković: Prethodna godina bila je godina optimizacije troškova i poboljšanja marketinške efikasnosti. U prevodu, naš najveći izazov bio je da kreiramo i pošaljemo dobro segmentirane poruke ka određenim ciljnim grupama kojima su one bile relevantne.

S obzirom na prirodu našeg posla, volimo da kažemo da mi zapravo ležimo na podacima, tako da je ta činjenica bila jedna od ključnih za prevazilaženje većine izazova. Kada sumiram 12 meseci 2024. godine, mogu da kažem da sam lično zadovoljan uspesima koje smo ostvarili i kao marketing tim i kao kompanija.

Ivana Kampel: Kada sumiramo prošlu godinu, ključna reč bila je prilagođavanje. I to u svakom segmentu – brzo rastućem poslovanju, promenama na samom tržištu, manjoj kupovnoj moći i konstantnoj potrebi za edukacijom svih ciljnih grupa sa kojima sarađujemo. U komunikacijama je najbitnije osetiti pravi momenat i imati sposobnost predikcije potencijalnih kriza i izazova. Uz dobru dozu agilnosti i spremnosti da se uhvatite u koštac sa svime što e-commerce nosi, mislim da smo vrlo uspešno završili 2024. godinu i optimistično počeli 2025!

ananas-2776-ps1

Koji su bili najvažniji uspesi Ananas e-commerce platforme u 2024. godini i kako oni utiču na vaše planove za 2025.?

Stefan: Ananas je posetilo dva miliona pojedinačnih korisnika. To znači da je u jednom momentu trećina Srbije bila na Ananasu.

Shodno tome, naše celokupno poslovanje i rezultati u svim segmentima poslovanja porasli su tri puta kada ih uporedimo sa 2023. godinom.

Ovakvi uspesi nisu svakodnevni niti jednostavni za ostvarivanje. Ključ je u tome da postavimo jasne ciljeve, napravimo strategiju i planski ostvarujemo sve zacrtano. S takvim razmišljanjem započinjemo i ovu godinu, uvereni da ćemo ove godine imati još bolje rezultate i impresivniji rast.

Ivana: Ono što sam doživela kao potvrdu za uspeh koji je naš tim ostvario tokom ovog kratkog vremena koliko postojimo na tržištu najbolje ilustruje primer iz našeg života. Naime, ovogodišnji tim bilding smo organizovali na Staroj planini. U jednom momentu, dok smo pripremali početak aktivnosti za zaposlene, lokalni mali preduzetnik nas je pitao u kojoj kompaniji radimo. Sada zamislite scenu – mi smo okruženi divljim konjima, na vrhu planine, tako reći u divljini, prilično odvojeni od civilizacije. Odgovaramo čoveku da radimo u Ananasu, a on nam uz osmeh kaže: „Jao, super, baš su mi juče stigle gume od vas.“ Na Staru planinu! Mislim da je to bio momenat kada smo svi osetili taj lični osećaj ponosa. Složićemo se da postoji uvreženo mišljenje da je online trgovina rezervisana samo za urbana naselja, a onda mi lično, iz prve ruke, upoznajemo zadovoljnog potrošača nigde drugde nego na vrhu Stare planine.

Za mene lično, veliki uspeh bio je i osvajanje Mark Award nagrade za Corporate Communication menadžerku godine – što svakako ne bi bilo moguće da ne radim u kompaniji koja sve svoje resurse ulaže u izgradnju najboljeg korisničkog iskustva i najbolje marketplace platforme u regionu.

Zajednički stav Ivane i Stefana:

Naš veliki ponos je što smo za tri godine uspeli da izgradimo prepoznatljiv i jak brend. Istraživanja pokazuju da 9 od 10 ljudi zna šta je Ananas i da ga povezuje sa online trgovinom. Sa druge strane, pred nama je i dalje dugačak put i mnogo rada. Znamo da su naši ciljevi ambiciozni, ali i ostvarivi. Zato verujemo da ćemo uspeti u našoj zajedničkoj misiji da će svako ko pomisli na online trgovinu prvo kliknuti na Ananas.

Koje tehnologije ili inovacije smatrate ključnim za transformaciju korisničkog iskustva na vašoj platformi u narednim godinama?

Stefan: Kao i u 2024, tako i u ovoj godini nastavljamo sa našim AI first pristupom radu i to ne samo u domenu marketinga. Već koristimo, na primer, Algoliju za poboljšano pretraživanje na samoj platformi, zatim Dynamic Yield za bolju personalizaciju sadržaja, a tu su i mnogi drugi alati kojih će svakako biti još više u narednom periodu. Ono što je takođe naš fokus jeste razvoj retail media kao posebnog dela našeg marketinga, gde više nećemo biti usmereni samo na trgovce i potrošače već i na brendove kojima ćemo pružiti pouzdanu i atraktivnu platformu za oglašavanje.

ananas-2776-ps2

Ivana: Uvek moramo imati bogat asortiman, dobre cene, pouzdanu dostavu i sigurno plaćanje, kao i jednostavan i brz proces povrata i reklamacije. Kada se jednom potrošač uveri da svi ovi procesi funkcionišu besprekorno, tada dobijate zadovoljnog potrošača koji će uvek ponoviti kupovinu i biti vaš ambasador. Inovacije su neophodne, ali smatram da uvek moramo imati na umu ove osnove i da naše odluke treba da budu usmerene baš ka njima.

Kako vidite budućnost e-commerce sektora u Srbiji i regionu u 2025. godini?

Stefan: Personalizacija, personalizacija, personalizacija – omogućiti svakom potrošaču da vidi određeni artikal onda kada mu je potreban, na platformi koja mu je omiljena, u momentu kada je spreman da napravi odluku o kupovini.

Siguran sam da će doći i do porasta social e-commercea, s obzirom na to da je to veliki svetski trend, pa je porast i u našem regionu logičan.

Ivana: Kao kompanija, radićemo na dodatnom razvoju FinTech usluga, ali ćemo staviti veliki fokus i na edukaciju naših trgovaca. Tokom ove godine, prvi na tržištu, pokrećemo sasvim novi projekat – Ananas Seller Academy. Na ovaj način želimo da osnažimo preduzetnike da se upuste u svet online trgovine, ali i da postojećim partnerima pružimo sistemsku i struktuiranu podršku za još bolje poslovanje na Ananasu. Dakle, da iskopiram Stefana – edukacija, edukacija, edukacija.

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

Prijavi se na novosti.

Ananas e-commerce platforma ostvarila je impresivne rezultate u 2024. godini, sa dva miliona jedinstvenih korisnika i trostrukim rastom u svim poslovnim segmentima u odnosu na prethodnu godinu. Razgovarali smo sa Ivanom Kampel, menadžerkom korporativnih komunikacija, i Stefanom Alčakovićem, Head of Growth, iz Ananasa koji su podelili uvide u ključne izazove i prilike. Takođe, naši sagovornici su ocenili i budućnost e-commerce sektora u Srbiji i regionu u 2025. godini.