Kako izgleda jedan vaš tipičan radni dan u kompaniji? Da li je fokus više na operativnim zadacima ili strategiji razvoja?
Mogu slobodno reći da nijedan dan ne liči jedan na drugi. Industrija u kojoj poslujemo je veoma dinamična i podložna promenama, kako na globalnom nivou, tako i na dnevnom. Shodno tome, mogu reći da moj radni dan obuhvata operativne aktivnosti, kao i aktivnosti usmerene na razvoj strategije, u zavisnosti od trenutnih prioriteta i ciljeva.
Nezaobilazni su interni sastanci sa liderima timova, kao i sa klijentima, kako bismo imali pregled razvoja procesa i transporta. To nam omogućava da predupredimo potencijalne poteškoće ili da se prilagodimo zahtevima tržišta. Ukratko, moj radni dan predstavlja balans između operativnih zadataka i strateškog razmišljanja, a oba aspekta su ključna za uspešan rad.
Koji su najveći izazovi sa kojima se susrećete u ovoj industriji u Srbiji i regionu?
Najveći izazov za našu industriju jeste velika promena i fluktuacija tržišta. Sve što se dešava na evropskoj i svetskoj sceni na neki način se odražava na naše usluge i servise. Ova godina je bila posebno izazovna jer je bilo teško predvideti promene, s obzirom na to da se značajno razlikuje od prethodnih godina.
Međutim, ključno je što smo uspeli da se prilagodimo svim situacijama sa kojima smo se suočavali, kao i da pronađemo nove kanale poslovanja. Težimo da u narednoj godini budemo još bolji.
Na koji način FERCAM gradi i održava dugoročne odnose sa klijentima? Šta je ono što klijenti najviše cene u vašim uslugama?
Naš fokus poslovanja usmeren je ka klijentima – bez njih, ne bi bilo ni nas. Iz tog razloga nastojimo da sa klijentima gradimo dugoročne odnose zasnovane na razumevanju i posvećenosti. Svaki klijent nam je važan, a upravo to nas izdvaja u ovoj industriji.
Koliko je personalizacija rešenja važna za vaše klijente i na koji način odgovarate na specifične zahteve različitih industrija?
Personalizacija rešenja od ključne je važnosti za naše klijente jer omogućava da svaki klijent dobije rešenje usklađeno sa svojim potrebama, ciljevima i izazovima. S obzirom na to da poslujemo sa kompanijama iz različitih industrija, trudimo se da svoj servis prilagodimo kroz našu flotu vozila, automatizovane procese, pojednostavljen sistem komunikacije i brzinu isporuke. Personalizovan pristup omogućava nam veću efikasnost, konkurentsku prednost i zadovoljstvo krajnjih korisnika.
Kako lokalni tim doprinosi ukupnoj strategiji kompanije i koliko je važno regionalno prisustvo?
FERCAM poseduje mrežu od preko 100 kancelarija širom sveta. Svaki lokalni tim značajno doprinosi celoj mreži, a kada je u pitanju FERCAM Beograd, mogu slobodno reći da smo jedna od većih i vodećih filijala u Evropi, ali i na Balkanu. Regionalno prisustvo omogućava brže prilagođavanje usluga tržištu, efikasnije operacije, jednostavniju komunikaciju i uspešniju implementaciju globalne strategije.
S druge strane, globalno prisustvo je izuzetno važno jer vodeće svetske kompanije sve više preferiraju poslovanje na globalnom nivou i na taj način biraju svoje partnere. Što je mreža poslovanja veća, to je i veća podrška regionalnim timovima, što nas čini otpornijima na promene i spoljne uticaje.
Koji su vaši planovi za dalji razvoj poslovanja u Srbiji? Da li postoje novi servisi ili tehnologije koje planirate da uvedete?
Moramo priznati da smo tokom prethodne godine intenzivno radili na inovacijama i automatizaciji poslovnih procesa. Uveli smo Project 44, inovativan sistem za praćenje vozila u realnom vremenu, koji klijentima omogućava da prate robu od mesta utovara do mesta istovara. To povećava efikasnost usluge, zadovoljstvo kupaca i smanjuje operativne aktivnosti.
Takođe, ove godine smo implementirali inovativna rešenja poput HVO goriva, čime FERCAM doprinosi očuvanju životne sredine i kontinuirano radi na smanjenju uticaja transportnih i logističkih aktivnosti na životnu sredinu. Ovo su samo neki od projekata na kojima smo radili u prethodnom periodu, a u narednom planiramo da dodatno jačamo i rastemo. Već imamo razvijene planove za proširenje poslovanja na balkanskom poluostrvu, ali nećemo unapred otkrivati sve detalje – težimo da idemo korak po korak.