Osvrt na “Humanity”: Igra koja oblikuje budućnost 

Kako je i sam dizajner igre Humanity, Yugo Nakamura, rekao, igra je prvobitno inspirisana gomilama ljudi. Kada je dodatno obrazložio koncept, Nakamura je rekao da ima strahopoštovanje prema masi ljudi koji čekaju u redu za strip konvencije i događaje iz pop kulture u Tokiju. Očigledno je bio fasciniran time kako su ljudi uredno čekali ćaskali, kao da to nije velika stvar. Poučen ovim iskustvom, dizajner je postavio cilj sebi i svom nagrađivanom studiju "tha ltd." da naprave igru koja će simulirati suptilno uzdizanje mase i kolektivnog flow-a. Tako je nastala igra “Humanity”.

Vreme Čitanja: 4 min

humanity game

Izvor: Humanity

Filozofija teme i narativ 

Ova puzzle igra koketira sa žanrovskim odrednicama ne bi li izašla van konvencionalnih okvira. Testira kognitivne kapacitete igrača, čineći da se čas osećate kao glupan a čas kao kompletni genije. No, prava magija ove igre leži u orkestriranim pokretima njenih masivnih, prepunih hordi – prizoru sposobnom da evocira vrtlog emocija, od ushićenja do strahopoštovanja, pa čak i tračkom terora. 

U svojoj srži, igra je dovoljno jednostavna: vodite beskonačni tok ljudi prema dalekoj svetlosti. Ipak, samo iskustvo je daleko od običnog. Postavka je nadrealni pejzaž, gde svetleći šiba inu ima funkciju vodilje kolektiva. Okolina je vrtoglavi niz vrhunske, brutalističke arhitekture koja se proteže visoko iznad oblaka. 

Kao vođa, podarena vam je moć da manipulišete grupom na razne načine, dajući im komande kao što su zaokret, skok i grananje. Odluka u deliću sekunde može doneti ili slomiti vaš uspeh, lako pretvarajući ono što može biti dosezanje snova u noćnu moru. Jedan pogrešan potez i kolektiv će se strovaliti u bezgranični ambis, evocirajući osećanja koja su delimice frustracija i frojdovski haos. 

Ali za one koji mogu da drže korak sa vrtloglavim plesom čovečanstva, nagrade su uzvišene, visceralni doživljaj koji čini da se osećate okrepljeno i živo. Izgleda da nam igra šalje poruku da samo radom kao kolektivna jedinica, mi, čovečanstvo, možemo da preživimo i stvorimo nešto zaista neverovatno. 

Tehnikalije

Iako je vizuelno veoma neobična, igra uključuje VR režim, koji nije neuobičajen u poređenju sa nekim redizajniranim VR naslovima koji izlaze. Međutim, činjenica da se igrate kao duh psa čuvara, daje VR-u poseban osećaj. Uzevši to u obzir, igrači imaju mogućnost da igraju igru na “normalnom” ekranu (monitoru) ili da koriste VR slušalice, bilo za PC ili PS5. 

Pored VR-a, tu je i zabavni nivo za kreatore, koji budućnost igre zasniva na korisničkoj bazi i sadržaju koji je kreirao korisnik. Činjenica da “Humanity” toliku pažnju posvećuje sadržaju koji su generisali igrači predstavlja vitalnu komponentu, što se ogleda i u samoj igri. Dizajneri su obezbedili sve građevinske blokove neophodne igračima za kreiranje umnih zagonetki. “Story” režim služi isključivo stvar ukusa, i nudi neograničeni potencijal za stvaranje. Svako ko je pravi ljubitelj puzzle igara treba da iskoristi mogućnosti ovog igrališta kako bi se inspirisao. 

Čak i tokom beta faze, niz slagalica koje su fanovi napravili je bio inspirativan. Mnogi od njih bili su omaž ikoničnim gejming elementima kao što su PlayStation logotip i kolosalni desktop računar. Za one koji traže više izazova, predlažemo da se upuste u avanturu višespratne piramide ili u testiranje platforme dizajnirane specijalno za pomenutog psa čuvara. Programeri su najuspešniji u zagonetkama, sudeći po korisničkim ocenama, i redovno ih predstavljaju javnosti. Sa tako ekspanzivnom mehanikom igre, izvesno je da će zajednica nastaviti da pravi izazove za programere koji će ih držati budnim. 

Stalna reinvencija 

Jedna od najvećih prednosti ove igre, koja se izdvaja u žanru i u svetu igara uopšte, jeste činjenica da se stalno iznova izmišlja. Na šta mislimo pod ovim? 

“Humanity” je igralište za eksperimentisanje, gde pritisak ne postoji. Lepota leži u slobodi da zadržite neuspele pokušaje kao inpute za sledeći pokušaj, omogućavajući besprekornu navigaciju komandnog niza. Sa zamršenim nivoima koji testiraju granice vašeg uma, lako je izgubiti se u izazovu. Ali ne brinite, igra vam čuva leđa video savetima prilagođenim za svaki nivo. Međutim, imajte u vidu da će njihovo gledanje uticati na vaš krajnji rezultat, i propustićete moguće ciljeve skrivene na svakom nivou. 

Pomenuti ciljevi, takozvani Goldies, su svojevrsni Oskari koji čekaju da budu spaseni i odneti na sigurno. Sakupljanje njih je ključni deo igre, jer imaju funkciju zvezdi rezultata, otključavajući poslednju misiju u svakom poglavlju. Ali pazite, pokupiti i isporučiti Goldie može pretvoriti i najjednostavniji nivo u kompletni haos. Sa vedrije strane, sakupljanjem Goldies-a otključavaju se raznovrsne mogućnosti za ulepšavanje likova, mogućnost pauziranja igre i druge karakteristike. 

I ako ste mislili da je to sve, zapitajte se još jednom. Neki nivoi se u potpunosti vrte oko spasavanja Goldiesa, istovremeno upravljajući ograničenjem stanovništva. Ne samo da moraš da izvučeš Zlatokosu, već ne možeš da priuštiš da izgubiš ni jednog od svojih ljudi usput. Čovečanstvo je gospodar držanja vas na ovima, sa ciljevima nivoa koji se razlikuju i divlje pomeraju unutar jednog poglavlja. 

Kao što je prethodno pomenuto, svaki odeljak igre otkriva novo iznenađenje, bilo da se radi o svežem skupu sposobnosti ili kompletnom remontu dinamike gameplaya. Drugo poglavlje, na primer, izaziva igrače da se prebace sa puzzli u realnom vremenu na unapred planiranu strategiju. Taman kada pomislite da ste savladali ovaj novi stil, igra se ponovo izvrće, uvodeći antagoniste u treće poglavlje. Nazvani “Drugi”, ove osobe su vam potpuno nepoznate, i ne prezaju od toga da ometaju vaš napredak. Svaki put kad zgrabite Goldie, oni će krenuti na put u nameri da vam ukradu uspeh. Ali, nismo čak ni zagrebali površinu onoga što ova igra nudi. Spremite se za neočekivane obrte, epske bitke i putovanje u carstvo bizarnosti. 

Zaključak 

Privlačnost “Humanity” igre je neosporna – remek-delo zamršenog dizajna i konceptualizacije. Ova očaravajuća zagonetna igra se proteže i dovodi u pitanje vaš kognitivni pristup, povremeno vas gurajući na ivicu frustracije, ali vas uvek nagrađuje euforičnim osećajem uspeha. Njen vizuelni i auditivni sjaj nije ništa manje fascinantan, i nemoguće je ne biti očaran beskrajnom hordom koja se proteže kroz svaki nivo. To je pravo umetničko delo, očaravajuće i atraktivno za sve koji se usude da se otisnu na ovo putovanje. 

Pored toga, suptilni podtonovi koji ukazuju na neophodnost saradnje čovečanstva čine je laganom satirom na današnje moderno društvo, koje se naizgled razdvaja zbog raznih razlika. Ukratko, to je upravo  ono što jedna igra treba da bude, zabavna i angažovana, sa porukom o društvu i višim ciljem. 

Dino Kurbegović is a project coordinator and an investor and technology enthusiast with years of experience in managing complex projects. His journey into content writing began in 2014, covering finance, investing, crypto, technology and complex technical topics.

Prijavi se na novosti.

Prijavi se na novosti.