Kako AI generiše sadržaj?
Ukratko, generativni AI koristi procese mašinskog učenja da bi prozujao kroz zapanjujući broj vizuelnih i tekstualnih podataka, uglavnom onlajn, i shvatio koje se stvari pojavljuju jedna do druge i tako formirao algoritme. Ovi algoritmi razlikuju ključne stvari koje će koristiti AI generisani tekst ili slika. Rečeno jednostavnije, AI stvara output na osnovu ogromne količine podataka na kojima je obučen, a na osnovu odziva korisnika stvara output koji spada u spektar verovatnoće koji je utvrđen podacima na kojima je obučen.
Imajte na umu da je ovo pojednostavljeno objašnjenje kako AI funkcioniše, ali je relevantno za naše istraživanje teme.
Zašto bi te bilo briga?
Čini se da se sve više sadržaja generisanih od strane AI pojavljuje na uglednim sajtovima kao alternativa “tradicionalnom” generisanju sadržaja (odnosno, koju je napisao pisac sadržaja ili bloger). Međutim, to nije tako jednostavno kao što možda mislite. Iako AI može da postavlja velika pitanja i vodi pisce sadržaja određenim istraživačkim putem, tekstovi koje kreira često mogu da sadrže činjenične netačnosti, koje onda zahtevaju ljudsku intervenciju. Izgleda da sajtovi u izvesnoj meri koriste sadržaj generisan od strane AI, ali ga kombinuju sa ljudskim piscem koji ga potom usavršava kako bi imao više smisla i bio u skladu sa aktuelnim trendovima i popularnim temama.
Kao konzument onlajn sadržaja, trebalo bi da vodite računa da li je ono što konzumirate činjenično ispravno i da li vam pruža bilo kakvu vrednost. Ovo je primarni razlog zašto bi trebalo da brinete o sadržaju koji generiše AI, s obzirom da sajtove koji ga koriste očito nije briga za ovaj aspekt negovanja publike i da ne proveravaju sadržaj koji objavljuju.
Kako Google tretira AI generisani sadržaj?
Zvanično, Google ne zabranjuje ili kažnjava sadržaj koji generiše AI, što bi mogao da bude jedan od razloga zašto smo svedoci tolikog širenja AI sadržaja. Ovo nikako nije loša stvar, jer Google više pažnje posvećuje korisnosti sadržaja nego tome ko ga je kreirao. Jedna od parola koju Google koristi je : “Nagrađivanje visokokvalitetnog sadržaja, kako god da se proizvodi.”
U suštini, to se prevodi u to da Google vrednuje ljudske potrebe, što znači da će se sadržaj koji je relevantan, originalan, visokog kvaliteta i autoritativan među drugim korisnicima, visoko rangirati, bez obzira na to ko ili šta ga je napisao. Za one koji žele da naprave web sajt i popune ga ChatGPT sadržajem i automatizuju ceo proces bez trošenja vremena na doradu sadržaja, Google će ih kazniti.
Kako otkriti tekst koji je generisao AI
Na internetu postoje brojni alati koje možete koristiti da biste proverili da li je tekst plagijat ili kreiran od strane AI. Naravno, većina njih pokušava da vam naplati za svoje usluge, ali postoji sve veći broj potpuno besplatnih ili probnih verzija koje možete koristiti za brzo testiranje teksta koji je kreirao vaš omiljeni sajt, kreator sadržaja ili čak učenik ako ste nastavnik.
AI detekcija podrazumeva korišćenje mašinskog učenja i obrade prirodnog jezika da bi se identifikovali obrasci i utvrdilo da li sadržaj generiše AI ili ljudi. Alatke za otkrivanje AI analiziraju kontekst i predviđaju verovatnoću reči zasnovanih na obrascima. Ako tekst prati predvidljive obrasce, verovatno je AI generisan, dok su ljudski napisane rečenice raznovrsnije i kreativnije.
Ponavljanje reči i nedostatak dubine su pokazatelji AI generisanog teksta. AI generisani sadržaj takođe može da sadrži netačne ili zastarele informacije i da ima efikasniji i ujednačeniji format i strukturu u poređenju sa tekstom koji je napisao čovek. Pored toga, tekst koji pišu ljudi često uključuje greške u kucanju, neformalni jezik i sleng. Alatke za AI detekciju takođe mogu da analiziraju slike i video zapise pomoću anomalija piksela da bi otkrile sadržaj koji je generisao AI.
Testiranje alatki za AI detekciju
Da bismo testirali hipotezu da vam online alati mogu pomoći da identifikujete da li je tekst AI generisan, okrenuli smo se ChatGPT-u za kreiranje sadržaja, a u nastavku ćete pronaći testove istaknutih alata za detekciju, kao i preporuke za korišćenje.
Pitali smo ChatGPT da napiše blog post o mačkama koristeći sledeći upit: “Preuzmite ulogu kreatora sadržaja i napišite blog post o mačkama, fokusirajući se na njihove društvene karakteristike, zašto ih ljudi vole, neke prednosti i mane čuvanja mačaka, kako se pravilno brinuti o njima, i dajte srceparajući zaključak. Kreirajte objavu bloga od 1000 reči u skladu sa gorepomenutim.”
Rezultati Content at Scale. Izvor: Screenshot autora
Content at Scale
Alat je procenio da su tekst napisali i AI i čovek, ističućo neke od elemenata koje vidi kao najverovatnije napisane od strane AI.
Content at scale results. Source: Author screenshot
Alat je procenio da su tekst napisali i AI i čovek, ističućo neke od elemenata koje vidi kao najverovatnije napisane od strane AI.
Hive
Sledeći alat koji smo koristili je Hive Ai-detektor, koji je pokazao sledeće rezultate kada smo povezali naš mačji blog post.
Rezultati alata Hive. Izvor: Screenshot autora
Za ovaj blog post, Hive je uradio mnogo bolji posao, pokazujući da je 99,9% sadržaja AI generisan.
GPT Zero
Sledeći alat koji smo koristili je GPT Zero Ai-detektor, koji je pokazao sledeće rezultate kada smo povezali naš mačji blog post.
Rezultati GPT zero. Izvor: Screenshot autora
GPT Zero je pokazao da je tekst u potpunosti napisao čovek, što znači da nije uspeo tokom ovog testa.
Copyleaks
Sledeći alat koji smo koristili je Copyleaks Ai-detektor, koji je pokazao sledeće rezultate kada smo povezali naš mačji blog post.
Copyleaks rezultati. Izvor: Screenshot autora
Copyleaks je takođe pokazao da je blog post napisao čovek, što znači da je takođe pao na ovom testu.
Zaključak
Dok se AI generisani sadržaj širi i, po svemu sudeći, ta praksa će se samo nastaviti, važno nam je da razumemo kako je kreiran i na šta da obratimo pažnju prilikom konzumiranja takvog sadržaja. Čini se da Google ima najbolju ideju, odnosno sadržaj koji je relevantan će se najbolje rangirati i obezbediti vrednost, bez obzira na to ko ili šta ga je napisao, a to je ono što mi, kao korisnici, takođe treba da tražimo.
Ako ste kompanija ili nastavnik, koji želi da proveri da li je tekst AI generisan, postoje online, besplatni alati koje možete koristiti, ali kao što ste videli sa našeg testa, nisu savršeni. Neki će vam dati pomešane rezultate, a drugi će pokazati visok nivo tačnosti, ali na kraju, sve se svodi na profesionalizam, poverenje i kvalitet sadržaja koji tražite. Ako vaši pisci koriste alatke za korekturu i gramatiku, AI alarm se može aktivirati ako se neke od rečeničnih struktura menjaju pomoću takvih alatki.
Na kraju, Content at Scale i Hive su izgleda najbolje opcije ako ste preterano zabrinuti zbog konzumiranja AI sadržaja. Naš predlog bi bio da se ne stresirate previše oko toga; Sve dok dobijate vrednost i ne budete pogrešno informisani, uživajte u slobodnom sadržaju, kako kaže Google, bez obzira na to ko ga je ili šta kreirao!