Značaj audita u digitalnom marketingu

Razgovarali smo sa Željkom Bošnjakom i Vladimirom Ćukom, stručnjacima za digitalni marketing, koji smatraju da sistematska analiza (audit) - kroz ispitivanje, intervjue i uvid u dokumentaciju - može unaprediti poslovne performanse i boljšati svaki bizni. Audit poslovanja, prema njihovim rečima, ključan je za optimizaciju e-Commerce biznisa. Zamislite šta moze da uradi dobar audit, a onda zamislite sta moze da uradi jako dobar audit? – reči su dvojice stručnjaka koji otkrivaju strategije i pružaju savete za poboljšanje online prodaje.

Vreme Čitanja: 2 min

audit-digitalk-1272-fi

Izvor: Digitalk konferencija

WEBMIND: Šta je dobar audit?

Ćuk: Dobar audit predstavlja transparentnost – a to pre svega znači otvorenost onoga ko želi da ga radi, ka ljudima koji će ga raditi. Potrebno je da u toj saradnji ne postoje tajne. Kompanije često znaju da sakrije određene podatke, stoga je otvorenost ključna stvar, pošto je potrebna neprestana komunikacije između obe strane.

WEBMIND: Kako kvalitetno prikupiti podatke za e-Commerce sajt?

Bošnjak: Kada su kompanije otvorene i kada njihovim spoljnim saradnicima daju određene pristupe koji omogućavaju pristup određenim kanalima i „rade audit“ to je dovoljno ljudima koji se bave tim poslom da ga urade na kvalitetan način.

audit-digitalk-1272-ps1

WEBMIND: Zbog čega je bitno uključiti „prave ljude“ u izradu audit-a?

Bošnjak: Auditom se bave pojedinci specializovani za specifični deo posla. Nakon svih analiza i prikupljenih podataka koji pomažu u pravljenju strategije (kampanje) , to sve neko mora da sistematizuje, objedini i donese zaključke. Te zaključke donose ljudi koji se razumeju u biznis, i razumeju ljude koji rade audit. Ti kvalitativni zaključci sa jakom osnovom realnih podataka daju nešto što predstavlja akcioni plan koji je potrebno sprovesti nakon audit-a.

WEBMIND: Saveti za poboljšanje online prodaje i poruka.

Ćuk: Potrebno je adekvatno predstaviti korisne pogodnosti i predočiti ih kupcima. Svi nude proizvode i cene koje su manje-više iste. Servisi i benefiti koji se nude kupcima su različiti od e-Commerca do e-Commerca, od marketplace-a do retail-a.

Poruka za domaće e-Commerce biznise je da se ugledaju šta rade biznisi van naše zemlje. Potrebno je videti da li su oni usmereni na akcije ili na servise i uveriće se da su usmereni više na servise i podršku ka samim kupcima nego ka cenovnoj politici.

WEBMIND: Možeš da nam navedeš primer dobre online prodaje?

Bošnjak: Dobar primer su aparati za kafu kompanije Gigatron, koji melju kafu. Ta kompanija je organizovala  obuku za korišćenje aparata pri kupovini pošto je ljudima veliki izazov korišćenje i održavanje. Taj dodatni segment je nešto što može da prelomi kod ljudi da kupe proizvod.

Prema rečima naših stručnjaka, dobar audit je pola posla, a jako dobra audit je još bolji, pošto posle audita slede aktivnosti koje dopunjuju celovitu sliku. Oni ga poistovećuju sa zdravstvenim stanjem tvrdeći, da je potrebno, kao i na lekarskom pregledu, pri analizi audita obuhvatiti sve segmente kako bi uspeli da sagledamo kompletnu sliku i pristupimo poboljšanju proizvoda i prodaje. Ćuk i Bošnjak su na ovogodišnjem „E-Comerce day“ u Zrenjaninu, koji je okupio sve relevantne činioce domaćeg eCommerce ekosistema, održali kvalitetno predavanje koje je okupilo veliki broj posetilaca, koji su sa zadovoljstvom slušali savete mladih stručnjaka.

Bošnjak je martech konsultant sa preko 15 godina iskustva, specijalizovan za implementaciju marketinških tehnologija u kompanijama poput Philip Morris International i startupu Bitebell. Kao nezavisni konsultant, sarađuje s brojnim preduzećima kako bi unapredio njihovo poslovanje kroz napredne marketinške strategije. Ćuk je digitalni strateg sa bogatim iskustvom u analitici, digitalnim medijima i razvoju poslovanja i inovacija.

Profesor književnosti zagubljen u odajama ekonomskog, tech i IT novinarstva.

Prijavi se na novosti.