WEBMIND: Možete li nam reći nešto više o vašoj profesionalnoj pozadini i trenutnoj ulozi u kompaniji e-Ponuda?
Moja karijera u digitalnom marketingu počela je pre 11 godina u američkoj kompaniji YourBow koja se bavi digitalnim oglašavanjem. To je bio moj ulaz u AdOps, Programmatic, AdTech i primenu novih tehnologija za optimizaciju digitalnog oglašavanja. Kroz rad u kompanijama koje se bave izdavaštvom, najkompleksnijim online portalima za trgovinu, kao i drugim oblastima u sveri marketinga, učestvovao sam u razvoju i implementaciji inovativnih strategija za klijente, prilagođavanju AdTech rešenja što je itetako doprinelo mom sadašnjem znanju i iskustvu. Kako je industrija digitalnog oglašavanja u stalnom pokretu, a tehnološke inovacije su ključne za njen razvoj, tako moram i ja uvek da budem u toku.
Uloga u kompaniji e-Ponuda obuhvata integraciju najnovijih tehničkih dostignuća za unapređenje partnerskih kampanja i povećanje konverzija. Očekujem da ćemo videti još više personalizacije u oglašavanju, uz napredak u AI tehnologijama i automatizaciji, što će omogućiti još efikasnije i ciljane kampanje. Iskustvo u radu u adops, programmatic i adtech delu Moj cilj je da nastavim sa promenama, koristeći inovacije kako bih pomogao našim partnerima da ostvare još bolje rezultate.
WEBMIND: Koji su trenutni trendovi u e-commerce industriji na koje se e-Ponuda fokusira?
Trendovi u e-commerce industriji na koje se e-Ponuda fokusira su transparentnost informacija, omnichannel pristup i unapređenje kategorizacije kataloga proizvoda.
Transparetnost informacija – e-Ponuda se ističe kao platforma koja korisnicima nudi transparentne informacije o proizvodima, prodavcima, cenama i ostalim važnim informacijama koje olakšavaju odlučivanje pri kupovini. Ovo je ključni faktor u izgradnji poverenja kod potrošača i važan trend u razvoju online trgovine.
Omnichannel pristup – Dinamičan razvoj veštačke inteligencije i integracija različitih podataka i platformi omogućavaju e-Ponudi da stvori novi maloprodajni doživljaj gde se online i offline iskustva spajaju, pružajući korisnicima jedinstven pristup kupovini.
Rast-unapređenje kategorija proizvoda – Neki od proizvoda koji beleže najveći rast na e-Ponudi su moda, proizvodi za kuću i baštu, nameštaj i dečije igračke. Moda se naročito izdvaja kao jedna od tri najtraženije kategorije na tržištu.
Ovi trendovi ilustruju kako e-Ponuda koristi naprednu tehnologiju i tržišne podatke da poboljša iskustvo kupovine za svoje korisnike, te se pozicionira kao lider u e-commerce sektoru u Srbiji.
WEBMIND: Koji su najveći izazovi sa kojima se suočavate u e-commerce sektoru i kako ih e-Ponuda prevazilazi?
Najveći izazovi sa kojima se e-Ponuda suočava u e-commerce sektoru je definitivno upravljanje milionima proizvoda i ponuda više od 300 partnera u Srbiji u više od 2500 kategorija. Takođe, kontinuiran izazov predstavlja i upravljanje opisima proizvoda, slikama, njihovo povezivanje sa istim proizvodom i nakon toga prikaz istih na našoj virtuelnom shopping mall-u za više od 2 miliona jedinstvenih korisnika svakog meseca.
Sa korisničke strane, glavni izazov je izgradnja poverenja posetilaca portala i to se gradi godinama. Zbog toga je naš pristup razvoju funkcionalnosti fokusiran na korisnike i njihove potrebe, koje vidimo kroz upotrebu portala. Ovo ne bismo mogli bez analitičkog pristupa i razumevanja ponašanja potrošača i njihovih kupovnih navika.
Što se tiče prevazilaženja izazova sa kojima se suočava ePonuda u e-commerce sektoru, nekoliko ključnih inicijativa se primenjuje, kao što su transparentnost, tačnost i lakoća informisanje potrošača, konstantno unapređenje UX-a i Integracija veštačke inteligencije – korišćenjem AI tehnologija.
Želimo da olakšamo samu upotrebu i prikaz korisnih informacija posetiocima sajta i cilj nam je da poboljšamo personalizaciju iskustva kupovine, što može privući više korisnika i olakšati prelazak na modernije metode plaćanja.
WEBMIND: Kako e-Ponuda pristupa digitalnom marketingu i koje strategije smatrate najefikasnijima u privlačenju i zadržavanju kupaca?
Na pitanje kako e-Ponuda pristupa digitalnom marketingu i koje strategije koristi za privlačenje i zadržavanje kupaca, možemo izdvojiti nekoliko ključnih strategija:
- Ulistavanje partnera: Komunikacija sa partnerima kojima se pruža adektvatna usluga i vid saradnje da bi razumeli koncept ulistavanja njihovih proizoda na portalu ePonuda, sa kojim bi imali mogućnost prikazivanje proizvoda potencijalnim kupcima, i da kupci imaju osećaj da je taj proizvod prikazan sa svim relevatnim podacima bez potrebe da tragaju i upoređuju na drugim sličnim portalima proizvod. Poverenje i komunikacija je vrlo bitna stavka za kupca i partnera, da bi na kraju imali ostvaren cilj.
- Napredno oglašavanje (Advanced Advertising Options): ePonuda koristi napredne mogućnosti oglašavanja koje omogućavaju precizno targetiranje potrošača u različitim fazama kupovine. Ovo im omogućava da pružaju izuzetno relevantne i kvalitetne pozicije koje se direktno odnose na potrebe i interese korisnika.
- Specijalni moduli (Special Modules): Ove funkcionalnosti na platformi omogućavaju ePonudi da izgradi uspešnu saradnju sa bankama i mobilnim operatorima, koji imaju mogućnost plaćanja proizvoda na rate. I na taj način omogućavamo našim posetiocima mogućnost plaćanja na rate.
- Analitika i personalizacija: ePonuda koristi analitiku za razumevanje potreba i ponašanja svojih korisnika. Na osnovu prikupljenih podataka, platforma personalizuje ponude i pruža korisnicima relevantne informacije u svim fazama kupovine, od pretraživanja proizvoda do donošenja odluke o kupovini.
- Izgradnja poverenja i vrednosti informacija: Kroz kontinuirano pružanje vrednih i tačnih informacija, ePonuda gradi poverenje sa svojim korisnicima. Ovo je ključno za zadržavanje kupaca, jer kada korisnici veruju platformi, češće se vraćaju i koriste je kao glavni izvor informacija i kupovine.
Ove strategije omogućavaju ePonudi da efikasno privlači i zadržava korisnike, što je ključno u hiperkonkurentnom okruženju online trgovine.
WEBMIND: Na koji način vidite ulogu veštačke inteligencije i novih tehnologija u oblikovanju budućnosti e-commerce sektora?
Veštačka inteligencija (AI) i nove tehnologije imaju ključnu ulogu u oblikovanju budućnosti e-commerce sektora. To se pre svega ogleda kroz optimizacija operacija, pre svega u lancima snabdevanja i logistike, analizu e-commerce podataka i poboljšanje korisničkog iskustva gde se veštačka inteligencija koristi za personalizaciju iskustva kupovine što pomaže u povećanju zadovoljstva kupaca i verovatnoće ponovne kupovine.
U suštini, veštačka inteligencija i nove tehnologije su neizostavni delovi evolucije e-commerce sektora, što omogućava kompanijama da budu konkurentnije, da se brže prilagođavaju promenama na tržištu i da efikasnije zadovoljavaju potrebe svojih kupaca.
WEBMIND: Koji trendovi u e-commerce industriji će, po vašem mišljenju, oblikovati narednih nekoliko godina?
Teško je predvideti kako će se trendovi u e-commerce industriji oblikovati narednih nekoliko godina, ali moje mišljenje na osnovu trenutnog stanja, je da će integracija podataka na jednom mestu postati ključna u privlačenju i zadržavanju kupaca. Platforme koje pružaju ove informacije na jednom mestu, poput e-Ponuda, imaće sve veću ulogu u donošenju odluka o kupovini među potrošačima.
Veštačka inteligencija će nastaviti da igra sve značajniju ulogu u personalizaciji iskustva kupovine, optimizaciji operacija i analizi podataka. Očekuje se da će AI omogućiti prodavcima da bolje razumeju i predviđaju ponašanje potrošača. Takođe, prekid korišćenja third-party cookies (kolačića trećih strana) predstavlja značajan izazov za digitalni marketing. Glavni problem će biti gubitak sposobnosti praćenja korisničkog ponašanja preko različitih sajtova, što je ključno za ciljanu reklamu i personalizaciju sadržaja. Marketari će morati da se oslone više na first-party cookies, koje direktno postavljaju na svojim sajtovima, ali ovi podaci su često manje obuhvatni. Biće izazovno održati isti nivo personalizacije i efikasnosti u reklamiranju bez detaljnog uvida u interesovanja i navike korisnika koje pružaju kolačići trećih strana.
S druge strane, najveću korist će imati poslovanja koja obuhvataju logistiku i efikasnost isporuke koji ostaju ključni faktori za uspeh u e-commerce. Poboljšanja u „last mile“ dostavi i ispunjenju narudžbina biće presudna za zadovoljstvo kupaca.
S obzirom da se iz godine u godinu povećava svest o održivosti i etičkim pitanjima, to može dovesti do toga da potrošači preferiraju brendove koji pokazuju društvenu odgovornost. E-commerce sektori će morati da integrišu ove vrednosti u svoje poslovanje kako bi privukli savremenog potrošača.