e-Commerce

Pogledajte više

Najnovija istraživanja otkrivaju da veštačka inteligencija (AI) u elektronskoj trgovini sve češće biva korišćena na načine koji prevazilaze legitimno unapređenje korisničkog iskustva. Umesto samo da olakša kupovinu, AI je postao moćno oružje za manipulacije: od masovno generisanih lažnih recenzija i automatske promene cena do prodaje vešto izrađenih falsifikata i psihološki preciznog targetiranja potrošača kroz oglase.
Savremeni e-commerce i maloprodaja suočavaju se sa velikim izazovima u balansiranju zaliha – premalo proizvoda dovodi do „out-of-stock” situacija i gubitka prodaje, dok višak zaliha povećava troškove i rizik od otpisivanja robe. Tradicionalne metode planiranja koje се oslanjaju isključivo na istorijske podatke često ne mogu da isprate tempo tržišta.
Ako mislite da e-commerce funkcioniše tako što kliknete „dodaj u korpu” i roba se magično pojavi na vratima, pogrešićete samo za desetak koraka i tridesetak ljudi. Kupovina nikad nije bila brža, a logistika nikad nije bila zahtevnija. Savremena e-trgovina više ne počiva na sajtu, već na logistici. Sve ono što potrošač ne vidi – skladištenje, pakovanje, sortiranje, praćenje isporuke, rad noću, greške, povrati – zapravo je ono što odlučuje da li će taj potrošač postati lojalan kupac. Nije poenta prodati. Poenta je isporučiti – tačno, brzo i bez greške.
Ecommerce Asocijacija Srbije predstavila je prvo nacionalno istraživanje tržišta elektronske trgovine u Republici Srbiji, koje donosi jedinstven i sveobuhvatan uvid u stanje i pravce razvoja domaćeg e-commerce tržišta. Izveštaj je objavljen na preko 140 strana, a u njegovoj pripremi učestvovali su ključni akteri iz institucija, privatnog sektora i same e-commerce zajednice.
All articles loaded
No more articles to load