„Jučer smo prešli 275 miliona mesečno aktivnih korisnika na @Treds. Veliko hvala svima koji su nam pomogli da dođemo do ove tačke. Ima još mnogo posla, i puno stvari koje treba popraviti, ali ima nešto uzbudljivo u vezi sa ovim mestom,“ izjavio je Moseri.
Brz uspon i konkurencija
Treds je lansiran kao odgovor na promene na platformi X (ranije poznatoj kao Twitter) nakon što ju je preuzeo Ilon Mask. Mnogi korisnici, nezadovoljni novim smernicama i funkcionalnostima X-a, počeli su da traže alternativne platforme za mikroblogovanje. Meta je iskoristila ovu priliku, lansirajući Treds kao tekstualno orijentisanu društvenu mrežu integrisanu sa Instagramom, objavio je portal TechChruch.
U prvih pet dana od lansiranja, Treds je prikupio 100 miliona korisnika, što je bio najbrži rast korisničke baze za jednu aplikaciju do tada. Do aprila 2024. godine, platforma je dostigla 150 miliona MAU, a u avgustu iste godine 200 miliona MAU, što ukazuje na dodatnih 75 miliona korisnika u samo tri meseca.
Funkcionalnosti i strategija
Treds omogućava korisnicima objavljivanje tekstualnih ažuriranja do 500 karaktera, uz mogućnost dodavanja linkova, fotografija i video zapisa do pet minuta. Platforma je dizajnirana da podstakne otvorene razgovore i interakciju među korisnicima, sa posebnim fokusom na zabavni sadržaj, za razliku od politički orijentisanih diskusija koje dominiraju na nekim drugim mrežama.
Integracija sa Instagramom omogućava korisnicima da lako prenose svoje pratioce i mreže, što je dodatno doprinelo brzom rastu Tredsa. Meta je takođe uvela funkcionalnosti kao što su ankete, GIF-ovi i automatsko prevođenje objava, čime je platforma postala privlačna širokom spektru korisnika.
Izazovi i budućnost
Iako je rast korisničke baze impresivan, Treds se suočava sa izazovima u vezi sa moderacijom sadržaja. Korisnici su izrazili frustraciju zbog nedosledne moderacije i prisustva neprimerenog sadržaja. Meta je svesna ovih problema i radi na unapređenju sistema moderacije kako bi obezbedila sigurnije i prijatnije okruženje za korisnike.
Pored toga, Treds se suočava sa konkurencijom drugih platformi za mikroblogovanje, uključujući X i novije aplikacije kao što su Mastodon i Bluesky. Međutim, integracija sa Instagramom i fokus na zabavni sadržaj daju Tredsu jedinstvenu prednost na tržištu.
Dostizanje 275 miliona mesečno aktivnih korisnika predstavlja značajan uspeh za Treds i kompaniju Meta. Brz rast platforme ukazuje na postojanje potražnje za alternativama tradicionalnim društvenim mrežama, posebno među korisnicima koji traže drugačije iskustvo mikroblogovanja.
Iako predstoje izazovi, uključujući unapređenje moderacije sadržaja i održavanje rasta korisničke baze, Treds je postavio čvrste temelje za budući razvoj. Sa planovima za uvođenje novih funkcionalnosti i poboljšanje korisničkog iskustva, platforma ima potencijal da postane lider u oblasti tekstualno orijentisanih društvenih mreža.
Kako se digitalni pejzaž nastavlja razvijati, biće zanimljivo pratiti kako će Treds odgovoriti na potrebe svojih korisnika i prilagoditi se promenama na tržištu društvenih medija.