Zašto bi trebalo da koristite LinkedIn Company Pages?
Prema rečima Michelle J Raymond koja obučava biznise za uspešno korišćenje LinkedIn-a (Business LinkedIn Trainer), ako želite da vaš biznis poraste u 2023. godini, potrebno je da obratite pažnju na LinkedIn Pages.
„Godina 2023. biće izazovna i zato treba da iskoristite svaku priliku na koju naiđete. LinkedIn nam nije ponudio mnogo funkcija, ali to se promenilo u poslednjih nekoliko godina. LinkedIn je B2B platforma broj jedan za marketare, ali je ipak jedna od prvih stvari koje me ljudi pitaju – zašto bismo se mučili sa Company Pages? I slažem se, to vam ne daje toliki reach kao vaš lični profil, ali to samo znači da morate da ih koristite na drugačiji način,” istakla je Michelle.
Zajednica (eng. community) će biti buzzword u 2023. godini. Odatle dolazi rast.
Drugim rečima, postoje stvari koje Company Page može da vam ponudi, a koje lični profil ne može, i obrnuto. Najbolji savet je, prema Michelle, da izvučete najbolje iz oba sveta.
Podelila je sedam saveta:
- Pronalaženje – Ako neko pretraži vašu kompaniju na Google-u, vaša LinkedIn Company Page će se pokazati u gornjoj polovini rezultata pretrage. Na taj način, koristite reputaciju LinkedIn-a kao platforme od poverenja za generisanje saobraćaja.
- Prvi utisak – Ako neko klikne na link iz rezultata pretrage, možete ili da im postavite crveni tepih ili znak „Izvinite, zatvoreni smo”. To bi moglo da poseje seme sumnje i da se osoba zapita da li ste prava kompanija i zašto nemate pratioce.
- B2B zajednica – Zajednica će biti buzzword 2023. godine, i to je potpuno suprotan pojam od onoga što kompanije nazivaju pratiocima. Zajednicu čine i vaši zaposleni, kupci/krajnji korisnici, akteri unutar industrije, dobavljači i pružaoci srodnih usluga. I možete sve da ih okupite oko vaše Company Page na LinkedIn-u.
- Postavljanje stranice – Ako obratite pažnju na ovaj korak, sigurno ćete dobiti nagradu za trud. Tačnije, dobićete jedanaest puta više klikova ako 100% kompletirate postavljanje stranice, i to je informacija direktno sa LinkedIn-a. To definitivno nije broj koji možete da ignorišete.
- Neka bude jednostavno – Nemojte kreirati dodatna polja za predstavljanje vašeg rada ako nemate resurse za upravljanje dvostrukim ili trostrukim poslom. Neka bude jednostavno, fokusirajte se na ispunjavanje osnovnih informacija za Company Page. Nema potrebe da se pravite važnim.
- Plan objava na stranici – Tretirajte vaš Company Page kao album najvećih hitova. Dakle, neka to bude izbor „najbolje od najboljeg“. Takav sadržaj bi trebalo tamo da objavljujete.
- Pretplatnici – Pokrenite newsletter, ali ne dok ne skupite oko 1.000 pretplatnika. To možete dobiti za oko 4-5 meseci pomoću takozvanih kredita za pozivnice (eng. invite credits), a ljudi mogu da ih dobiju čak i izvan LinkedIn inboksa.
- Izgradnja zajednice – Zajednica je mesto odakle dolazi rast. Postoje dva načina da ubrzate rast: LinkedIn Lives i LinkedIn Audio događaji. Možete ih koristiti za konsultacije jedan na jedan i možete ga osmisliti maltene kao TV emisiju.
Kao način da predupredite mogućnost da ne iskočite na početnoj strani vaših pretplatnika, postoji opcija da oni kliknu na ikonicu zvona na stranici kompanije i da budu obavešteni kad god nešto objavite.
Ukratko, njen savet je da ne smete ignorisati Company Pages. Treba da iskoristite priliku da ostavite dobar utisak na potencijalne kupce i zaposlene, ali i da se izdvojite od konkurencije.
Interne komunikacije kao peti element uspešnih kompanija
Tijana Bejatović govorila je o važnosti internih komunikacija kao jednog od novijih trendova u marketinškoj industriji, čija je primarna svrha da zaposleni razumeju svrhu onog što rade.
„Ako ne znamo gde idemo u životu, lutaćemo i pravićemo greške. Verujem da komunikacija može da promeni naše živote, i lične i profesionalne. Komunikacija utiče na to kako se osećamo, šta mislimo, ali i na to šta radimo. Ako radimo na komunikaciji sa zaposlenima, stvarno možemo da utičemo i na njihove performanse i na njihovu produktivnost,” objasnila je Tijana.
Kako naglašava, interne komunikacije imaju ulogu da usklade zaposlene sa onim što je misija i vizija kompanije, ali i prilika da se zaposlenima da glas.
„Često se interni komunikatori doživljavaju kao neka vrsta sindikalaca unutar firme koji se bore za prava zaposlenih, ali najvažnije je da oni stvaraju dijalog i otvorenu komunikaciju kako bi zaposleni mogli da kažu šta misle, da se požale, da daju inicijativu za unapređenje, i tako dalje,” dodaje ona.
Takođe, govornica je podelila i neke od najvažnijih statistika na ovu temu, na primer:
- 72% zaposlenih oseća da važne informacije ne dolaze do njih.
- 91% zaposlenih smatra da njihovi lideri ne komuniciraju efikasno i da im nedostaju komunikacione veštine.
- 44% zaposlenih smatra da je kašnjenje projekata i urađenih zadataka posledica neefikasne komunikacije unutar tima.
- Svaki zaposleni potroši 1,8 sati dnevno tražeći informacije koje su mu potrebne da radi svoj posao.
Ona primećuje da su interne komunikacije postale hot topic upravo zbog pandemije virusa Covid-19.
„Kompanije su shvatile da im je potreban alat da odjednom mogu da iskomuniciraju sa svim zaposlenima gde su, šta rade, da li će raditi od kuće, i slično. Tada su kompanije shvatile koliko su interne komunikacije važne i sve više su počele da se bave wellbeing-om zaposlenih, s ciljem da zaposleni postanu otporniji na promene koje se dešavaju,” smatra Tijana.
Na kraju, zaposleni koji imaju pozitivno iskustvo sa poslodavcem, rado će ga podeliti sa poznanicima i prijateljima, i tako će organski širiti pozitivnu sliku o vašoj kompaniji.
Kako da unapredite svoj marketing, preporuke i samopouzdanje?
Zineb Layachi koja se bavi strateškim marketingom na početku svog izlaganja postavila je pitanje kako zvučati drugačije od drugih i kako se izdvojiti od konkurencije.
„Kada pokušate da objasnite ljudima šta je to što radite, solidan broj to neće razumeti. Obično postoji ogroman jaz između onoga što kažete da ste napravili i onoga što ste zapravo napravili. Kako onda da eliminišemo taj jaz kada govorimo o tome šta radimo i kako da ga artikulišemo na način koji ljudima ima smisla?,” zapitala se Zineb.
U poslu, nikada nemoj da prihvatiš kompliment i ućutiš. Van posla, možeš da radiš šta god hoćeš. Ali, u poslu, ovo je sjajna prilika za učenje.
U tom smislu, ona se osvrnula i na Seta Godina koji je rekao da ne obraća pažnju na recenziju sa jednom zvezdicom jer ona samo pokazuje da nešto nije napravljeno za tog korisnika, niti na recenzije sa pet zvezdica jer vam one neće reći kako da poboljšate svoj rad.
„Način koji ja koristim za dobijem kvalitetnu recenziju mog rada jeste da pošaljem godišnji upitnik svima koji su na mojoj mejling listi. Tri pitanja koja im postavim su: Iz kojih razloga biste mi se obratili za pomoć?, Ko bi mogao imati najviše koristi od moje usluge?, Ako biste me preporučili nekome, šta biste rekli?”, i ohrabrila je vlasnike biznisa da urade isto to.
BTN WebCon23 je petodnevna online web konferencija koja sadrži debate o različitim aspektima poslovanja, uključujući marketing, prodaju, finansije, investicije, ekonomiju, poslovanje, startapove i tehnologiju, sa renomiranim govornicima iz lokalne sredine i svih delova sveta.