Najkreativnije CSR kampanje na Balkanu

Od ekološke održivosti do inicijativa za podizanje svesti o određenom socijalnom pitanju, CSR kampanje su moćno sredstvo za biznise da pokažu svoju posvećenost zajednici, da demonstriraju svoje vrednosti i ciljeve koji prevazilaze trku za profit.

Vreme Čitanja: 3 min

represent-macedonia-1193-fi

Izvor: Represent Communications Macedonia

Korporativna društvena odgovornost u poslednjih nekoliko godina je obavezan stub kada je reč o kreiranju komunikacione strategije. Bez obzira da li je klijent velika korporacija, nevladina organizacija ili javna ustanova, uspeh i krajnji rezultat su suštinski povezani sa blagostanjem zajednica kojima služe. Sa malo pristrasnosti napravili smo listu najboljih CSR kampanja na Balkanu, ali sigurni smo da ćete priznati da su vrh.

  • Umetnost bez granica” – Polazeći od ideje “bolje društvo za sve”, agencija za integrisane komunikacije Represent Communications Skoplje je u maju 2022. godine stvorila projekat “Umetnost bez granica”. Projekat je realizovan kao deo proslave petogodišnjice od osnivanja Represent u Skoplju. “Proslavili smo naš mali jubilej organizovanjem kulturno-umetničkog događaja namenjenog članovima Saveza gluvih i nagluvih ljudi čime smo jasno pokazali našu viziju i odgovornost prema stvaranju inkluzivnosti u društvu za sve osobe sa invaliditetom,” kažu iz agencije. Njihova ideja je sa zadovoljstvom realizovana od strane glumaca iz Makedonskog narodnog teatra i “Ne kladi se na Engleze” postala je prva predstava prilagođena znakovnom jeziku i prilagođena za gluva i nagluva lica. Veče za pamćenje, altruistički čin, kakav je u našem društvu više nego potreban da postane uobičajena praksa. Događaj je preneo jasnu poruku: Umetnost za sve, umetnost bez granica! Definitivno rođendanska zabava koja će se dugo prepričavati, uostalom ima li lepši način da proslaviš jubilej nego čineći nekoga srećnim?
represent-communication-skopje-1193-ps1

Izvor: Represent Communications Macedonia

  • “Ne pecaj se” – Kampanja “Ne pecaj se” ove godine na ceremoniji dodele prestižnih nagrada UEPS osvojila je Zlatnu nagradu za direktni marketing i Srebrnu nagradu za PR kampanju u kategoriji Brand PR. Iza ove neverovatno kreativne i pre svega edukativne kampanje stoji Represent Communications iz Srbije, a klijent je Adiko Banka. Kampanja, koja će se nastaviti i ove godine, započeta je u 2023. sa ciljem da edukuje o fišingu i raznim vrstama internet prevara. Umesto konvencionalnog edukovanja o internet prevarama, Represent je izabrao drugačiji pristup – omogućili su ljudima da te prevare dožive na svojoj koži. Bilbordi, baneri i interaktivni oglasi bili su deo njihove zamke, a cilj je bio da pokažu koliko lako svako od nas može postati žrtva fišinga. Kampanja na koju su “pecali” sve one koji kažu “ne klikćem ja na gluposti”
represent-communication-skopje-1193-ps2

Izvor: Represent Communications Serbia

  • “Proveri loptice” je integrisana kampanja koju je Represent Communications BiH sprovela u saradnji sa Udruženjem pacijenata sa rakom prostate Federacije Bosne i Hercegovine (UORP). Polazeći od činjenice da je rak testisa, iako mnogo ređi od drugih vrsta uroloških karcinoma, pogađa muškarce mlađe od 35 godina i april kao mesec posvećen podizanju svesti o ovoj bolesti, kreativni tim Represent Communications BiH je kreirao ovu edukativnu kampanju dajući poseban fokus na edukaciju o simptomima i tehnikama samopregleda. Neosporno je da humor i nekonvencionalno kreativno rešenje uvek pogađaju metu kada treba pokrenuti inicijativu za gorući problem.
represent-communication-bih-1193-ps3

Izvor: Represent Communications BiH

  • “Ne boli ali može da razori” je kampanja povodom Svetskog dana dijabetesa u Crnoj Gori sa kreativnim potpisom Represent Communications Crna Gora. Cilj kompanije Novo Nordisk je da se podigne svest o važnosti kontrole dijabetesa, potrebi za upravljanjem stanja i de-stigmatizaciji dijabetesa u crnogorskom društvu. Šta je kreativni tim Represent napravio i kako je ova kampanja postala viralna? Koriste bubamaru kao simbol nade i oko nje grade snažan vizuelni prikaz sa jasnom porukom koja tačno cilja ciljnu, ali i širu publiku. 19 influensera sa ukupno 45 objava uključuje se u kampanju bez nadoknade zato što prepoznaju vrednost poruka za društvo. Zamislite, kampanja postaje toliko viralna da čak i poznati pevač Sergej Ćetković se priključuje kao deo iste!
represent-communication-crna-gora-1193-ps4

Izvor: Represent Communications Crna Gora

  • “Krv = Život” – Ova kampanja je kreirana u saradnji sa agencijom Go2Digital i Hrvatskim institutom za transfuzijsku medicinu, i ista je dobila nagradu na prestižnom festivalu SoMo Borac u kategoriji Digital OOH! Na početku godine, tim EY CX & Digital se pridružio Go2Digital i Hrvatskom institutu za transfuzijsku medicinu u potrazi za superherojima i razvili su aplikaciju koja omogućava Institutu da aktivira pozive za dobrovoljno davanje krvi u realnom vremenu na ekranima po gradu Go2Digital širom Hrvatske, ohrabrujući ljude da pokažu svoju supermoć i daruju krv.

Agencije za integrisane komunikacije su nesumnjivo majstori za kreiranje jedinstvenog kreativnog rešenja kada je reč o CSR kampanjama. Kada se radi od srca, uspeh je neizbežan.

Prijavi se na novosti.