Reddit prvi put posle 20 godina postojanja postao profitabilan

Reddit je upravo po prvi put ostvario profit. U svom izveštaju za treći kvartal kompanija je prijavila profit od 29,9 miliona dolara uz prihod od 348,4 miliona dolara, što predstavlja porast od 68 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Vreme Čitanja: < 1 min

reddit-578-fi

Ilustracija: Lenka T.

Kompanija nikada ranije nije bila profitabilna tokom svojih skoro 20 godina postojanja. Od ulaska na berzu, Reddit je prvobitno imao gubitak od 575 miliona dolara, koji je smanjen na 10 miliona u prethodnom kvartalu, da bi sada ostvario pozitivan bilans.

Broj dnevnih korisnika porastao je na 97,2 miliona, što je rast od 47 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a povremeno je prelazio 100 miliona. Prihod od oglašavanja porastao je na 315,1 milion dolara, dok je „drugi“ prihod dostigao 33,2 miliona zahvaljujući „sporazumima o licenciranju podataka“. Google i OpenAI su sklopili ugovore sa Redditom za korišćenje postova u treniranju svojih AI modela, objavio je The Verge.

CEO Reddita, Stiv Hafman, pripisao je rast korisnika funkciji prevođenja pomoću veštačke inteligencije. Prevođenje postova započeto je na francuski, a kasnije prošireno na španski, portugalski, italijanski i nemački. Hafman navodi da Reddit planira proširenje prevođenja na više od 30 zemalja do 2025.

Istorija uspeha Reddit-a

Put ka uspehu Reddita nije bio jednostavan. Huffman i Ohanian, tada nedavni diplomci Univerziteta u Virdžiniji, prvobitno su predložili aplikaciju za naručivanje hrane putem mobilnog telefona startup akceleratoru Y Combinator. Iako je njihova ideja bila odbijena, suosnivač Y Combinatora, Paul Graham, prepoznao je potencijal u ovoj mladoj ekipi i ohrabrio ih da stvore nešto drugačije – platformu gde bi korisnici mogli da dele i diskutuju o sadržaju na internetu.

U roku od nekoliko nedelja, Huffman i Ohanian razvili su jednostavan sajt, koji su nazvali Reddit, igrajući se rečima „read it“ (pročitaj to). Ovaj sajt brzo je postao popularan među korisnicima koji su cenili mogućnost kreiranja i pridruživanja zajednicama ili subredditima, posvećenim različitim interesovanjima

Prijavi se na novosti.