IT prekidi prizemili dosta avio letova
Najmanje tri velike američke avio-kompanije – American Airlines, United i Delta – zatražile su od FAA globalno obustavljanje svih letova. FAA je obavestila kontrolore letenja da kažu pilotima u vazduhu da avio-kompanije trenutno imaju problema sa komunikacijom. Letovi koji su već u vazduhu ostaju u vazduhu, ali nijedan let American, United ili Delta neće poleteti.
“Svesni smo tehničkog problema sa CrowdStrike koji utiče na više avio-kompanija. American radi sa CrowdStrike-om na rešavanju problema što je brže moguće i izvinjavamo se našim korisnicima zbog neugodnosti,” navodi se u izjavi American Airlines-a koju je dobio ABC News.
United je u svojoj izjavi naveo: “Prekid softvera treće strane utiče na računarske sisteme širom sveta, uključujući United. Dok radimo na obnavljanju tih sistema, držimo sve avione na aerodromima polaska. Letovi koji su već u vazduhu nastavljaju ka svojim destinacijama.”
Globalni poremećaji širom sveta
Globalni IT prekidi prijavljeni su u mnogim zemljama, uključujući aerodrom u Berlinu u Nemačkoj, Londonsku berzu, Google Cloud, Microsoft i aerodrom Gatwick u Ujedinjenom Kraljevstvu. Microsoft je izjavio da istražuje problem koji utiče na mogućnost korisnika da pristupe različitim Microsoft 365 aplikacijama i uslugama.
Do sada, u petak, prema podacima sa FlightAware, postoji više od 12,500 letova sa zakašnjenjem i 679 otkazivanja širom sveta. Problemi su prijavljeni i na aerodromu u Melburnu u Australiji, gde su procedure prijave putnika bile značajno poremećene, prenosi ABC Chicago.
Web sajt DownDetector, koji prati prekide na internetu prijavljene od strane korisnika, zabeležio je rastuće prekide u uslugama kod Visa, ADT Security i Amazon, kao i kod avio-kompanija American Airlines i Delta. Medijske kuće u Australiji prijavile su da su avio-kompanije, telekomunikacioni provajderi i banke pretrpeli poremećaje zbog gubitka pristupa računarima.
Microsoft 365 objavio je na X (ranije Twitter) da kompanija “radi na preusmeravanju pogođenog saobraćaja na alternativne sisteme kako bi se smanjio uticaj što brže moguće” i da “primećuje pozitivan trend u dostupnosti usluga.” Kompanija nije odgovorila na zahtev za komentar niti dodatno objasnila uzrok prekida. Široko rasprostranjeni problemi prijavljeni su na australijskim aerodromima, gde su se stvarali redovi, a neki putnici ostali su zarobljeni jer su usluge online prijave i samoposlužni kiosci bili isključeni. Putnici u Melburnu čekali su više od sat vremena za prijavu. Amsterdamski aerodrom Schiphol rekao je na svom sajtu da prekid ima “veliki uticaj na letove” ka i sa ovog prometnog evropskog čvorišta.
U Nemačkoj, aerodrom u Berlinu izjavio je da će “zbog tehničkog kvara, doći do kašnjenja u prijavi putnika.” Letovi su suspendovani do 10 sati ujutru (0800GMT), prema nemačkoj novinskoj agenciji dpa.
Ovi globalni IT prekidi ukazali su na značajnu zavisnost modernih sistema od tehnologije i složenost upravljanja globalnim mrežama u slučaju neočekivanih problema. Korisnici i kompanije širom sveta sada čekaju na dodatne informacije i rešenja kako bi se vratili normalnim poslovnim operacijama.