Bluesky kao decentralizovana alternativa društvenim mrežama
Bluesky, platforma koja je nastala kao decentralizovana alternativa tradicionalnim društvenim mrežama, koristi ovakve viralne trenutke kako bi se pozicionirala na tržištu. Za razliku od Meta platformi, Bluesky se fokusira na otvoreni i transparentni pristup komunikaciji, što privlači korisnike koji traže drugačije digitalno iskustvo.
Reakcije korisnika i efekat viralnog marketinga
Na majici izvršne direktorke Bluesky-a, Jay Graber, pisalo je “Mundus sine caesaribus”, što na latinskom znači “svet bez Cezara”. Ovaj natpis je delovao kao odgovor na majicu izvršnog direktora Mete, Marka Zakerberga, na kojoj je pisalo “Aut Zuck aut nihil”, što je igra reči na latinsku frazu “Aut Caesar aut nihil”, koja znači “Ili Cezar ili ništa”. Majica je brzo postala simbol zajednice okupljene oko Bluesky-a, a mnogi korisnici su na platformi delili fotografije sa ovim komadom garderobe, dodatno podižući njegovu popularnost. Stručnjaci smatraju da je ovaj potez primer uspešne viralne kampanje, koja kroz humor i blag provokativni ton privlači pažnju na brend i njegovu misiju.
Ostaje da se vidi da li će Meta odgovoriti na ovaj potez, ali jedno je sigurno – Bluesky je ovim marketinškim potezom uspeo da izazove buru reakcija u digitalnom svetu.



