Marina Ludajić o uticaju veštačke inteligencije u kinematografiji

U svetu kinematografije, gde se tradicija prepliće s inovacijom, veštačka inteligencija (AI) postaje sve važniji faktor u oblikovanju filmske umetnosti. Marina Ludajić, Marketing Assistant u MCF MegaCom Filmu, sa svojim bogatim iskustvom u filmskoj industriji, baca svetlo na ove fascinantne promene.

Vreme Čitanja: 2 min

marina-ludajic-882-fi

Izvor: WebMind

U ovom detaljnom intervjuu, Ludajić istražuje kako AI transformiše filmsku delatnost, od procesa produkcije do izazova distribucije. Razmatramo budućnost filmske distribucije, potrebu za edukacijom i pripremom filmske zajednice za brzi razvoj AI tehnologija, kao i uticaj filma “Tvorac”, koji je kreiran uz pomoć AI, na percepciju veštačke inteligencije u filmskom svetu. Kroz Ludajićinu perspektivu, dobijamo uvid u to kako AI oblikuje kinematografiju danas i koje promene možemo očekivati u budućnosti.

Kako upotreba veštačke inteligencije menja procese filmske delatnosti?

Svi stubovi filmske delatnosti uključujući proizvodnju filmova, distribucija i prikazivalaštvo su donekle promenjeni zahvaljujući alatima veštačke inteligencije. To je najprimetnije na polju produkcije filmova gde se povećava efikasnost umetnika i obezbeđuje veći kvalitet za pristupačnije budžete nego što je to bilo ranije. Pored mnogih benefita za reditelje i pisce scenarija, postoje i mnoge dileme vezane za autentičnost izraza koji delimično nastaje kao produkt saradnje umetnika i veštačke inteligencije, kao i etičke dileme koje pre svih pogađaju glumce, te je izvesno da će u budućnosti korišćenje veštačke inteligencije u proizvodnji filmova biti globalno regulisano. Kada je reč o bioskopskoj distribuciji i prikazivalaštvu, tu se područje upotrebe veštačke inteligencije seli najpre na marketinške aktivnosti. Osmišljavanje i kreiranje promotivnih materijala je postalo daleko brže i produktivnije od kad su ti procesi podržani od strane jezičkih sistema, aplikacija za generisanje sadržaja i drugih mogućnosti alata VI. 

Šta se predviđa u budućnosti po pitanju filmske distribucije?

Prilagođavanje filmskog sadržaja lokalnoj publici je grana distribucije koja ima najveći potencijal da bude podržana od strane veštačke inteligencije. Iako se, kod nas, sinhronizacija i titlovanje filmova i dalje završavaju zahvaljujući većinski manuelnim procesima, postoji jasna indikacija da će se u budućnosti alati veštačke inteligencije koji funkcionišu po principu Deepfake-a koristiti u lokalizovanju filmskih sadržaja. Takođe, predviđaju nam se u potpunosti personalizovane striming platmofre, koje će, osim prilagođenih preporuka, u kinematografske sadržaje implementirati naše životne stilove, lične preferencije i izbore i na taj način promeniti okruženje filma ili serije koje gledamo, što znači da će dve osobe gledajući isti sadržaj dobijati različita okruženja. Shodno tome, postavlja se i pitanje šta će se desiti sa bioskopima na koje smo navikli, da li će i oni postati neka vrsta Metaverse-a. Tačna predviđanja još uvek nemamo, ali se nadamo da će i pored svih promena u budućnosti, taj osećaj povezanosti sa sadržajem kada se film gleda u bioskopu, na velikom platnu, ostati nepromenjen.

Pogledajte ceo intervju na snimku:

 

AI kao novi direktor umetničkog izraza

Intervju sa Marinom Ludajić pruža dragoceni uvid u sveobuhvatne promene koje veštačka inteligencija donosi u svet filma. Njena analiza kako AI menja filmske procese od produkcije do distribucije, kao i njena vizija budućnosti filmske industrije, otvara nove horizonte za razumevanje i prihvatanje ovih tehnoloških promena. Ludajićeva naglašava važnost obrazovanja i pripreme filmske zajednice za integraciju AI tehnologija, ističući potrebu za novim obrazovnim inicijativama i partnerstvima. Kroz priču o filmu “Tvorac”, ona osvetljava kako AI može promeniti percepciju i prihvatanje novih tehnologija u kinematografiji, ukazujući na budućnost u kojoj AI ne samo da podržava, već i aktivno oblikuje filmsku umetnost.

Za stare gamere Wand, za poslovnu zajednicu direktor WebMind. Front-end developer, web3 entuzijasta i preduzetnik koji je skoro deceniju u digitalnom marketingu.

Prijavi se na novosti.