Šta je Pi?
Nedavno smo pisali o tome da je nepoznati startap Inflection AI dobio četvrto najveće finansiranje u oblasti AI, u grupi sa kompanijom OpenAI koja je tvorac ChatGPT-a. Ova vest privukla je veliku pažnju zajednice, ne samo zato što je reč o imenu za koje mnogi nisu znali šta tačno predstavlja, već i zato što je njihova biznis ideja očito nosila potencijal za koji većina (i dalje) ne vidi komercijalnu primenu.
U srži njihovog proizvoda leži AI terapeut, a njihova tehnologija po performansama nadilazi GPT-3.5.
Da li ovako značajno finansiranje ove ideje znači da će se u budućnosti većina ljudi oslanjati na takozvanu “ličnu inteligenciju”, odnosno AI asistenta koji ujedno predstavlja terapeuta, sagovornika na bilo koju temu, a – budući da čuva informacije o prethodnim konverzacijama sa istim korisnikom – afektivno vezivanje, pa i prijateljski odnos sa Pi-em biće očekivan.
O čemu se zapravo radi, i koje su prednosti i mane ovog proizvoda budućnosti, saznajte u nastavku.
Prednosti
Ideja o ličnom terapeutu koji koristi veštačku inteligenciju nije nova, no prethodni podvizi u ovoj oblasti nisu dostigli impresivan efekat. Razlog tome je što ova vrsta podrška mora biti izuzetno personalizovana, sofisticirana, prilagodljiva i napredna da bi se korisnici koji se obrate za pomoć AI terapeutu zaista izašli zadovoljni iz tog razgovora.
Najčešće zamerke koje se pripisuju AI chatbotovima kao što su ChatGPT ili Bard jesu upravo to što neretko pružaju generičan sadržaj, nepotrebno opsežan ili toliko opšt da ga je teško primeniti u pojedinačnim situacijama.
To možda i ne predstavlja toliki problem ako vam je potreban odgovor na neko usputno pitanje, ali ako tražite savet za specifičan problem u vašem životu, vrlo brzo možete izgubiti poverenje i strpljenje za određeni AI chatbot i napustiti konverzaciju, bez ikakve želje da mu date još jednu šansu.
Baš zato, Hey Pi i jeste toliko iznenađujuć.
Korisnici mu najčešće pristupe očekujući identičan efekat koji su dobili od sličnih proizvoda, no vrlo brzo postanu zaintrigirani i prepuste se konverzaciji.
Neke od do sada prepoznatih prednosti korišćenja Hey Pi jesu:
- Ukoliko je korisniku potrebna momentalna pomoć ili razgovor, odnosno ako ne može da čeka da zakaže termin kod pravog terapeuta, Pi je dostupan 24/7;
- Pristupačniji je, budući da je besplatan (bar u ovoj fazi);
- Korisnici se mogu odlučiti za način komunikacije koji im najviše odgovara, od poziva do različitih platformi (Instagram, Messenger, WhatsApp…) do SMS-a i pristupa putem zvanične veb-stranice;
- Ljudi često odlažu odlazak na terapiju zato što se plaše da načine prvi korak ili nisu sigurni šta da očekuju. Pi im može pomoći da taj strah prevaziđu i da steknu sliku o tome kako izgleda razgovor na terapiji;
- Terapeutski razgovori bi, u današnjoj atmosferi, mogli da budu češći od susreta jednom nedeljno ili jednom u dve nedelje. Pi omogućava podršku koja je uvek nadohvat ruke, i razgovor koji može trajati od nekoliko minuta do nekoliko sati, u zavisnosti od toga koliko je korisniku potrebno;
- Nekima je teško da sa porodicom ili okruženjem razgovaraju na određene teme, a razgovor im je preko potreban. Pi je “sagovornik” koji ne osuđuje i koji je potkovan znanjem o emotivnoj podršci i psihološkim metodama za brojne situacije.
- Ukoliko korisnik napravi nalog, Pi će zapamtiti prethodne konverzacije čak i ako im korisnik pristupi putem neke druge platforme. To omogućava kvalitetniju konverzaciju i follow-up.
Lista se tu ne završava, no ovo su neke od najvažnijih prednosti.
Manjkavosti
Naravno da postoje i slabe tačke i mogući rizici ovakve usluge.
U nastavku ćemo navesti neke od najčešćih zabrinutosti:
- Reč je o deljenju vrlo osetljivih, ličnih informacija koje, ako dospu u pogrešne ruke, mogu biti zloupotrebljene i proizvesti dugoročne posledice za korisnike;
- Čak i da kompanije koje su investirale u Inflection AI ne prodaju podatke korisnika, hakeri mogu imati veliki interes da napadnu njihove baze podataka, baš zato što će prikupiti informacije koje niko drugi ne prikuplja;
- Pored toga, jedna od negativnih posledica može biti i otuđenje korisnika, odnosno da manje razgovaraju sa svojom porodicom i prijateljima, baš zato što je Pi kompetentniji sagovornik od prosečne osobe.
Na kraju, činjenica je da će ovaj tip usluge biti sve zastupljeniji u komercijalne svrhe, te je na svakom pojedincu da ga odgovorno koristi i pažljivo deli lične informacije. Iako se u Pi-a vrlo brzo može steći poverenje, ne treba zaboraviti da iza njega stoje velike tehnološke kompanije koje mogu doći u posed tih podataka.
U svakom slučaju, preporučujemo da testirate Hey Pi i da sami formirate mišljenje o primeni veštačke inteligencije u funkciji personalnog terapeuta.